In augustus intake in Düsseldorf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Djuuzie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @kiekske,
    Balen dat je nog steeds niet de uitslag hebt ! wat duurt dat lang zeg. Irma had tegen me gezegd dat als ik het niet in de buurt kon laten doen, dat het dan volgende week ook bij mijn uitgangsecho gedaan zou kunnen worden. Een evt. behandeling is toch pas een week later, dus zou de uitslag dan ook op tijd zijn. Wat goed van jou, dat je dan toch effe op en neer rijdt, om het toch in dussdorf te laten doen ! bij nader inzien, had ik dat misschien ook beter laten doen.
    @hobbit2,
    Welkom hier ! spijtig dat je topembyo het niet geworden is.
    Hopelijk gaat dusseldorf ook voor jou en je man DE oplossing zijn.
    Jolanda

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Djuuzie,
    Ik moet eerst 3 wkn de pil slikken, daarna beginnen met Decapeptyl en Purogen. De pil is deels bedoeld om de ovaria tot rust te brengen en deels is het handig voor hun planning. Het schijnt dat de kans op hyperstimulatie hiermee kleiner wordt.

Prettig weekend!

3. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik ben vanmiddag toch maar naar de gynaecoloog in streekziekenhuis vanwege aanhoudende buikpijn en toename buikomvang.
    Bij de echo waren inderdaad sterk vergrote eierstokken te zien en vocht in de vrije buikholte.

Er is nu bloed afgenomen en zondag moet ik weer voor controle komen. Tot die tijd, gewicht en buikomvang in de gaten houden en veel drinken en bedrust.
    Dus ben maar weer in bed gekropen met een kan water en dan blijft het hopelijk rustig.

4. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Aklina,
    Meid, doe maar vooral rustig aan ! je hebt een kostbare vracht bij je. Het is wel effe schrikken, zeg. Klinkt als een overstimulatie ? vreemd dat dusseldorf dat niet heeft opgemerkt ? maar goed, het is goed dat je naar de gyn bent geweest en dat ze je voor nu goed in de gaten houden.

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hobbit, welkom! Op naar DD!!! Wat zou het mooi zijn als het voor ons allemaal positief uitpakt daar...
    Hier ook een (erg) laag AMH (0,50, 31 jr) en ook ik mag geen deca of cetrotide meer, maar moet aan de neusspray!

Aklina, hou je goed rustig meid. Alles voor jou en je twee toppertjes!!! Duimen draaien volop!

Jolanda, Ik wilde heel graag tussentijds weten wat mijn dhea waarde is, zodat ik er nog op in kan spelen. Als ik de uitslag heb, kan ik nog 2 weken actie ondernemen. Ik heb ook mijn vit D laten bepalen, zodat ik weet of ik die opneem en of die nu op een mooi niveau zit. Was ook erg laag...
    Als laatste probeer ik nu aan te komen. Ik ben echt een sprietje (opvallend hoeveel vrouwen met een laag amh op jonge leeftijd dit zijn dit zijn ;)). Bij mijn 1e poging was ik net wat zwaarder en had ik een gezond BMI. Deze poging had ik 8 eicellen. De pogingen erna een te laag BMI (afgevallen door stress) en beide pogingen afgebroken. Wie weet draagt het bij, ik zit iig volop aan de borrelnootjes enzo :D
    Tsja...op een gegeven moment probeer je echt alles... ;)

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Aklina: late overstimulatie (na de tp) is vaak een goed teken! Rustig aan meid! Wanneer mag je testen?

7. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Overstimulatie is al gezien op de dag dat ik ovitrelle mocht spuiten. Zat er toen tegen aan en Dr. S. heeft me toen al verteld wat de klachten zijn en wanneer ik naar de gyn moest gaan. Ook na de punctie heeft hij me op het hart gedrukt dat ik veel moest rusten en veel moest drinken en aan de bel moest trekken als er klachten zouden ontstaan. Nu hebben ik wel vaker buikpijn, maar de laatste dagen wordt het steeds erger. Naast de gevoelige eierstokken en baarmoeder is mijn hele boven en onderbuik "geprikkeld" en opgezet. Stekende gemene pijn is het... paracetamol helpt goed dus heb het nog een paar dagen aangekeken maar nu voor het weekend durfde ik het niet meer te verbloemen.
    Is inderdaad een late overstimulatie en ik hoop hoop hoop op een goed teken. Zou het heel erg vinden dat ik ook dit zou moeten meemaken zonder dat je er een zwangerschap aan over houdt.

Ik mag eind volgende week testen.

8. Aklina heb je de uitslagen van dat bloedonderzoek wel al te horen gekregen? Ik had echt een behoorlijke ontsteking zitten na mijn punctie, die op echo's niet te zien was maar die wel in het bloedonderzoek naar boven kwam.. Ik had wel soortgelijke klachten en er werd bij mij ook gedacht aan overstimulatie, maar op de echo's zag alles er prima uit dus kon dat het niet zijn. 2 keer afgewimpeld door onze oude kliniek, en pas toen we midden in de nacht naar de HAP zijn geweest en van daaruit doorgestuurd zijn naar de gynaecoloog van het ziekenhuis hier, werd er een bloedonderzoek gedaan en bleek er een ontsteking te zitten..

9. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

wat baal ik zeg!! 16 nov hadden we onze tese gepland. Nu belde de dokter vandaag dat mijn man blijkbaar drager is van het gen voor taaislijmziekte. Operatie word nu afgezegd. Ik moet me nu laten testen, als dat goed is kunnen we een nieuwe operatie plannen... uitslag duurt ongeveer 2 maanden. Was de dagen aan het af tellen... bah bah bah...

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wat ontzettend klote Ikmuziek!
    Ze testen echt alles voor een tese in Mulheim, opzich wel 'goed' dat je het weet maar behoorlijk klote dat snap ik.
    Als jou uitslag goed is mag de tese dan wel?
    Sterkte meis dikke knuffel zet 'm op!

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Inderdaad heel erg balen Ikmuziek. Weer wachten wachten wachten.

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ikmuziek, wat ontzettend balen meid!!! Weer wachten... Maar wel een verstandige wachttijd... Sterkte meid...

Aklina, hoe gaat het met jou???

En met de andere meiden?

13. Jemig, het lijkt wel alsof het de laatste tijd niemand echt mee zit :( Wat ontzettend klote IkMuziek :(

Hier gaat het opzich wel redelijk. Heb echt een enorme klotedag vandaag. Heb echt vréselijk slecht geslapen, m'n zoon is vreselijk vervelend, ik barst van de koppijn en voel me gewoon niet lekker. Toch ben ik best blij. Ik kon mijn natuurlijke eisprong niet loslaten, dus zijn we gisteren maar naar de oude kliniek geweest om te vragen of we nog een keertje IUI mogen proberen ;) De kansen zijn natuurlijk weer ontzettend laag, maar dan voelt het tenminste niet als een verloren ronde. We hebben er dan toch weer alles aan gedaan om de kansen deze maand te maximaliseren. M'n eitje was gisteren 14mm, morgen moet ik weer terug voor een echo. Ik denk niet dat hij dan al 18mm is, maar als dat wel zo is, is de IUI zaterdag. Anders begin volgende week ergens. We gaan maar weer keihard hopen..

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hallo meiden,

Ik wil graag even meelezen over jullie ervaringen in DD.
    Zit er namelijk aan te denken om ook over te stappen.
    Eerst wil ik nog een gesprek met mijn eigen arts, wil graag dat ze m'n AMH gaat meten en dan hoop ik dat ze me DHEA voorschrijft, omdat ik denk dat dat mijn probleem is.

Onze laatste poging is helaas geeindigd in een MK...afgelopen zondag een positieve test en 3 dagen later donder je van je roze/blauwe wolk af...:(
    We hadden nu van de 9 eicellen helaas maar 1 embryo, een hele slechte score dus.

En natuurlijk weet ik dat DD mij ook niet kan garanderen dat ik zwanger raak, zwanger blijf, en een gezond kindje op de wereld zet. Maar alleen al het feit dat zij mensen per persoon bekijken/behandelen, en niet vasthouden aan 1 protocol, maakt dat ik in elk geval een intakegesprek wil.

Iemand hier verzekerd bij VGZ? Want dat is natuurlijk ook iets wat goed nagekeken moet worden, of de verzekering alles vergoedt.

15. Wat een klotenieuws Ginny :( Dacht juist dat het bij jou wél goed zat :(

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nee, helaas ook niet.
    Voor m'n zoontje zijn we ook heel lang bezig geweest...3 jaar en daarin 3x IUI, 1x IVF en 5x ICSI.
    Bij IVF hadden we 7 eicellen en geen enkele bevruchting...er werd toen gezegd dat ik "stugge" eicellen heb, waardoor het zaad niet binnen kan dringen. Toen zijn dus meteen door gegaan met ICSI, maar ook daarmee hadden we maar weinig bevruchtingen.

Zal eens alles op een rijtje zetten:

IVF: 7 eicellen, geen bevruchting
    1e ICSI: 14 eicellen, 5 rijp en bevrucht en maar 1 embryo om terug geplaatst te worden
    2e ICSI: 9 eicellen, 3 rijp en bevrucht en 2 terug geplaatst. De derde was dus niet goed genoeg om in te vriezen
    3e ICSI: 16 eicellen, 10 rijp en bevrucht en daar zijn 5 embryo's uitgekomen. 2 terug geplaatst, de overige 3 waren niet goed genoeg om in te vriezen (zwanger maar werd MA)
    4e ICSI: 5 eicellen, 2 rijp en bevrucht en beide terug geplaatst
    5e ICSI: 12 eicellen, 8 rijp en bevrucht, 3 embryo's waarvan 2 terug geplaatst en de derde niet goed genoeg om in te vriezen (En uit deze poging is Kane geboren)

En nu dus 1 poging gehad voor een 2e kindje:
    9 eicellen, 7 rijp en bevrucht, 2 embryo's maar daarvan is er 1 heel snel gestopt met delen en de emmy die is teruggeplaatst, was 9-cellig.

Vorige week, tijdens de wachtweken, las ik hier op ZP over AMH-waardes en DHEA. Ben wat verder gaan lezen en googlen en ik denk dus dat mijn waardes ook te laag zijn. Nu dus maar hopen dat mijn arts mee wil werken, en anders een gesprek in DD.

17. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @shaddixxx,
    Iedere kans die je hebt, gewoon pakken, zou ik ook doen.

@missgin,
    Welkom hier. Spijtig dat je embryo niet is blijven plakken.
    Ik denk dat er steeds meer dames over hun AMH leren en daarop inspringen. Helaas zijn BE, NL en DE het er niet over eens dat bijv. DHEA een uitwerking KAN hebben op laag AMH. Het is dus erg belangrijk om je te verdiepen in de materie en er een gevoel bij te krijgen wat jou belangrijk is. Als jij vindt dat je AMH getest moet worden, dan zou je daar op kunnen staan, dat ze dat ook doen, maar vaak, zeggen ze dat het niets bewijst.
    Wat verzekering betreft, kan ik je niets vertellen. Het wordt onze 1e zelfbetaalde poging. En ja, dat gaat hard, zodra je begint met hormoon stimulatie, dan schrik je van hoeveel alles wel kost, maar het is voor een goed doel.

Hoe is het met de andere dames hiero ?
    Aklina, morgen HCG ? duim duim..
    Djuuzie, de schrik een beetje te boven ? leuk weekendje uit gehad
    met je schoonouders ?

Wij zijn vandaag voor uitgangsecho naar DD geweest, en we hebben groen licht. Bij de volgende menstruatie (eind volgende week), gaat het weer beginnen. Cocktail van neusspray en menopur.

Liefs,
    Jolanda

18. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Jolanda: waarom krijg je de neusspray?

19. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @gabrie74,
    Dit is wat er op de site van dusseldorf staat.
    Ik ken dit hormoon verder ook niet en nooit eerder gebruikt, dus voor mij ook nieuw. Volgens mij is het ook vergelijkbaar met Suprefact, dat wordt in NL ook vaker gebruikt.

Medicijnen voor downregulatie (GnRH-analogen)
    Om de cyclus geheel te kunnen controleren is het belangrijk dat uw eigen natuurlijke hormoon regulatie wordt stilgelegd. Met deze zogeheten GnRH-analogen wordt daardoor een vroegtijde eisprong voorkomen.
    GnRH-analogen worden als neusspray (Synarela) of als injectie (Decapeptyl) toegediend.

20. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Hmm.....zou ik niet adviseren.....maar tja ik ben dan ook geen arts...

Als ik het goed heb gevolgd produceer jij niet veel eicellen. Is het niet verstandig om pas aan het eind te remmen met Cetriotide?

En je eigen produktie juist niet stil te leggen?

Deel Deze Pagina