Dames, Ik heb gisteren mijn rode duivels gekregen en de start is weer feit. Begonnen met neusspray 2*daags en vanaf morgen gaat er 2* daags 225 IE menopur tegenaan. 12-11 1e echo, dus ben benieuwd wat mijn nieuw schema gaat brengen. Hoe is het met de rest van de dames hiero ?
Jolanda wat fijn dat je bent begonnen! Ik duim voor je voor al het goeds wat deze poging je gaat brengen! Hier geen nieuws, ben nog steeds aan het wachten op de intake bij het gg.
Mvm test was vanmorgen negatief, bloedtest in ziekenhuis ook. Morgen bij gyn langs voor afspraken hoe en wat nu verder.
@djuuzie, Ben je de schrik alweer wat te boven met je verzekeringsmij ? Intake op 20 nov. is toch al redelijk snel. Ik hoop dat je na de intake vrij snel mag starten en dat je hopelijk nog voor de feestdagen goed nieuws mag tegemoet zien. Zou een leuk feestdag kadootje zijn. @aklina, neeeeeeeeeee, meid, wat lees ik nu ? jij bent mijn voorbeeld en het ging zo goed. 2 toppers en het mag weer niet zo zijn. Bah, wat kan het soms oneerlijk zijn. Ik weet niet zo goed wat te zeggen om troost te geven, want het moet verschrikkelijk zijn. Sterkte !
Aklina Huh wat lees ik nu? Dat meen je niet...wat k*t zeg... Sterkte meid! Jolanda Jaaa jij kan van start! Succes, hopelijk snel goed nieuws! Vanmiddag gesprek gehad in het ZH. Niks bijzonders eigenlijk, we hebben nu wel bloed laten prikken voor een chromosomen-onderzoek, om te kijken of er iets uitkomt waardoor het komt dat ik nu 2x een MK heb gehad. Ga er niet vanuit dat er iets uit voort komt, maar Ries wilde het graag. Verder kreeg ik vanmorgen telefoon uit Dusseldorf, dat we volgende week maandag terecht kunnen voor een intakegesprek, dus dat ook gelijk met m'n arts besproken. Zoals ik al verwacht had, deed ze daar totaal niet moeilijk over en geeft ons alle ruimte om te kijken of dat is wat we willen en we naar DD over willen stappen. En als we besluiten om dat niet te doen, kunnen we gewoon bij haar blijven. Volgende week maandag dus intake in DD. Manlief is nog een beetje sceptisch, omdat hij bang is dat we als "proefkonijn" gebruikt worden, omdat Nederland dus niet achter het gebruik van DHEA staat. Maar goed, eerst het gesprek maar eens doen en dan zien we wel verder. Verder opperde ze ook nog om ICSI in eigen cyclus te doen (geen hormonen spuiten maar alleen het ene eitje gebruiken wat maandelijks groeit) Maar ik weet dus niet of dat dan ook als 1 poging geldt, want als dat zo is, durf ik dat risico niet te nemen. Stel dat het 3x mag doen en het dan geldt als 1 poging, dan zou ik het wel aandurven. Maar daar bel ik morgen nog even achteraan.
Missgin, volgens mij mag icsi in eigen cyclus 6x, moet je even navragen Ik denk dat je jezelf wel prettig zal voelen in DD. En de twijfels van je mannetje zijn misschien logisch, maar als je hem uitlegt dat ze in DD en bijv ook Gent gewoon veel verder zijn op dit gebied, kan hem dat misschien geruststellen. Op de site van DD staat ook een artikel over dhea, wellicht kan hij die ook even lezen. Fijn dat je zo snel terecht kan! Aklina, nogmaals sterkte meid... Jolanda: joepie, van start! Hier ook bijna, dan gaan we vrij gelijk op! Hoef jij maar 2 x per dag 2 pufjes neusspray? Ik 3, komt misschien omdat mijn follikels zo hard groeien dan...
breekt ff in ... @ MISSGIN idd 6x icsi of ivf eigen cyclus staat voor 1x hyper.. ervarings deskundige hiero ook hier spuit je wel tijdens poging alleen weiniger.. gonal-f, puregon bv om dat ene eitje of 2 te stimuleren en cetrotide of iets anders om eigen eisprong te voorkomen.. pregnyl of vervanger spuiten 36 uur voor punctie.. wij hebben in totaal 8 pogingen gehad..waarvan er 6 zijn geteld waarvan 2x een TP.. toen wij hieraan begonnen was 3TP's het gemiddelde van eigen cyclus.. laatste poging tijdens tp zeiden dat 2 het gemiddelde was?? bij ons gebeurde het volgende: 1x ei al gesprongen voor punctie.. 2x geen ei blaasje mee gekomen na punctie.. 1x geen bevruchting.. 1x bevruchting 3 kernen.. 2x TP --> waarvan 1x zwanger maar MK bij 7 weken.. cytotec en curretage als gevolg.. 1x cyste poging afgebroken ze noemden ons de "pech"gevallen wij vonden en vinden nog steeds eingelijk dit traject achteraf erg zwaar en best tegen vallen..(ondanks ff zwanger geweest te zijn) misschien komt het ook omdat wij zoveel 'pech' gehad hebben?? ik weet het niet.. als wij het over konden doen waren we gelijk met hyper gestart.. maar dat is natuurlijk achteraf.. ik denk dat de dames die hierdoor zwanger zijn geworden/en gebleven er anders over denken..en das logisch.. er is hier een redelijk nieuw forum over ivf/icsi eigen cyclus waar ik zelf ook meegeschreven heb en nog steeds schrijf..dus daar kun je je eventueel ook inlezen?? ondertussen zijn van die 6 dames waaronder ik nog 2 anderen al met hyper begonnen of gaan van start.. en 2 zitten in de wachtweken van poging 5.. er is nog geen enkele zwangerschap ontstaan tot nu toe.. als je vragen hebt stel ze gerust en anders kweet zeker dat de dames daar ook met alle liefde je vragen willen beantwoorden.. s6 met het maken van je keuze.. als jij je er goed bij voelt zeker doen.. ik hoop het allerbeste voor je..zet hem op GR
@MissGin, het is goed dat je dat chromosomenonderzoek toch laat doen. Ook al komt er niets uit, dan kun je dingen wel uitsluiten. Mocht er wel iets uitkomen, ben je er alleen maar blij mee, zodat ze er misschien op in kunnen springen en dingen bijsturen / verhelpen. Dus naar mijn mening kun je alleen maar winnen. Fijn dat je volgende week al naar dusseldorf mag voor intake. Ik begrijp het standpunt van je mannetje wel hoor. NL zegt dit, Duitsland zegt dat, en mijn gevoel zegt dit. Net wat kiekske ook zegt, misschien dat je mannetje eens de site van dusseldorf kan bekijken om zoal het aanbod te bekijken en al een idee kan krijgen. Dusseldorf is (naar mijn mening) veel verder met bepaalde technieken en daar voel je je ook patient en niet een onzichtbaar nummer, maar daar gaan jullie zelf wel achter komen als jullie daar zijn. @kiekske, Nog effe en dan begint het voor jou ook. Fijn dat er iemand gelijk met mij opgaat, dat scheelt weer in zo een periode te doorstaan. Ik ben dan wel eerder dan jou begonnen, maar met jouw sprint eieren, sjees je mij zo voorbij...hahahaha Ik hoef inderdaad maar 2* daags pufjes. 1 pufje had misschien ook gekunt, want mijn eieren spelen iedere keer verstoppertje, dus afremmen, hahahaha, nee, lijkt me niet echt nodig, maar goed. Vanmorgen is de 1e spuit menopur er weer in gegaan. Was wel effe wennen. Je bereidt je er wel weer op voor, maar zodra die 1e spuit weer gaat, realiseer je je pas dat er weer een ronde aankomt.
Nou vanmorgen ff gebeld om na te vragen over ICSI in eigen cyclus, maar volgens de assistente wordt 1x in eigen cyclus ook gewoon als poging gerekend... Omdat de verzekering de poging telt, zodra er een punctie is geweest.
Meiden, wij vonden het echt super in DD, nooit het gevoel gehad dat we proefkonijn waren, maar echt het gevoel dat we iemand waren met gevoel en niet een of ander nummer. Ze zijn daar echt persoonlijk, vond het een hele verademing in vergelijking tot Nederland. Dokter s. is super kundig en heel druk, je moet zelf wel blijven opletten, en achter dingen aan, maar ze maken het daar dubbel en dwars goed door het 'fijne' gevoel wat je van hun krijgt, ook de assistentes allemaal even vriendelijke en beleefd. En kwa techniek ja het staat als een paal boven water dat ze veel en veel meer kunnen dan dat ze in Nederland kunnen. Ten eerste je AMh waarde bepalen en daarop je spuitschema aanpassen op jou persoonlijk, en zo kan ik nog veel meer dingen opnoemen wat zo geweldig is aan DD. Wil jullie allemaal heel veel sterkte en succes wensen met de pogingen die nu gaan plaatsvinden, intake gesprekken ect! Enne....? Mochten jullie vragen hebben vraag gerust ik check jullie regelmatig even. Succes meiden!!
@MissGin: in het UMCG doen ze ook ivf/icsi in eigen cyclus, en ik weet 100% zeker dat 6 pogingen in eigen cyclus tellen als 1 poging hyper. Weet niet of zij zelf een 'deal' daarover hebben afgesproken met verzekeraars ofzo, maar het lijkt me zo gek dat er verschillende richtlijnen over zouden zijn ... @aklina: jeej, wat afschuwelijk voor je! Ik had zo'n goed gevoel bij jouw poging en nu dit! Ik heb niet alles bijgelezen ivm vakantie, maar had je ineens bloedverlies? Sterkte joh!
@Jolanda: thanks! Ja, ik zie ernaar uit! Heel fijn idee dat er nu weer eens iemand met een nieuwe, frisse blik naar mijn dossier gaat kijken.
Stiertje, idd aftellen voor jou! Jolanda, hier alles goed. Gisteren begonnen met de neusspray en morgen van start met de menopur en gonal f. Het is weer begonnen! Hoe gaat het met jou??
Kiekske, Goed bezig ! morgen weer de 1e spuit erin. Hier zit ik op dag 3 van spuiten, maar de hoge dosis menopur (of misschien wel de neusspray) bezorgt mij veel hoofdpijnen, pfffff..die bijwerkingen, daar wen ik toch nooit aan, maar we weten waar we het voor doen. Cocktail die momenteel in mijn lichaam rondzwerft is wel wat veel van het goede : DHEA, 1* pw 50.000IE Vit.D (merk ik ook wel), neusspray, menopur, en sinds gisteren een hoestdrank waarvan ik vandaag in de bijsluiter las dat het duizelig en suf als bijwerkingen kan hebben. Buiten dat is mijn bloeddruk aan de erg hoge kant, die ook de nodige invloed heeft. Maar we blijven positief..hahahahaha
Stiertje Heee ik zie dat jij volgende week ook je intakegesprek in DD hebt! Wij mogen maandag...vind het ook wel heel spannend hoor! Misschien komen we elkaar nog eens tegen haha! Jolanda Oeh vervelend zeg, die bijwerkingen. Wat moeten we toch veel over hebben he, om onze grootste wens in vervulling te laten gaan! Hopelijk groeien je eitjes lekker snel en ben je gauw van alle hormonen af! Nou ik heb vanmiddag nog even de assistente gemaild over ICSI in eigen cyclus en kreeg dit terug: Bedankt voor u email. Bij een ICSI poging gaat het vooral om de laboratorium behandeling. dat is wat telt. Of u met of met een beetje of helemaal zonder hormonen gestimuleerd wordt maakt daar geen verschil in, uw verzekering vergoedt maar 3 puncties. De resultaten van icsi in natuurlijke cycli vallen erg tegen vandaar dat " 6x zonder" dan gelijk komt te staan met 3 x met stimulatie. alleen krijgt u er nog steeds maar 3 vergoedt Ik snap het niet meer hoor...altijd al die verschillende regeltjes en antwoorden Heb gelukkig wel heel snel m'n dossier met de post gekregen, dus die gaat maandag mee naar DD.
Stiertje, Suc6 met de intake ! nog even... @MissGin, Vandaag intake ? spannend. Ik hoop dat jullie met een goed gevoel weggaan en dat jullie snel mogen beginnen. @kiekske, Hoe gaat die ? goed vol te houden ? Hier is wat minder nieuws. Vanmorgen voor echo geweest, zitten vandaag op dag 7 van hormoon stimulatie, maar er was vrij weinig te zien. De dokter had ook problemen om mijn eierstokken te vinden, hij zei dat mijn baarmoeder wel erg hoog lag, waardoor de echo het niet kon zien/vinden, dus om uitsluitsel te krijgen, is er bloed getrokken, om bepaalde hormoonwaarden te krijgen. Hiervan krijg ik morgen de uitslag. Hopelijk zijn de waarden goed genoeg om toch door te mogen, want gevoel zegt, dat de poging mislukt is en (weer) afgebroken gaat worden.
Hou hoop Jolanda... ookal is dat met jou geschiedenis wel logisch. Ik vind cd10 nog erg vroeg om de hoop te verliezen. Bij mij groeien er pas follikels vanaf cd 15... de eerste twee echo's vind ik altijd zonde van de moeite want dan is er bij nog nooit iets gezien... Maar goed, ieder lichaam is anders... dus misschien heb jij wel kans op super snelle follikel ontwikkeling. It ain't over... till it's over!