wie ook NOD rond 20 feb

Discussion in 'Zwanger worden' started by meisje26, Feb 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    hoi lieve mensen,
    pffff ik vind het toch wel weer spannend allemaal. ik heb nu sinds lange tijd eindelijk weer een cyclus gehad en heb afgelopen vrijdag mijn eisprong gehad, heb ik heel duidelijk kunnen zien met de matcare testen en nu hebben we om de dag geklust sinds begin vorige week dus ik hoop dat het zijn vruchten heeft afgeworpen. maar ik ben er bang voor dat het niet zo is. Het zou ook wel te mooi zijn als het raak zou zijn. Ik weet het, ik ben negatief, maar na mijn ellendige afgelopen half jaar met 2 curettages durf ik nergens meer op te hopen.
    nu is het dus wachten tot 20 februari en in spanning zitten dussss.
    wie nog meer in spanning tot de 20ste?
    xxx

2. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    hey Meisje26 hier weet ik nog niet helemaal hoe mijn cycles zal zijn ben 18 januari ongesteld geworden nadat ik 29decemer mijn mirena heb laten verwijderen dus wanneer mijn nod is weet ik nog niet zeker heb een cycles van 33dagen aan gehouden maar kan natuurlijk ook korter of langer zijn heb echt geen idee, maar ik hou het ook op ergens 20februari dat vind ik wel een mooie dag haha maar ik denk ook niet dat het meteen raak is hier we zijn nog maar zo kort bezig. Ben wel snel moe maar goed dat kan ook komen doordat de mirena ook hormonen bevat en daar misschien wel vat op had ofzo dus we zien wel wat er gaat gebeuren volgende week.
    Ik hoop voor jou wel dat het raak is je hebt zo te lezen wel even genoeg te voorduren gehad. Ik duim met je mee.
    Groetjes, Kappie

3. leiff

leiff Actief lid

Jan 17, 2010
    119
    0
    16
    Mijn nod is rond de 23ste van deze maand, en wachten duurt altijd zo lang verschrikkelijk...

4. T84

T84 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    2,575
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn NOD is rond de 23/24ste.. dus duurt nog even voordat ik kan gaat testen.. wat duurt wachten lang he..

5. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mijn NOD is de 18e maar ga de 20/21e testen als ik nog niet ongi ben!

6. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn nod is de 23ste! En wachten duurt inderdaad erg lang! Hopen dat mijn ventje raak geschoten heeft :D

7. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Ik heb ook precies de 20ste mijn nod, weet alleen niet wanneer mn eisprong is geweest (de ovutesten waren erg onduidelijk deze maand) dus we zien het dan wel!!!

xxx

8. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    hey allemaal , mijn NOD is normaal 27 ste ... pfffff nog zoooo lang , ben zelf nog aan het wachten op men ei;) veel succes allemaal , in welke ronde zitten jullie?? xx

9. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    juist es berekend , morgen is mijn meest vruchtbare dag :D

10. Israe

Israe Niet meer actief

Mijn NOD is 23ste! Duurt ook nog eindeloos lang hahaha!
    Is pas mijn eerste cyclus dus ben benieuwd of het cervixslijm ook inderdaad een eisprong betekent heeft!
    Ik mag ook eigenlijk van mezelf de komende dagen niet meer op het forum want ik ben er dan veelste veel mee bezig haha...echt lastig hé om de periode na de eisprong geduld op te brengen?!
    Heeft iemand al symptomen/ innestel klachten??? Spannend!

11. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    @hailiey: zit nu in ronde 4

@Israe: Ik wens je veel succes met het wegblijven van het forum :) M'n eisprong is als het goed is al geweest maar heb niet echt symptomen/klachten.

12. Israe

Israe Niet meer actief

hahaha ben er nog steeds :)
    ben vandaag vrij...dus vandaar...als ik werk dan is er veeeel meer afleiding. dus vandaag mag ik nog ;)

13. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ok vooruit dan maar hahaha
    Had mezelf voorgenomen om weg te blijven als ik op werk ben maar dat lukt meestal niet echt zoals vandaag weer :)

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    nou hailey dat wordt dan klussen meid! :)

ik heb verder geen klachten na de eisprong, heb mijn ei ook wel gevoeld. en had toen wel een beetje steken in mijn borsten enzo, nu denk ik ook af en toe iets te voelen maar ik ben bang dat ik mezelf voor de gek houd!
    dus ik moet gewoon van mezelf minimaal tot de 20ste wachten tot ik mag gaan testen, als ik dan nog niet ongi ben. weet iemand wanneer een eitje zich innestelt na de eisprong. pffff wat is dat wachten toch moelijk en wat duurt zo'n cyclus toch ellendig lang.
    xxx miss ongeduld!

15. sabsje

sabsje Actief lid

Jan 19, 2010
    120
    1
    0
    hoi hoi allemaal,

mijn NOD is 20/21 feb. dus dat is ook nog ffies wachten:), maar het is voor een goed doel hou ik mezelf maar voor!! want ik heb normaal engelen geduld maar mijn testdrang begint alweer te dringen hoor:)! maar heb mezelf voorgenomen om pas de 19e te gaan testen!!
    en als het goed is is de inestelling zo'n 5 a 6 dagen na je ei!? maar als je nou even op calculator drukt en daar alles invult dan komt er ook te staan wanneer er een evtuele innestelling plaats kan vinden! suc6 allemaal!!

leifs sabsje

16. Cyn1983

Cyn1983 Lid

Jan 25, 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word ook echt gek van het wachten. Mijn NOD is de 22e. Ik heb nu echt last van mijn buik en weet echt niet wat dit is.

Ik ben er inderdaad ook echt veel mee bezig en probeer zo nu en dan ook van het forum weg te blijven.

succes allemaal met wachten.

17. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 25 februari is mijn nod.
    Dus er wordt flink geklust.

Hoe en waaraan voelen / merken jullie je eispring?

18. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

Nov 13, 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    #18 bonbonnetje, Feb 13, 2010
    Last edited: Feb 13, 2010
    Mijn NOD is ook de 20e en 21e is mijn liefste jarig, dus ik hoop hem dit jaar een heel mooi kado te geven ;)

19. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

Nov 13, 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Iemand vroeg toch iets over de innesteling?

Innesteling van een bevrucht ei
    Het vermogen tot eiwitsynthese begint na drie tot vier dagen na de bevruchting. De genen van het embryo te beginnen te functioneren. Op ongeveer de vierde dag komt de differentiatie op gang. Dit is een proces dat voor de innesteling in de baarmoeder zorgt. Tijdens de differentiatie, een nog altijd mysterieuze ontwikkeling van embryo tot volgroeide foetus, deelt de enkele eicel zich tot cellen. Deze cellen vormen vervolgens alle gecompliceerde weefsels van het lichaam: de botten, inwendige organen, hersenen, zintuigen, voortplantingsorganen enzovoorts.
    De reis door de eileider naar de baarmoeder mag niet te snel gaan. Omstreeks de ovulatie is de baarmoeder uitermate geschikt om zaadcellen in leven te houden echter dient zich een verandering te voltrekken om de levensvatbaarheid van het eitje te vergroten. Progesteron bereidt de baarmoeder voor op de innesteling. Dit is één van de redenen dat de verplaatsing van eileider naar de baarmoeder geleidelijk gebeurt. Tijdens het transport, dat verzorgt wordt door de trilhaartjes die zich aan de binnenzijde van de eileider bevinden, gaat de celdeling uiteraard gewoon door.
    Tegen de tijd dat het eitje de baarmoeder binnengaat is er reeds een honderdcellig organisme gevormd. Dit noemen we een blastocyste. Nu begint ook de erfelijkheid een rol te spelen. In geval van een ernstige chromosomale afwijking zal het eitje dit stadium niet overleven en omstreeks het moment van innestelen komen te overlijden. Nu is het moment daar dat het embryo zich nestelt in het bovenste deel van de baarmoeder aan het baarmoederslijmvlies (endometrium).
    De bloedvaten voor de aanvoer van de benodigde voeding worden hier gevormd. Tot nu toe bleef het embryo in leven door voedingsstoffen die het onttrok aan het eiwit dat zich rondom de eicel bevond. Vanaf nu gaat de placenta de voeding regelen. Vleesbomen, gezwellen en/of andere afwijkingen in de baarmoederholte kunnen de innesteling bemoeilijken of zelfs voorkomen.
    Het tijdstip van innesteling is van “levensbelang”. De “reistijd” van eileider naar baarmoeder luistert dusdanig nauw dat littekens in de eileider, emotionele spanningen of insnoeringen al voor ontwikkelingsstoornissen en/of het niet innestelen kunnen zorgen.

20. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    ja dat was ik die iets vroeg over de innesteling. ik merk wel de laatste dagen dat ik gevoeligere borsten heb maar dat kan natuurlijk oko een naderende ongi zijn. pfff ik vind het zo spannend, nog een weekje wachten, of zal ik zo'n vroege test doen, kun je met die kv 2 voor 5 euro eigenlijk ook al voor nod testen?
    liefs van een ongeduldig wachtend meisje!

Share This Page