In augustus intake in Düsseldorf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Djuuzie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb dat verzekeringstoestemming formulier door mijn fert. arts laten tekenen bij het eind gesprek. Maar volgens mij kan je het ook door Dr. S. laten tekenen bij de intake en dan kan je starten als de verzekeraar toestemming heeft gegeven.

Nou voor dat bedrag gaan we het niet redden hoor. Icsi is al 2300... We schatten rond de 3000 uit te komen dus dan valt het best mee wat we bij moeten leggen.

2. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    dames,
    ik wist niet zo goed of ik me toch hier weer mag melden, maar het heeft toch gewerkt, bedankt voor jullie positieve fibraties, djuuzie en yj81. Ik heb dr. S een email gestuurd en gevraagd of het eventueel mogelijk was of ik niet op de reserve lijst kon als er iemand uitvalt of dat ik wat eerder ingepland kon worden en ik werdt ineens een paar daagjes later gebeld of ik volgende week al kon komen, want er was iemand uitgevallen. Blijkbaar bekijken ze dan de dringende gevallen en blijkbaar was ik zo iemand. Ik vindt het niet helemaal eerlijk tov andere mensen die lang moeten wachten, maar ik ben toch stiekem blij. Ik hoop dat jullie dat niet heel erg vinden, dat ik me er tussen heb "geduwd".. :(
    Verder heb ik ook nog iets geks, waar ik effe jullie hulp/advies bij wil inroepen. Ik heb 30.07 PU gehad en er was maar 1 slechte eicel te vinden, dus poging is verder niets geworden. Ik zou dan 14.08 ongesteld moeten worden, maar ik heb de laatste dagen veel buikkrampen (maar niet zoals een normale menstruatie), maar op 1 plek geconcentreerd (ben ook nog nooit eerder in mijn leven eerder ongesteld geworden als 4 weken). Ik verlies bloed in de urine, maar weer niet op een inlegkruis (sorry voor de details). Dit kan toch niet een innestelingsbloeding zijn, want er was toch geen ei meer beschikbaar om toch bevruchting voor elkaar te krijgen ?
    Ik begin echt spoken te zien, maar moet het effe van me afschrijven..zucht...
    Bedankt,
    Liefs,
    Jolanda

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Thanx Aklina voor je info! Het is allemaal best wel duur ja. Ik dacht eigenlijk dat je wel goed uit kwam. Maar alle kosten er om heen lopen ook snel op. Ben benieuwd wat doker S. voor jullie als behandelplan heeft.

Jolanda, tuurlijk mag je je hier weer melden! Gezellig toch! Ik vind het fijn voor je dat je er tussen kon. Ik vind het prima zo dat ik even moet wachten. In het begin toen ik de afspraak maakte baalde ik wel natuurlijk. Maar nu denk ik ook, mijn lijf en geest hebben even rust en dat is voor mij ook prima. Geen opviegers van de hormonen als het toch al warm is, lekker een wijntje op het terras. Geen opgezette buik van de hormonen die moeilijk te camoufleren is. Nee hoor meis, ik vind het voor mij prima zo en ik ben voor jou super blij dat je er tussen kan! Wanneer heb je je afspraak?

Alemaal aan het genieten van het lekkere weer? Ik heb net drie vrije dagen gehad. Allemaal leuke dingen gedaan. Woensdag mijn zus en de kids op bezoek geweest en gisteren en vandaag vriendinnen bezocht.
    Nu wel ff aan de bak komende dagen. Begin morgen aan een rits van 4 dagen werken. Ben er dan 1 vrij en dan mijn laatste dagje voor mijn vakantie. Heb zin in de vakantie, samen met malief een weekendje weg en verder zien we het wel. In ieder geval komt mijn neefje logeren en natuurlijk de intake.

4. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij hebben maandag as onze intake in Dusseldorf!! Eindelijk!
    We wachten ook al een tijdje. Bij mijn man is 1 levend spermazaadje gevonden, denk dus dat het tese gaat worden. Ben erg benieuwd hoelang daar de wachtlijst weer voor zal zijn.
    Leuk om op een recent forum mee te kletsen!

Groetjes Leonie

5. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    #25 yj81, 11 aug 2012
    Laatst bewerkt: 11 aug 2012
    @Jolanda:Super toch dat je er tussen ingepland kon worden?Brutalen hebben de halve wereld.Wat dat vage bloedverlies kan zijn dat niet doorzet weet ik niet.Misschien dat het door de punctie of eventuele medicatie kan komen??je lichaam kan je soms raar voor de gek houden....
    Ook Djuuzie en ikmuziek bijna de intake.Spannend!!Mijn ervaring is dat er dan echt de tijd voor je is dus vraag alles wat je wilt weten!Ze zijn er ook erg aardig allemaal!
    Hier lekker vakantie!Volgende week zaterdag gaan we op vakantie en aan dan via Dusseldorf naar Luxemburg(vanuit Friesland),want we gaan wel een volgende terugplaatsing laten doen tijdens de vakantie.Zullen dan dus nog een keer terug moeten paar dagen later.Maar dat combineren we dan wel met een dagje weg.Dierentuin ofzo,zit daar in de buurt.Vindt dochterlief ook wel leuk....

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Jolanda, wat fijn dat je er tussen kon! Dat is toch super!!! Zou ik zelf ook heel blij mee zijn als ik zolang moest wachten. Ik heb tijdens mijn wachttijd nog twee tp's gehad en tijd gehad om mijn dossier te regelen en de verzekering te regelen en natuurlijk heerlijk onbezorgd op vakantie geweest. Nee hoor meid, voor mij hoef je je ook niet schuldig te voelen.
    Ik vind het ook wel echt heel leuk dat we nu allemaal zo'n beetje tegelijk de intake hebben, dan zullen we ook allemaal wel zo'n beetje tegelijk behandeld gaan worden en kunnen we elkaar goed op de hoogte houden van alle vorderingen.
    Jolan, je moet wel echt even naar de huisarts hoor. Bloed bij de urine is nooit goed. Dan heb je of een blaasontsteking (kan ook die rare buikpijn veroorzaken) of er is iets aan je blaas beschadigd bij de punctie. Verder kan ik me niet voorstellen dat je zwanger zou zijn. Innestelingsbloed komt niet met de urine mee ;)

Ikmuziek, welkom bij ons verse DD clubje, spannend he! Ik moet nog een weekje langer wachten.

Yj; geniet lekker van je vakantie. Het is zo weer voorbij!

Djuuz, ik zit in de nachtdienst, dus dan nooit zo veel zin om vanalles te doen ondanks het lekkere weer. Morgen en dinsdag ben ik lekker vrij en dan nog 4 dagen vroege dienst voor we richting DD vertrekken.

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Leonie, spannend!Morgen je afspraak in DD. Heel veel succes morgen! Hopelijk gaan we allemaal een beetje gelijk op en kunnen we elkaar op de hoogte houden!

Yj, friesland is een heel eind naar DD. Heb jij alle controles in dd gedaan? Ik ga de fm in het zienhuis hier bij mij in de buurt laten doen. zij geven mij de uitslagen en ik moet dit dan zelf aan dd doorgeven. AL vast een hele fijne vakantie!

Aklina, zo te lezen werk jij (ook) in de zorg? Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om iets te doen als je nacht dienst hebt. Als ik late dienst heb heb ik 's morgens ook geen zin om iets te doen.

Ik ben vrijdag ongi geworden. Ik had gehoopt bij de volgende ongi te kunnen starten maar heb het maar van me af gezet. Ik heb een vrij korte cyclus (c.a. 25 dgn) en verwacht dat ik eind september te kunnen beginnen!

8. Sansyl

Sansyl Lid

30 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!

Ik wil me ook even aanmelden hier..Wij hebben overmorgen (woensdag) het intake gesprek in DD.
    Ik heb er heel veel zin in, het geeft weer nieuwe hoop.
    Ik ben alleen bang dat ik dingen vergeet te vragen als we daar eenmaal zijn.

Wij zijn begonnen met ICSI in mijn eigen cyclus. Ik heb toen 6x een punctie gehad van 1 eicel, en daar heb ik toen 4x een terugplaatsing van gehad. (dit wordt door de verzekering gezien als 1 grote poging) Ze zijn helaas allemaal niet ingenesteld.
    We hebben afgelopen juli de 2e poging gehad die de verzekering vergoed. Een hormoon gestimuleerde poging. Daar heb ik een terugplaatsing van gehad, helaas weer niet ingenesteld. Nu hebben we nog 3 cryo's in de vriezer over. We gaan nu wel al naar DD voor ons intakegesprek omdat ze mij hier in NL niet willen onderzoeken en ik heb het idee dat er bij mij iets aan de hand is waardoor het niet innesteld. Dus we hopen dat ze daar in DD wat aan kunnen doen, en we moeten vragen hoe het verder gaat met onze ingevroren cryo's..Ik wil ze niet teruggeplaatst hebben voordat ik onderzocht ben..Maar daar zal dr. S. wel genoeg over weten. Ik ben echt heel benieuwd en kijk enorm uit naar woensdag!

Ik wens iedereen veel succes met het gesprek!!

9. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hey meiden,
    Bedankt voor jullie reakties, doet een mens goed. Ik heb 15.08 de afspraak staan, spannend. Gisteren zijn ook mijn rode duivels (behoorlijk) doorgekomen, dus dan hebben we dat ook alweer gehad.

@leonie,
    Jij hebt vandaag de afspraak, suc6! laat maar horen hoe het gegaan is, ben reuze benieuwd. Wie weet, een nieuw begin, ook voor jullie.

@yj81,
    lekker nog een vakantie in het vooruitzicht ? heerlijk. IK vindt het wel bijzonder dat jullie " effe" TP tussendoor doen op vakantie, die heb ik nog nooit eerder gelezen, hahahaha.

@aklina,
    Ik denk dat dat bloed misschien nog een natrekje was van de punctie of zo, was een behoorlijk heftige die best nog lang naduurde. Ik heb er geen last meer van gehad, dus ik denk dat er gelukkig niets aan mijn blaas is. Jij lekker 2 daagjes vrij, dan bof je in ieder geval lekker met het weer.

@djuuzie,
    Ik had net als jou gehoopt dat als mijn ongi zou komen, ik meteen zou kunnen starten, want eigenlijk had ik pas dinsdag ongi moeten worden en woensdag de afspraak, maar goed, we zullen nog effe geduld moeten hebben, moeilijk he...kun je eindelijk naar dusseldorf, en dan moet je nog een ronde wachten. Ik denk dat wij dan min of meer gelijk op zullen met de behandeling, als onze ongi's gelijk blijven lopen.

@sansyl,
    Welkom op ons topic. Ik heb net als jullie woensdag ons gesprek, hoe laat moet jij daar zijn ? Dat je dingen vergeet, dat is vrij normaal, toch ?
    Ik heb al een lijstje aangemaakt, met de dingen die me zo nu en dan invallen, zodat ik ze niet kan vergeten, misschien ook iets voor jou ? Ik zie dat jullie helaas ook al de nodige " ervaring" hebben met de MMM. Mag ik vragen hoe oud je bent, daar je zegt dat ze je in NL niet willen onderzoeken ? wat is daar de reden van ? vreemd, dat ze dat kunnen weigeren. Ik heb begrepen dat ze in dusseldorf naar de individuele patient kijken en dus wel de nodige onderzoeken doen, maar dit moet je wel zelf aangeven (tenminste dat is wat ik lees ik uit andere ervaringen, kan er zelf ook nog niet over oordelen). Ze denken veel met je mee, maar als je zelf ook met inbreng komt, denk ik dat je daar heel goed op je plek bent.

Liefs,
    Jolanda

10. Sansyl

Sansyl Lid

30 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jolanda1971
    Wij hebben woensdag om 3 uur het gesprek. Het is voor ons 3 uur rijden, dus we vertrekken rond een uur of 11 woensdagochtend. Ik ga ook maar wat dingen opschrijven denk ik..
    Ik ben 28 jaar, en ik begrijp ook niet dat ze mij niet willen onderzoeken. We hebben 2x een gesprek gehad waarin we hebben aangeven dat we graag zouden willen dat ze mij gaan nakijken, maar dat was niet nodig volgens mijn arts.
    Ik vind het wel spannend allemaal hoor. Weet ook niet zo goed wat ik allemaal moet vragen woensdag. Maar het zal wel los lopen wanneer je daar eenmaal bent.

Hoe laat hebben jullie het gesprek dan? Ik wens jullie heel veel succes woensdag!

11. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @sansyl,
    das wel erg toevallig, wij ook om 15.00 ? bij welke dokter moet jij ?
    Wij hebben Dr. Scholtes. Ze hadden ons vorige week gebeld en gezegd dat iemand had afgezegd en dat wij daarvoor in de plaats mochten komen....zweet zweet, slik slik..ik hoop dat jij dan een andere dokter hebt, anders ga ik in de telefoon klimmen vandaag....
    Ik blijf het vreemd vinden dat een arts het niet nodig vindt, als je er toch 2x naar vraagt ? je bent dan nog wel jong (waarvan soms gedacht wordt, ach, die heeft nog tijd, komt vanzelf wel goed), maar dan nog, er kan je zoveel ellende bespaart worden als er toch iets met een onderzoek naar voren komt, dat zou zo een dokter toch ook moeten weten ? Ik denk dat dusseldorf genoeg vragen op je afvuurt, waardoor je zelf ook wel aan de praat komt over je geschiedenis en anders kun je altijd nog na je gesprek dingen op email zetten/vragen wat je eventueel nog invalt/bezighoudt. Ze reageren meestal vrij snel op email.

Groetjes,
    Jolanda

12. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hey sansyl, welkom bij ons clubje!
    Jullie verhaal lijkt erg op het onze. Na 4 terugplaatsingen die niet innestelen (pech? Of een afwijking?) willen wij ook een andere aanpak. Wij hebben veel vertrouwen in de embryoscoop in combinatie met assisted hatching. Maar misschien wil Dr. S. ook wel verder zoeken naar immunologische afwijkingen, dat laten we verder aan hem.

13. Sansyl

Sansyl Lid

30 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    #33 Sansyl, 13 aug 2012
    Laatst bewerkt: 13 aug 2012
    @ Jolanda: Ik heb net gebeld met Dusseldorf en wij hebben toch echt a.s. woensdag (15 aug) om 3 uur een afspraak met dr. Scholtes..

@Aklina, wat een toestanden zijn het ook allemaal he. Wij zijn erg benieuwd wat ze in DD met ons willen gaan doen. Ik hoop dat alles daar goed gaat komen!

14. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @sansyl,
    Ik heb net effe met mijn man gecheckt en die zei doodleuk, nee hoor..wij zijn om 16.00 uur..ja, ik heb inderdaad eerder 15.00 gezegd, maar het is toch 16.00 uur....hahahahahaha..dus, dan ben ik na jou....poe, was wel effe zweten voor mij...

Groetjes,
    Jolanda

15. Sansyl

Sansyl Lid

30 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig dat jullie na ons het gesprek hebben! Dan zien we elkaar misschien wel zonder te weten dat wij het zijn :) Beetje rare zin...maar wel leuk dat je elkaar dan hier ontmoet! Succes alvast!

16. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Das inderdaad wel erg toevallig maar ook grappig. Misschien letten we nog niet eens op andere mensen als je zo zenuwachtig bent. Ongemakkelijk zal het toch niet zien, want we komen er allemaal "helaas" voor hetzelfde.
    Ik zag dat jullie een behoorlijk eind moeten rijden, dan zullen jullie wel bekaf zijn als jullie weer thuis zijn, maar goed, als het het waard is, dan zou ik zelfs nog naar spanje en terug rijden.
    Jullie ook heel veel suc6!

Groetjes,
    Jolanda

17. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een goed gevoel bij Dusseldorf! Het intake gesprek was duidelijk. We hebben meteen bloed laten prikken, en morgenochtend horen we of mijn man genoeg hormonen heeft ivm het slechte zaad. Daarna kijken we weer verder. Stap voor stap dus.
    Vandaag menzis gebeld ivm vergoedingen etc. Vreselijk, ze snapten er niets van.... Ik vul nu maar gewoon het formulier in en hoop dat ze gaan vergoeden, lijkt me van wel toch?
    De meesten van jullie zijn ook al lang bezig begrijp ik? Spannend hoor...

18. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hey Leonie,
    Fijn dat het zo goed gegaan is. Het is wel erg belangrijk dat je je lekker voelt en op je plaats bent waar je een behandeling moet ondergaan. Alleen dat met die verzekeringen, tja, dat zal ook wel loslopen. Helaas is de ene verzekering er makkelijker/moeilijker in als de andere.
    Het gaat beginnen ! op naar morgenvroeg en duimen voor een goed telefoontje.
    Suc6!

Liefs,
    Jolanda

19. Sansyl

Sansyl Lid

30 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Leonie,

Wat fijn dat jullie gesprek goed ging. Dan kan het nu eindelijk weer beginnen. Ik vind het wel spannend allemaal.
    Het is ook wel belangrijk dat je een goed gevoel bij hebt. Veel succes!

20. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Fijn dat het gesprek goed was Ikmuziek!!
    Stap voor stap klinkt goed!
    Menzis zal zeker de poging vergoeden hoor!

Deel Deze Pagina