Mei 2012 gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kiwi1405, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Hallo meiden,

Sinds ( heel kort geleden) 14 mei gestopt met de pil. Het is allemaal nog heel pril, maar omdat ik andere onderwerpen ook al had doorgelezen toch ook besloten om mezelf maar even te registreren hier en het onderwerp aan te maken. We vinden het allebei heel spannend. Sinds 26 april dit jaar getrouwd en willen ons ' gezin' graag uitbreiden!!

Nog meer meiden die in mei 2012 zijn gestopt?

Groetjes Kiwi

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Jaa ik ben ook in mei gestopt, de 16e! Ik wacht nu nog op m'n laatste ontrekkingsbloeding. Dan is het afwachten geblazen tot de eerste echte menstruatie. Erg spannend allemaal!

Toevallig, wij zijn 27 april getrouwd!

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    He Flora01,

Ja dat is idd toevallig!! Ook mooie dag gehad? We zijn eerst nog naar Amerika geweest op huwelijksreis en daarna wilden we graag stoppen. Gisteravond was mn eerste dag van mn menstruatie. Dus eigenlijk best snel na 11 jaar constant de pil slikken. Ook jullie eerste kindje??

4. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Hallo meiden!

Ook net nieuw hier en pas net gestopt met de pil (12 mei). Ik ben nu ongesteld en zondag gaan we aan de slag haha... Ik vind het erg spannend en hoop natuurlijk dat het meteen raak is, maar die kans is vrij klein... Leuk om op deze manier onze ervaringen te delen! Heel veel succes en vooral veel plezier met oefenen!:)

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    We hebben een super mooie dag gehad, met erg mooi weer! We denken er elke dag met heel veel plezier aan terug! Onze huwelijksreis komt pas in september, naar Aruba. In januari zijn we een maand naar Thailand geweest, een rondreis gemaakt! Dus vandaar dat we de huwelijksreis maar even uitgesteld hebben. Een leuk appeltje na de dorst! Kiwi de menstruatie die je nu hebt is nog geen echte menstruatie. Dit is gewoon je ontrekkingbloeding, net zoals je altijd hac toen je de pil nog slikte. Wij gaan nog ff condooms gebruike tot ik mn eerste echte menstruatie heb gehad.

6. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb na de geboorte van onze dochter geen pil meer geslikt en moet over weekje oid weer ongesteld worden en daarna gaan we ook aan de klus voor een brusje voor onze uk :).

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    ik zie dat mn vorige bericht een beetje irri leest. Zit nu op mn tefefoon en ik krijg geen enters tusse mn zinnen. Haha.

8. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Welkom, Nicolientje en Schaapje!

Je hebt helemaal gelijk Flora. Wist niet dat er zoveel soorten waren ;) m'n mond valt elke dag weer van verbazing open als ik sommige fora's lees met nuttige dingen! M'n bloeding was ook behoorlijk, zeg maar net zoals het was voordat ik met de pil begon.

Dus in feite heeft het nu ook nog niet 'zin' om te klussen??

Wij hebben ook een prachtige dag gehad! Gaaf hoor zulke geweldige reizen! Wij hebben ook echt genoten daar! Fantastisch!

@Nicolientje, ook jullie eerste kindje?

9. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    @Kiwi1405: Ja, wij gaan ook voor ons eerste kindje:)

Ik heb net een erg handige app op mijn telefoon gezet waardoor ik alles precies kan bijhouden, erg handig, ook de eisprong wordt erin weergegeven. Misschien een idee voor de beginnende "klussers" onder ons;) Ik heb Android en de app heet WomanLog. Voor de IPhone za ook wel iets dergelijks zijn!

Fijne avond iedereen!

10. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik moet morgen ongesteld worden en dan gaan wij ook voor het eerst beginnen met klussen deze cyclus. Ben wel al een tijdje niet meer aan de pil dus hoef gelukkig niet te ontpillen ofzo

11. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Welkom Luffy!
    Dat is inderdaad een groot voordeel! Ik hoop dat mijn cyclus redelijk normaal wordt volgende maand. Of beter nog...dat ik niet meer ongi wordt;)

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Dat is wel handig ja, al eerder gestopt zijn met de pil. Hopelijk komt mn eigen cyclus gauw weer op gang. Best spannend allemaal!

13. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Welkom Luffy! Fijn inderdaad dat je al een tijdje ontpilt bent. Mijn onttrekkingsbloeding is bijna afgelopen. :) Dus nu wachten totdat mijn eerste menstruatie gaat komen. We klussen zoiezo graag, maar nu we weten dat het voor ons kindje doen, is het alleen nog maar leuker! Slikken jullie ook allemaal al pillen met foliumzuur?

14. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik vind het ook wel erg spannend allemaal en het klussen is inderdaad extra leuk nu haha.

Ik slik nu al een paar weken foliumzuur en jij al aan de foliumzuur?

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Klussen is voor ons ook nooit n probleem ;)

Ik slik nu een week of 2 foliumzuur, gewoon van t kruitvat

16. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Ik slik sinds ik gestopt ben, mama plus pillen van Davitamon geloof ik. Zit ook visolie in. Dus daar zijn we al mee begonnen. :D

Zijn jullie ook aan het oriënteren op spullen of blijven jullie er redelijk nuchter onder?

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als ik eenmaal zwanger ben, wil ik ook wel een multivitamine voor zwangeren gaan slikken. Om daar nu al mee te beginnen vind ik die een beetje te duur.

Ik ben soms wel eens naar babaykamertjes oid aan het kijken, maar wil dat toch niet te veel doen. Wie weet duurt t nog een jaar voordat we zwanger zijn en zit je jezelf met vanalles helemaal gek te maken.

18. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Vanavond gaan mijn man en ik weer voor het eerst klussen na mijn ongesteldheid. Erg spannend omdat dit ook de eerste keer wordt dat ik mijn pil niet ga slikken. Zal erg vreemd zijn denk ik haha... Wij hebben er ook nooit moeite mee gehad en nu we het voor een kindje doen heb ik er alleen maak meer zin in;)

We hebben pas een week geleden besloten dat ik geen pil meer zou slikken dus ben dan ook gelijk de dag erna foliumzuur gaan halen, gewoon van de Kruidvat. Dat zou voldoende moeten zijn. Ook ben ik overgestapt op cafeine vrije koffie, schijnt ook veel beter te zijn.

Ik merk dat ik er constant mee mezig ben en loop internet al af te struinen naar schattige babykleertjes. Gelukkig fluit mijn man me soms terug omdat ik nergens anders meer aan denk en dat is maar goed ook want voor hetzelfde geld duurt het nog een tijdje!

19. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Wat leuk kiwi dat je dit topic bent begonnen :)
    Ik ben 4 mei gestopt met de pil en we zijn gelijk gaan klussen

@nicolientje ik vond het ook erg spannend de eerste keer zonder pil, en ik heb er ook alleen maar meer zin in ;)

Ik ben van de week begonnen met foliumzuur en als ik zwanger ben ga ik aan de zwangerschapsvitamine.

@flora ja het is leuk al die babykleertjes maar inderdaad kan het nog een heel tijdje duren als het niet mee zit

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe mijn cyclus zal gaan lopen :)

tot gauw allemaal

en nicolientje veel suc6 vanavond ;)

20. Esther8

Esther8 Lid

4 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Spannend allemaal, hè? :) Ik ben 6 mei gestopt met de pil. Had m'n ongi de week erop en sindsdien zijn manlief en ik aan het klussen. Als alles goed verloopt heb ik deze week mijn eisprong, dus we klussen gezellig verder ;)

Ik slik de Etos Zwanger Worden pillen. Voordat ik aan de pil begon had ik een erg onregelmatige cyclus en ook mijn ongi periode varieerde enorm van 1 dag tot 3 weken. Dus maar even het zekere voor het onzekere genomen. Het lijkt tot nu toe te werken. Mijn ongi kwam ietsjes later, maar duurde gelukkig maar 4 dagen.

Sinds afgelopen week wat last van het ontpillen. Vermoeidheid, soms wat duizelig en vrijdag was ik zo misselijk als maar wat. Ben er nu nog vrij nuchter onder, want zwanger kan ik nog niet zijn. Maar na volgende week wordt het toch wat lastiger: komt het nu door het ontpillen of zijn het de eerste tekenen van een zwangerschap? Ach, we zien het wel :D

Manlief en ik blijven vrij down to earth. Nog niet wezen shoppen voor babyspulletjes of iets dergelijks. Wel zijn we al bezig met namen (hebben er al 1 voor een meisje en 1 voor een jongetje) en nu proberen we een compromis te sluiten wanneer we het de familie willen vertellen. Manlief wil wachten tot na de 12e week. Zelf wil ik het liefst in ieder geval mijn moeder inlichten wanneer ik zwanger ben. Ook met het oog op dat mocht het mis gaan, ik een extra adresje heb waar ik even mijn hart kan luchten. Maar ik weet dat wanneer ik het mams vertel, zij het waarschijnlijk niet geheim kan houden. Het zou haar eerste kleinkind worden :D. Dus nog even bezien wat het verstandigst is.

En verder merken we dat manlief en ik beiden weer vlinders hebben en weer helemaal verliefd op elkaar zijn. Heerlijk! Niet dat we een slechte relatie hadden, maar dit geeft toch een hele nieuwe dimensie aan ons samenzijn. We genieten dus dubbelop :D

Beiden hebben we besloten om te stoppen met roken en zodra ik zwanger ben zal ik ook gaan minderen met koffie (ben een enorme koffieleut). Stoppen met roken gaat manlief beter af dan ik. Maar hij rookte dan ook maar 1 of 2 sigaretten per dag, terwijl ik een heel pakje wegstoomde. Compleet gestopt ben ik nog niet, maar ik ben al wel geminderd naar 6 sigaretten per dag. Vind dat al een hele prestatie. Volgende week gaat er 1 sigaret vanaf en dan per week nog 1 totdat ik over anderhalve maand als alles goed gaat helemaal zonder kan.

Voor mij is er wel een extra moeilijkheid in dit alles. Ik heb een chronische slaapstoornis. Mijn hersenen maken geen stofje aan dat het signaal naar mijn lichaam stuurt dat het tijd wordt om te slapen. Hiervoor slik ik medicatie die wel dat stofje aanmaken. Maar dit stofje zorgt er ook voor dat ik minder vruchtbaar ben. In overleg met de neuroloog toch maar gestopt met deze pillen. Ik mag ze pas weer slikken wanneer ik de borstvoeding achter de rug heb.
    We zijn nu twee weken verder en ik begin de eerste tekenen te merken. Ik slaap slechter in en als ik slaap ben ik ook onrustiger. Het valt nu allemaal nog mee. Maar ik zie er als een berg tegenop wanneer het flink erger wordt. Vroeger, voordat de slaapstoornis bij mij werd vastgesteld, was ik soms dagen achter elkaar wakker. Ik werd helemaal gek van mezelf op die momenten; je wil wel slapen, maar het lukt domweg niet. En als je dan 60 uur achter mekaar wakker bent, twee uurtjes slaapt en daarna weer drie dagen geen oog dicht doet, dan lukt op een gegeven moment zelfs het meest simpele klusje niet meer. Dus een reden te meer om zo snel mogelijk zwanger te worden, zodat ik daarna weer lekker kan slapen. Gelukkig mag ik mijn neuroloog 24/7 bellen, dus mocht het slapen weer zo slecht worden, dan gaan we kijken naar een tijdelijke andere oplossing dat mijn vruchtbaarheid en de toekomstige uk niet schaadt.

Afijn, ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat. Ik zal van tijd tot tijd een update hier posten. En natuurlijk met jullie het grote nieuws delen wanneer het zo ver is ;) Veel succes allemaal!

Deel Deze Pagina