Nou heb net gebeld en we kunnen pas in februari bij dr. S. terecht. Ik heb even in het kort mijn verhaal gedaan, en ze adviseerde om S. een mail te sturen met daarin kort ons verhaal en dan kan hij zelf beslissen of het mogelijk is dat wij eerder komen, zodat ik (als mijn AMH idd te laag blijkt te zijn) kan beginnen met DHEA. Volgende week heb ik een afspraak bij mijn eigen arts en ik wil aan haar vragen of ik bloed kan laten prikken voor mijn AMH. En als ze dat niet doet/kan/mag, rij ik desnoods naar DD om het daar te laten doen! Ik ga nu ook gelijk mijn verzekering mailen en vragen hoe het zit met hun vergoeding IVF in het buitenland.
Nou dat kan ik me voorstellen. Ik hoop voor jullie hetzelfde resultaat. Spannend hoor jullie poging is nu echt bijna aangebroken. Ik wens je ontzettend veel succes! Ik heb vanmorgen nogmaals een test gedaan en nu was de teststreep net zo donker als de controle streep. Heeft me enorm gerustgesteld dat het goed gaat daar binnen. Daarom heb ik me inderdaad aangemeld voor MvM. Binnenkort komt een informatrice langs om alles uit te leggen. Morgen weer een echo ter controle van de overstimulatie maar ik hoop ook echt op 1 of 2 zwangerschapsringen te zien!
Aklina Ik las in een ander topic dat je 12/11 weer een echo hebt. Hopelijk zijn er dan 1 of 2 kloppende hartjes te zien! Weet iemand hoe lang het duurt voordat je antwoord krijgt op je mail? Ik heb maandagmiddag naar S. een mail gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Ben gelukkig ook niet zo ongeduldig hihi Maar anders bel ik vanmiddag nog een keer om toch maar alvast een afspraak te maken voor het intakegesprek. Ik wil het maar gewoon vast hebben staan, afzeggen kan altijd nog, maar dan staat het in elk geval! Heb ook mijn verzekering gemaild en ik krijg een vragenlijst thuis gestuurd. Nu las ik (volgens mij in dit topic?) dat er ook verzekeraars zijn die 2x het bedrag vergoeden? Was dat Menzis? Of een andere?
De echo gisteren ging goed. Overstimulatie is nu echt genormaliseerd. Maar die harde bal in mijn onderbuik blijft. Echt heel irritant. Kan misschien de myoom zijn die de bm omhoog drukt. In mijn bm een ronde hoeveelheid bms te zien. Helaas nog geen zwangerschapsring. Mijn volgende echo is nu 12 nov. Dan ben ik 6+4 wk.
Hoe gaat het met iedereen hier? Tis erg rustig...iedereen aan het wachten op iets? Intakegesprek, menstruatie, wachtweken na TP?
@kiekske, als het goed is, had jij gisteren uitgangsecho ? hoe was het gegaan ? mag je ook weer snel weer starten ? @MissGin, Het kan nooit kwaad om Dr. S. nog een aparte email te sturen met je verhaal. Misschien werkt het wel. Voor ons heeft het zeker gewerkt, want wij hadden begin Augustus gebeld voor intake en konden pas op 12.12 op gesprek (op mijn verjaardag notabene..hahaha), maar ik heb een email naar dr. S. gestuurd om onze situatie uit te leggen en dat tijd iets is, dat ik absoluut niet meer heb (vanwege mijn leeftijd). Een week later kregen we telefoon, of we niet al wilden komen, dus je ziet.. het zou zomaar kunnen, maar ik ben eerst eens benieuwd wat jouw eigen arts gaat zeggen vplgende week. @aklina, fijn gevoel dat je nu gerustgesteld bent. Kan me voorstellen dat het effe spannend was, maar tijd van genieten gaat nu aanbreken. Heel veel suc6! Ik ben nog afwachtende op mijn ongi (waarschijnlijk morgen) en dan gaat de 1e neusspray erin en op dag 3, komen 2* daags de hormoon spuiten erbij, dus kom maar op...we zijn er klaar voor !
Hey dames! Jolanda, jij ook van start! Spannend!! Wat is je schema? Miss Ginn, gewoon tussendoor een keer bellen, heb ik ook gedaan. Ipv 06-12 kon ik toen 06-09 komen. Dus 3 maanden eerder! Ik heb gisteren idd mijn uitgangsecho gehad en die was goed. Heb mijn schema gekregen en morgen wordt de medicatie bezorgd. Schema: - dag 1; start neusspray - dag 3: start 225 ie menopur (ochtend) en 225 ie Gonal-F (avond) Op dag 8 eigenlijk de 1e echo, maar die laat ik stiekem al 2 dagen eerder maken (doe het in mijn plaatselijke zkh), want ik heb supereieren, die groeien echt zo snel! Dus voor mijn eigen gemoedsrust gewoon een echo eerder laten maken... Vind het weer erg spannend!!!!!
@kiekske, Mijn schema gaat min of meer gelijk met jou. Dag 1, neusspray, synarela Dag 3, 225 ie menopur (ochtend) en dan weer 225 ie menopur (avond) Dag 8, controle echo Wat een luxe, dat je eieren zo snel groeien. Wanneer is jouw dag 1 ? Wat doet Gonal-F eigenlijk ?
Mijn 1e dag is waarschijnlijk 7 nov, dus as woensdag. Ben erg benieuwd naar mijn reactie op dit schema... Hoop dat het zeer succesvol zal zijn, ook bij jou! Gonal F is ook een stimulatiehormoon, alleen synthetisch. Menopur is natuurlijker. Heb het nog nooit gebruikt, heb tot nu toe enkel menopur gebruikt. Wel vreemd dat ik nu iets uit een kant en klare prikpen heb, want ik ben gewend om als een junkie mijn naalden klaar te maken, hahaha!! gelukkig mag ik dat toch nog in de ochtend
as woensdag is niet meer zo lang, dan mag je ook snel beginnen, joehoe... Ik heb ook altijd alleen maar menopur gehad en nooit eerder Gonal-F. Vreemd dat jij in een zelfde situatie zit, maar nu gonal-F krijgt. Heb je hier zelf om gevraagd of heb je enig idee waarom de dokter dit zo voorstelde. Niet dat ik het in twijfel trek, maar ben gewoon benieuwd. Misschien omdat jij supereieren hebt die willen spurten..hahahahaha... Een junkie in de ochtend..hihihi...jij hebt er in ieder geval goed zin in ! Wij gaan hopelijk dit topic ook eens kleuren met wat meer positieve testen, zou toch geweldig zijn ? Aklina is er mee begonnen en wij gaan gewoon volgen !!
Ik heb echt geen idee waarom ik er gonal -f bij krijg. Heb ik ook niet gevraagd eigenlijk. Maar heb gezien dat Aklina dit ook had en dat was succesvol. Dus ik ben er niet rouwig om Bij jou gaat het nog sneller, misschien morgen gewoon al starten!!!
Jolanda Spannend, misschien morgen al beginnen! Ik duim voor je dat je ongi snel komt! Kiekske Apart idd dat je Menopur EN Gonal-F moet spuiten. Maar dr S. zal het vast wel weten haha Voor jou gaat het dus ook snel weer beginnen...succes! Ik zal morgen nog eens DD bellen, eens kijken of ik nu iemand aan de lijn krijg. Ze zijn niet echt goed bereikbaar, of ligt dat aan mij? Bel ik op verkeerde tijdstippen? Nou ja...ze hebben het druk en kunnen ook niet alles tegelijk. Morgen gewoon nog eens proberen. Maandagmiddag gesprek met m'n fert.arts, ben benieuwd. Heb via de assistentes nog een mail gestuurd met daarin de link van DD en DHEA met de vraag om dat door te mailen naar mijn arts.
mischien omdat ik al wat ouder ben, dat alleen menopur de bedoeling is ? ach..wie zal het zeggen..in ieder geval , Dr. S. hahahahahaha. Hij weet wel wat die doet, we zien wel. MissGin, Ik heb begrepen dat Dusseldorf vandaag maar bereikbaar was tot 14.00. Blijbaar vieren ze daar ook "allerheiligen" vandaag. De laatste tijd zijn ze inderdaad steeds slechter bereikbaar. Ik denk dat ze boven hun kunnen aan het werken zijn met zoveel aanvragen die ze hebben. Als ik daar ben en ik kijk eens op de parkeerplaats rond, dan zijn het hoofdzakelijk gele kentekens die ik zie...hahaha...dus, ze zijn errug gewild. Ik zou het morgen gewoon nog eens proberen. Zaterdag zijn ze ook maar tot 12.00 bereikbaar, dus morgen meer kans, zou ik zeggen. Ben wel benieuwd naar je gesprek maandag. Zou je willen laten weten wat ze hebben gezegd ?
Ze zijn idd slecht bereikbaar! Ze hebben het veel te druk en zoeken mensen. Ik geloof dat er komende week een nieuwe ging starten, maar ze zoeken er nog één bij. Gisteren zat ik bij het secretariaat op kantoor voor het bespreken van het schema enzo en zij zat gewoon helemaal alleen: mail, telefoon, schema's bespreken, dingen regelen, was echt een gekkenhuis en zeer chaotisch. Maar waarschijnlijk gaat er dus wel rust in komen. Ik begreep wel dat je morgen ook het best voor 12 uur kan bellen. Gewoon blijven bellen, ik neem er altijd zo'n 10 minuten voor en bel iedere keer dat ik ophang meteen weer terug. Vaak heb ik ze dan redelijk snel te pakken.
Jammer dat ik er niet in de buurt woon, anders had ik gesolliciteerd haha Zal het idd morgen nog eens proberen en anders dinsdag, dan weet ik ook meer na het gesprek met m'n eigen arts. Zal idd hier even komen vertellen hoe dat gesprek is verlopen! Wordt wel pas 's avonds...eerst heb ik maandagochtend om 11.00 uur een afspraak om de tattoo op m'n rug af te maken. En daarna moeten we nog een paar uur overbruggen, want pas om 15.30 uur heb ik de afspraak met m'n arts. Nou ja...maar even ergens een broodje eten ofzo, of bij iemand in de buurt een bakje koffie drinken. Wij wonen namelijk zelf in Middelburg, tattooshop zit in Sliedrecht en mijn arts in Zwijndrecht. En oorspronkelijjk komen wij uit Dordrecht haha
Gezellig gekletst hier gisteren. Inderdaad vind ik het een top plan als jullie me snel volgen!!! Gonal-f is FSH (foll. stim. hormoon) Menopur is een combinatie van FSH en LH (luteiniserend horm.) Lh zorgt ook voor stimulering van het gele lichaam en er wordt aangenomen dat de eicelrijpheid wat bevorderd wordt. Vandaar, bij mindere eicelkwaliteit, altijd een combi of alleen menopur. Zo heeft mijn fert. arts het destijds uitgelegd.
Spannend hoor Kiekske. Heerlijk dat ook jouw poging nu heel dichtbij komt. Ik wens je enorm veel succes! Heel slim trouwens dat je een vroege echo laat maken. Ik weet dat mijn eieren altijd super traag zijn, maar als je weet dat ze super snel zijn zou ik het er zeker niet op gokken!!
Zo heb ik dat idd ook begrepen, dat Menopur zorgt voor betere eirijping. Kiekske Jaaa spannend, het gaat bijna beginnen voor je! Fijn dat je "snelle eieren" hebt haha! Ik heb vanmorgen nog even naar DD gebeld en kreeg Claudia (?) aan de telefoon. Ze zou aan dr S. vragen naar mijn mailtje en dan wordt ik vandaag nog terug gebeld.
Nou vrijdag ben niet meer gebeld, maar gistermiddag stonden ze wel op m'n voicemail. Blijkt dat dr S. mijn mail helemaal niet heeft ontvangen Dus ik heb 'm nogmaals gestuurd, nu naar dr S. en naar Irma. Hopelijk al snel antwoord terug!