In augustus intake in Düsseldorf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Djuuzie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Wat goed dat je positief bent ikmuziek.Welk pakket heb je bij Menzis?En welke basisverzekering(restitutie of naturapolis)'t zijn niet de makkelijkste en inderdaad als je belt krijg je de grootste kneuzen aan de lijn,pfff.je kunt beter mailen,heb je het gelijk zwart op wit!

2. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Er is weer lekker gekletst zie ik! Gezellig! Ik kom morgen reageren. Vandaag weer late dienst gehad. Morgen lekker vrij dus tijd genoeg!
    Slaap lekker allemaal.

3. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Nog maar 4 nachtjes slapen !!!

4. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @aklina,
    Wat kan het toch lang duren he, het zijn nog maar een paar nachtjes, nog even volhouden !

Wij zijn gisteren op intake geweest en het is een verademing, moet ik zeggen.We hadden ons dossier meegenomen van ons huidge ziekenhuis (was helaas niet compleet, maar beter iets dan niets). Dr. S. analyseert vrij snel waar het probleem ligt en reageert daarop. Bij mij was bijv. het aantal eicellen bij icsi aan de lage kant en bij mijn man weinig goed bruikbaar zaad. Nou ja, als je al een tijdje meedraait, denk je dat vanwege mijn leeftijd die eicellen zo slecht nog niet is en slecht zaad ? tja, een situatie is zoals die is, en dan maak je er het beste van, maar dan zegt dr. S ineens..is er nooit uitgezocht hoe het komt dat dit, dat dat...etc. ? en dan ga je nadenken, ja, inderdaad, waarom is er eigenlijk nooit verder gezocht ipv het beste van een situatie te maken ?.. Wij zijn er met een goed gevoel weggegaan en staan 200% achter onze keuze om naar dusseldorf te gaan. We hebben beide gisteren bloed achtergelaten. Ik wordt getest op mijn AMH waarde (is ook nooit eerder gedaan) en mijn man wordt ook getest op bepaalde hormoon waarden, daar zijn testosteron ook aan de lage kant is (waarvan dr. s. wilt weten hoe dat eigenlijk kan). Als de uitslagen bekend zijn, wordt er verder besproken wat er eventueel mogelijk is, dus hopelijk hebben we nog een goeie kans.

@sansyl,
    Hoe is het met jullie gegaan ? hopelijk ook een goed gevoel overgehouden en kunnen jullie ook snel verder.

Voor diegenen die nog voor de 1e keer moeten gaan, zou ik jullie willen adviseren om tijdig te vertrekken in jullie woonplaats. Ze zijn in en rondom dusseldorf veel aan de weg aan het werken (dat op bepaalde tijdstippen files met zich meebrengt). Ook blijkt het dat je in dusseldorf een zogenaamd milieuvignet moet hebben bij binnenkomst in de stad (als je met de auto gaat). Lijkt me dat jullie dit effe checken (indien nog niet bekend). Wij hebben het nog niet, dus hopelijk gaan we geen boete krijgen.
    Milieuvignet duitsland -  Milieuvignet

Liefs,
    Jolanda

5. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hallo dames,

Ik kom ook even binnen vallen :)
    Wat leuk dat er zoveel dames zijn die nu in DD beginnen. Ik ben net in de mmm begonnen. Eind augustus krijgen wij te horen met welke behandeling wij kunnen beginnen. Bij de andere topic over DD heb ik van de lieve dames daar veel informatie gekregen over DD en vooral veel positieve verhalen. Zodoende zijn wij aan het overwegen om meteen daar te beginnen. Ik schrok wel even toen ik las dat de wachttijd 4 maanden is. Dankzij jullie info begrijp ik dat wij wel eerder bij een Duitse arts terecht kunnen. Mijn man spreekt gelukkig Duits.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, zodoende zal ik de komende tijd vooral veel lezen hier :)

Heel veel succes allemaal!
    Moge dit ook snel een topic worden met zwangeren....:D

6. Sansyl

Sansyl Lid

30 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    #46 Sansyl, 16 aug 2012
    Laatst bewerkt: 16 aug 2012
    @ Jolanda: Wat fijn dat jullie gesprek goed ging! Ons gesprek was ook heel goed! Ook wij hadden ons dossier meegekregen vanuit ons ziekenhuis en die hebben we besproken. We hebben nog 2 cryo's ingevroren in het UMCG, die laten we in september terugplaatsen. Dan zijn we klaar met de 2e poging in NL (ook verzekeringstechnisch wel belangrijk voor de overstap naar DD) en als dat weer niet tot een zwangerschap leidt dan beginnen we in oktober in DD. Dr. S gaat dan eerst een zaadonderzoek doen en een bloedonderzoek bij mij, zodat we precies weten hoe de kwaliteit is zodat we een betere kans maken op innesteling. Ik ben echt heel benieuwd en ik hoop zo dat het mag lukken! Ik vond ook dat dr. S heel professioneel is, hij weet heel goed waar hij het over heeft, dat gevoel heb ik bij mijn eigen gynaecoloog niet zo als bij hem. Wij hebben er weer vertrouwen in gekregen! Nu is het afwachten of het in september gaat lukken met de cryo's, maar daar heb ik geen goed gevoel over. Ik denk steeds: waarom zou het nu wel lukken. Nee, wij hebben onze hoop gevestigd op DD.

@ NinaD: Ik wil je allereerst heel veel succes wensen! Het is heel spannend allemaal, zeker als je op het punt staat de mmm in te gaan.
    Je kunt wel eerder terecht in DD, maar dan moet je inderdaad vragen of ze je bellen als er iemand uitvalt, of een andere arts die duits spreekt.
    Als ik van te voren alles had geweten, waren wij ook gelijk in DD begonnen. Maar ja, we wisten toen ook weinig tot niets van het hele ICSI gebeuren, en dan luister je al gauw naar je arts wat hij denkt dat het beste is..Maar nu we in DD ons gesprek hebben gehad, en de opties en vragen die daar allemaal genoemd werden, dan denk ik waarom gebeurt dat in NL niet..
    Ik wens je veel succes met alles!

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Sansyl, ook welkom hier! Gezellig dat je ook mee kletst. Intake heb je inmiddels ook gehad. Wat fijn dat jullie er een goed gevoel bij hebben. Ik heb ook gelezen in het andere DD toppic dat mensen hun cryo’s meenemen naar DD en daar terug laten plaatsen. Is misschien ook nog een idee. Hopelijk is je behandeling in DD niet nodig!

Jolanda, ook op intake geweest! Klink goed zo de intake en de onderzoeken naar….Hebben jullie nu weer een afspraak staan? Of gaat dat telefonisch? Fijn dat jet aangeeft van de milieu stikker. Wij hebben er al een omdat wij regelmatig naar Duitsland gaan. Je kan deze aanvragen bij de anwb.

Leonie, wat een gedoe he die verzekeringen! Maarja we hebben het nodig. Hoe was de uitslag van het bloed van je man?

Aklina, spannend! Het is bijna zo ver……..DE intake!

NinaD, ik had al wat van je gelezen in het dd toppic. Lieve meiden idd die heel veel informatie willen geven. Hier hebben we allemaal in augustus de intake. Dus hopelijk lopen wat met elkaar op.

Ik heb vanaf half 5 vanavond vakantie! Heerlijk, ben er echt aan toe. Deze vakantie kijken we al heel lang naar uit omdat het DE vakantie van de intake is. We hebben er zin in! Komend weekend een weekendje weg. We hebben een huisje aan het water en dat is heerlijk met de temperaturen van komend weekend. Verder krijgen we mijn neefje nog te logeren en gaan we genieten van het samen zijn. ……..

8. NinaD

NinaD Niet meer actief

#48 NinaD, 16 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2012
    Hoi Sansyl,
    Je denkt inderdaad dat de arts het wel zal weten. Zo jammer dat ze in NL blijkbaar achter lopen. Gelukkig dat jullie nu ook naar DD gaan. Hopelijk is het snel raak! :)

Voor ons is het best spannend! Vooral omdat het nog alle kanten op kan. Ik wil graag voorkomen dat we nutteloze pogingen in NL krijgen.
    Zou je willen vertellen wat ze nu in DD wel gaan doen en dus niet in NL gedaan is?

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Djuuzie,
    Leuk dat je deze topic begonnen bent!
    Het is erg fijn om te kunnen kletsen met meiden in dezelfde fase. Ik vind het jammer dat ik niet tegelijk met jullie oploop :p
    Ik vind het fijn om zo alvast veel info te krijgen over DD.

Hele fijne vakantie en succes maandag!

10. Sansyl

Sansyl Lid

30 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Djuuzie, We hebben het er inderdaad over gehad, het meenemen van de cryo's naar DD. Als je daarvoor kiest zetten ze de cryo's op kweek om te kijken hoe ze zich verder ontwikkelen en plaatsen ze de beste terug. Ik heb alleen nog maar 3 cryo's en dat is eigenlijk te weinig om mee te nemen. Wij zitten alleen ook nog een beetje met tijdsdruk, mijn man moet in januari bijna 5 maanden weg voor zijn werk, en we willen graag voor die tijd de 3e poging hebben gehad, zodat ik eventueel (als dat moet) cryo's laten terugplaatsen als hij al weg is. Dr. S zei dat dit makkelijk moet lukken, maar ik ben soms bang dat het niet gaat lukken en we dan weer 5 maanden uit de running zijn om het zo maar even te zeggen.
    In september laten we 2 cryo's terugplaatsen, alleen dan blijft er nog 1 over. Ik weet niet precies hoe dat gaat, stel dat die 2 cryo's ook niet tot een zwangerschap leiden, gaan ze dan een maand later 1 cryo terugplaatsen? Weet jij dat? Want dat zou dan betekenen dat ik al in eind oktober zit met mijn cyclus voordat we pas kunnen beginnen in DD.
    Ik denk dat ik vanmiddag toch nog maar even ga bellen met DD om te vragen wat het beste is om te doen.
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe en heel veel succes met jullie gesprek maandag! Ben benieuwd wat er voor jullie uitkomt!

NinaD, dr. S wil d.m.v. IMSI de zaadkwaliteit bekijken, of dit wel goed genoeg is voor ICSI. Ze kunnen via IMSI de zaaadcellen 6500x vergroot bekijken en kunnen zo afwijkingen beter zien (bij ISCI vergroten ze maar 200x en kunnen ze niet alle afwijkingen goed zien). Als de kwaliteit wel goed genoeg is voor ICSI gaan ze mij onderzoeken waarom de embryo's niet innestelen. Als het zaad niet goed genoeg is gaan ze mijn man helpen om het zaad beter te laten worden. Ik weet niet precies hoe ze dat gaan doen, zal we d.m.v. hormonen o.i.d. zijn.
    Maar het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jullie niet gaat lukken in nl. Ik vind het een lastige keuze. Bij ons (in het UMCG) doen ze de 1e poging altijd in de eigen cyclus. Ik heh hier weinig goede verhalen over gelezen, en bij ons is het ook niet gelukt op die manier..

Jolanda, bedankt voor de tip van het milieuvignet! Wij wisten dit ook niet en zijn dus ook zonder vignet in DD geweest. Als we weer een afspraak hebben moeten we van te voren maar even 1 bestellen! Wat gaan jullie nu verder doen?

Aklina, ik wens jullie ook heel veel succes met jullie intakegesprek maandag!

11. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Sansyl:je kunt ook eerst een erse poging doen.Ik heb dit laatst aan DD gevraagd en ze vonden dit geen probleem.Dit was toen er nog niet bekend was of er in 2013 nog 3 ivf pogingen vergoed zouden worden door de verzekering.Gelukkig worden die in 2013 nog wel vergoed,anders hadden wij de overige 2 pogingen achter elkaar gedaan en pas dan de cryo's terug laten plaatsen.Gelukkig hoeft dit nu niet....
    Ik ben 2 weken weg....lekker vakantie!!!Wel gratis wifi dus misschien kom ik nog wel eens even om t hoekje kijken!

12. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

De uistslag van de hormonen van mijn man waren goed. De dag erna zaten we al in Mulheim bij de uroloog! :) We hebben met een tese 50% kans op levend zaad, en met een micro tese 15% meer. We zijn nu dus lekker weer met de verzekering bezig! :)
    Bij de Uroloog is bloed geprikt voor erfelijkheid. Krijgen we over 4 weken de uitslag van. Als die goed is maken we een afspraak voor de tese, dat zal dan 2 a 3 weken later zijn!
    Als er zaad word gevonden gaan we met hormonen voor mij beginnen. Nu is het dus 6 a 7 weken afwachtten voor er weer wat gebeurd, even weer de knop om.

Een milieuvignet hadden wij ook niet! Hebben er gisteren meteen 1 besteld.

@ Jolanda 1971: wat fijn dat jullie ook zo'n goed gevoel hadden bij Dusseldorf. Wij vonden ook dat de dokter erg kundig overkwam!

@ Sansyl, heb jij nu morgen je intakegesprek?? Veel succes!!

13. NinaD

NinaD Niet meer actief

Sansyl,
    Ik hoop voor jullie dat de terugplaatsingen in september al raak zullen zijn. Gelukkig dat je al weet dat jullie voor jan'2013 in DD geholpen kunnen worden. Kan me heel goed voorstellen dat je niet 5 maanden lang wil wachten.
    Bedankt voor de uitleg! Wij krijgen volgende week de uitslagen en hun advies. Wij hopen dat we dan een beslissing kunnen nemen over waar te beginnen.

Succes!

14. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @aklina,
    Suc6 vandaag !
    Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen en een goed gevoel krijgen van jullie
    intake. Laat je effe horen hoe het is gegaan ?

Liefs,
    Jolanda

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames even een reactie over dat milleuvignet, wij zijn heel vaak naar Dusseldorf en Mulheim geweest hebben nooit niks gehoord over een vignet, en ook nooit een boete gehad!
    Of is dit toevallig nu nieuw?

16. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @juffie26,
    Dit is al sinds 2007 een wettelijke verplichting, zie onderstaande website:

Milieuvignet duitsland -  Milieuvignet

We hebben dit nog bij Dr. Scholtes nagevraagd, en die zei lacherig "wie controleert dat nou" ?...Blijkbaar zijn ze er niet zo streng in met controleren, maar ik heb zoiets, 40 EUR voor een boete, nou, dat ga ik maar niet riskeren, zeker als we vaker die kant uit moeten gaan.
    Als jullie nog nooit een boete gehad hebben, dan hebben jullie ofwel veel geluk gehad, ofwel ze controleren inderdaad niet...hahahahaha

Hoe hebben jullie Dusseldorf ervaren ? en zijn jullie nog in een traject bezig ? (kan jullie onderschrift niet zien, met reageren....)

Groetjes,
    Jolanda

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Jolanda: Ow dat hebben wij nooit geweten haha wij hebben nooit een vignet gehad, nergens gezien of gelezen en nooit iets van dokter s. Gehoord, dan hebben we geluk gehad want we zijn heeeeeel vaak geweest in de periode december - april.

Wij zijn niet meer met een traject bezig, want ik ben momenteel 20 weken zwanger inmiddels met behulp van Dusseldorf en Mulheim!
    Wij vonden het daar SUPER! Hebben in december het eerste intake gesprek gehad en in april was ik zwanger meteen de eerste icsi raak. Wij hebben een verse micro tese gedaan, Mulheim is ook helemaal TOP echt kan niet anders zeggen. Wij hadden in oktober het eerste gesprek in het Radboud gehad dat vonden we maar niks, in december naar Dusseldorf en meteen daar gebleven heel fijn gevoel altijd bij gehad. Januari hebben we de eerste poging gedaan, toen had ik te weinig eicellen (waren voorzichtig begonnen omdat ik een heel hoog AMH heb 6.26) en de 2e poging ging meteen goed en de eerste tp zwanger van ons meisje.
    Ik vond het wel een zeer heftige tijd en we doen het geen 2e keer meer, maar dat heeft niets met Dusseldorf te maken, maar met onze eigen ervaring door complicaties en de heftigheid ervan.
    Maar Dusseldorf is echt een super fijne, behulpzame kliniek met alle allemaal lieve mensen, echt je krijgt er zeker geen spijt van!

18. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @juffie26,
    Wow, kijk eens aan. Misschien geef je ons wel positieve fibraties.
    Van harte gefeliciteerd !! wat moeten jullie blij zijn...
    Suc6 volgende week bij de controle.

Groetjes,
    Jolanda

19. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Juffie, gefeliciteerd!! Wat heerlijk om te lezen, dit schept hoop! :)
    Voel je je goed?

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hey dames,

Ja we zijn heeeeel blij, maar ook nog altijd heel erg onzeker met tijden, en ben bang dat het ook niet meer weggaat,p.
    Ik voel me top! Ben nooit misselijk, ziek of wat dan ook geweest, maar ik zeg altijd maar, dat heb ik vooraf al allemaal gehad.
    Inderdaad geeft hoop ik had dat toen ook toen ik zulke verhalen hoorde.
    Wij hebben de verse micro tese, in combinatie met embryoscope, en meteen was het een goede, had ik zelf nooooiiit gedacht!
    Omdat ik nooit iets gemerkt heb dat ik zwanger zou zijn, nog steeds niet trouwens, het is dat mijn buik groeit maar anders zou ik denken dat er niks is.

Mochten jullie iets willen weten, vraag gerust.

Deel Deze Pagina