In augustus intake in Düsseldorf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Djuuzie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Wij zijn vandaag naar DD geweest voor het intake gesprek.
    De arts is serieus en zeer gedreven om de oorzaak van mijn afwijkingen te onderzoeken om zo een specifiek behandel plan voor ons uit te dokteren. Hij heeft werkelijk elke letter uit mijn dossier gelezen en in zich opgenomen voor hij verder wilde praten.
    Hij heeft wel de AMH waarde nodig omdat hij verwacht dat die laag is, dat zou al mijn afwijkingen kunnen verklaren (ondanks dat ik wel 11 en 14 eicellen had bij de punctie waren de embryo's matig.

Al met al een heel positief gevoel over de aanpak van dr. S. en over de kliniek in het algemeen, voor zover we dat na 1 bezoek al kunnen zeggen.

Wel vinden we het heel spannend om op de uitslag van het bloed te wachten, omdat er veel van afhangt. Dus helemaal in jubelstemming zijn we (nog) niet. Hij belt me over twee weken met de uitslag.

We wachten dus gewoon nog maar weer even verder af.

2. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hey Aklina,
    Fijn dat het zo goed is gegaan.
    Het is min of meer hetzelfde als bij ons gegaan. Ik heb ook mijn bloed moeten laten trekken waar ik over 2 weken de uitslag van hoor.
    Ik zag op het formulier staan dat er getest wordt op AMH, DHEA en nog iets, waar ik effe de naam niet van onthouden heb.
    Hebben ze verder niets over je man gezegd ? heeft die verder geen bloed hoeven laten afnemen om dingen te onderzoeken ?

Liefs,
    Jolanda

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    NinaD, ik ben ook blij dat ik het topic gestart ben! Ik had even mijn twijfels omdat er al een actief DD topic was. Maar ik dacht, ik probeer het gewoon. Er zijn vast meiden waarmee ik/we tegelijk oplopen. Jammer dat je niet gelijk op loopt idd, maar vind het leuk dat je ook gezellig mee kletst!

Sansyl, ik snap m. Ik snap dat je voordat je man weg gaat de poging achter de rug wil hebben. Weet je wel dat je man mee moet naar een crypo tp? Dat is mij bijgebleven. Anders zou je als jullie bv uit elkaar gaan toch nog een cryo van jou en hem terg kunnen plaatsen zonder dat hij het dan weet. Snap je?
    Volgens mij is het afhankelijk of je de cryo tp in je eigen cyclus doet. Doe je dit mag je volgens mij als hij mislukt direct weer starten als je ongi word. Bij een gestimuleerde cyclus geloof ik dat je een maand moet wachten ivm de hormonen. Maar ik heb het zelf nog nooit bij de hand gehad. Maar naar mijn weten was dat bij mij in het ziekenhuis zo.

Yj, fijne vakantie!

Ikmuziek, wat is het snel gegaan! Gelukkig waren de hormoon waarden goed. De uitslag is wel snel van het erfelijkheidsonderzoek bij je man. Bij mijn man hebben ze het ook gedaan maar moesten we drie maanden op de uitslag wachten.
    Als de uitslag goed is dus TESE. Word het zaad dan ingevroren? Hoe vaak kan een TESE gedaan worden? Ik heb geen idee dus vandaar dat ik je even bestook met vragen J

Juffie, thanx voor je succes verhaal! Weet je wat voor geslacht de kleine heeft? Eneh, wil je het met ons delen?

Aklina, klinkt heel goed je intake! Ben blij dat je een positief gevoel er aan over hebt gehouden. Heb je al een richtlijn met waarvan je denkt te kunnen starten met de behandeling? Of is dat erg afhankelijk van je bloedwaarde?

Jolanda, wanneer verwacht jij je bloed uitslag?

Ik ben vandaag weer thuis gekomen van een heerlijk weekendje weg. Ben met mijn man naar een vakantiepark in Arcen geweest. Het was warm, maar wel lekker aan het water. We hebben rustig aan gedaan en vooral genoten en gerelaxt. Nog even en dan hebben we ook de intake!!!!!

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    @Jolanda; nee, bij mijn man zit alles dik in orde, dus die hoefde verder niet getest te worden.
    Bij mij werd er echt alleen op AMH getest en verder niets. Alle andere uitslagen kon hij in mijn dossier vinden.

@djuuzie, het moet iig weer icsi worden, maar met welke meds en met welke kansen, dat hangt dus geheel af van de amh waarde.

5. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik kreeg vandaag een rekening uit Dusseldorf.
    10 euro voor een telefoontje met dr Scholtes, 3 euro voor e-mails die beantwoord werden, 17 euro voor het formulier voor mijn ziektekostenverzekering. @ Juffie, had jij dat destijds ook?

Groetjes Leonie

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Yep dat klopt, ze brengen alles in rekening dat dan weer wel!
    Gewoon allemaal opsturen naar je verzekering!

7. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hallo dames,
    Gisteren zouden we eigenlijk nog paar onderzoeken en een gesprek krijgen, maar onverwachts ook meteen het advies (onder voorbehoud) gekregen. Arts-ass was ziek, waardoor wij een gesprek met een fertiliteitsarts kregen. Hij had alle uitslagen al binnen en zei eerst dat we moesten wachten totdat alles in de artsenvergadering besproken was. Toen hij erachter kwam dat wij ons al verdiept hadden in de verschillende behandelingen, vond hij het onzin om te wachten. Hij zei dat de beste behandeling voor ons ICSI is. In heel veel ziekenhuizen wordt er eerst IUI en daarna IVF geprobeerd, maar dat zou alleen maar zonde van de tijd zijn, aangezien het voor ons lage kansen zou hebben. Zodoende volgen we zijn advies voor ICSI. Alleen nu nog beslissen in NL of DD?
    We hopen volgende week na ons afspraak met de gyn een beslissing te kunnen nemen.

Aangezien jullie al ervaring hebben, vroeg ik mij af of jullie adviezen hebben voor mij?
    -Zijn er belangrijke vragen om te stellen?
    -do's of dont's ivm ICSI?

Alvast bedankt dames!

8. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @djuuzie,
    gisteren heeft dusseldorf ons gebeld dat de uitslag van mijn mans bloed binnen was. Het sperma was normaal, niets afwijkends (dan denk ik..waarom is het dan tot nu toe altijd icsi kwaliteit geweest, maar goed). volgende stap zou zijn dat hij een spermiogram moet laten maken om te kijken of imsi een optie is. Of die een afspraak wilde maken hiervoor. Ik zei dat ik volgende week mijn bloeduitslag zou krijgen en dat we dan eventueel beter samen konden komen (spaart weer een autorit), goh, zegt ze, u heeft ook nog wat lopen ?....hahahaha, ze zijn daar een beetje verstrooid, maar ik moet dus wachten tot 29.08, dan gaat dr. S mij terugbellen met de uitslag van mijn bloed (amh, dhea en nog wat), dus effe een weekje wachten hiero...Je hebt lekker goed weer uitgezocht om een weekendje weg te gaan, wel was bloedjesheet, maar aan het water lijkt me goed vertoeven. Ik ben een aantal keer naar de kasteeltuinen geweest in arcen, was er erg mooi om te wandelen.
    Nog een weekje, en dan ben jij aan de beurt, spannend !

@ninad,
    tja, iui, ivf of icsi ?..das moeilijk te zeggen, zonder dat je de ins en outs weet van jullie geschiedenis. de 1 zegt, het is beter om de natuur zijn werk te laten doen, de ander zegt, je moet de natuur een beetje helpen, dus waar doe je goed aan ? Ik denk dat ieder die keuze voor zichzelf moet maken op basis van wat mogelijk is natuurlijk bij jullie. Ik denk dat je het beste je gesprek met de gyn kunt afwachten, kijken wat ze adviseren en kijken waar jullie je goed bij voelen. Heel veel suc6 !

groetjes,
    jolanda

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Alkina en Jolanda,
    Succes met wachten!
    Gelukkig dat jullie met goed gevoel in DD zijn begonnen. Ik hoop dat jullie snel kunnen beginnen! :)

Jolanda, dank voor je antw. Wij gaan het advies voor icsi volgen. Ik vroeg me meer af of jullie mij adviezen konden geven over ICSI, aangezien jullie al ervaring mee hebben.

Djuuzi,
    Wat fijn dat je zo'n lekkere week gehad hebt. Het weer zat prima mee!
    Nu lekker uitgerust naar DD....:)
    Succes met de intake!

Wij zijn gisteren naar de info bijeenkomst van Vu geweest. Was heel prettig om naast info ook de medewerkers van de fertiliteitspoli te zien en te horen. Er was ook voldoende tijd voor alle vragen. Wij hebben besloten eerste ICSI in ieder geval bij VU te doen. Nu maar afwachten wanneer we kunnen beginnen. Spannend!

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Nina, goed dat jullie een beslissing hebben genomen!
    Ik hoop dat jullie ICSI poging in de vu een betere afloop heeft dan bij ons.
    En natuurlijk hoop ik dat jullie niet zoveel wachttijden last zullen hebben. De poging kan waarschijnlijk wel snel starten, daar is meestal genoeg plek voor. Bij de cryo tp's hebben wij veel pech gehad met de wachtmaanden. k hoop dat dat jullie bespaard blijft en dat het gewoon in 1x raak is.

11. NinaD

NinaD Niet meer actief

Alkina,
    Ja die wachttijden zitten me niet lekker. Gisterenavond zei de hoofd van de poli dat er geen wachttijden zijn om te beginnen en voor cryo tp soms een maand moet wachten. Ik vraag me af of het in de praktijk ook zo is.
    Hoe lang moest jij wachten?

12. chantalroel

26 jul 2012
    60
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Ik lees pas dit topics over dokter S in Düsseldorf. Kan iemand mij vertellen wie die goede dokter is. Heeft iemand meer info over Düsseldorf of kan ik die info ergens vinden.
    Weet iemand of het in Düsseldorf ook vergoed wordt of dat je het zelf moet betalen?
    Wij hebben de eerste icsi gehad. Een top kwaliteit was terug geplaatst maar misslukt. Nu zijn er nog 3 ingevroren en over 2,5 week wordt er een terug geplaatst.
    Wij zijn in behandeling in het Azm.

Dankjewel

13. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @chantalroel,
    jammer dat je icsi mislukt is, maar je hebt nog cryo's over, wat goed !. Laten we hopen dat daar een goede tussen zit en dat je het niet nodig hebt om eventueel over te stappen.

Dusseldorf wordt vaker in MMM (medische malle molen) land aangegrepen als een nieuwe optie als je eigen ziekenhuis niet verder kan/wil behandelen of dat jezelf wilt uitwijken of iets nieuws wilt proberen wat behandelmethodes betreft. Wij zijn al jaren in BE belgie bezig, maar vindt daar niet de echte ondersteuning die ik nodig heb. In dusseldorf zijn er meer technieken mogelijk die ze in NL en BE niet doen (zover ik kan dat beoordelen). Ik ben vorige week de 1e keer in dusseldorf geweest en het was een verademing, dat kan ik je wel zeggen. In principe heb je in NL 3 pogingen die vergoed worden. Als je nu " pas" 1 icsi gehad hebt, dan heb je er dus nog 2 tegoed (cyro's worden niet meegerekend als een nieuwe poging, daar die al uit een poging komen, altijd fijn om te hebben...).
    Ik weet niet of je tevreden bent over het azm, maar dusseldorf is een uurtje rijden van het azm, dus zou goed te doen wat verkeer betreft, mocht je een keer de keuze maken om over te stappen.
    Onderstaand de link van hun kliniek; website kan ook in het NL (gewoon effe boven aanklikken als het duitstalig mocht zijn) en Dr. S. is een NL arts wat 1 en ander ook makkelijker maakt.

IVF Düsseldorf | IVF, kinderwens, Düsseldorf, Duesseldorf, voortplantingsgeneeskunde, onvruchtbaarheid, kinderloos, inseminatie, kunstmatige bevruchting, ICSI, TESE, Nord-Rhein Westfalen, onvruchtbaar, hormoon, gynaecologie, donor, genetisch onderzoe

(Vindt het wel grappig om te lezen dat je in azm zit, daar ik daar vandaan kom, maar nu iets verderop woon...hahahaha)

Heel veel suc6!
    Jolanda

14. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Wil niemand ontmoedigen maar als je bij Menzis verzekerd bent zou ik ervoor zorgen dat je zwart op wit hebt dat ze gaan vergoeden. Ondanks dat het vaak zo is dat ze volgens de basisverzekering zouden moeten vergoeden proberen ze hier regelmatig onderuit te komen waardoor je soms maanden of in mijn geval bijna een jaar moet wachten totdat je je geld terug hebt. ( uiteindelijke via advocaat mijn gekijk gekregen)
    Kan je er niet bij hebben als je nog een beetje ontspannen het traject in wil gaan.

Ziekenhuis wacht niet op zijn geld dus moest alles voorschieten en ging in mijn geval om andere ingreep en om een bedrag van 10.000 euro en dat terwijl ik een restitutiepolis had bij Menzis. Overigens nu over gestapt naar andere verzekeraar en nooit meer problemen gehad als ik naar buitenland ga.

Wil jullie allemaal veel succes wensen en een positief resultaat!!

15. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @puck1978,
    allereerst, van harte gefeliciteerd met de zwangerschap !
    Ik heb dat inderdaad vaker gelezen dat mensen problemen hadden met hun verzekering als je naar het buitenland ging (vooral menzis, lees ik heel vaak). Iets dat je er niet nog eens bij wilt en kunt hebben als je in een behandeling zit..zucht.... ik heb op een forum eens onderstaand bericht gelezen en heb me dit bewaard..you never know...
    Niet, in elke situatie, gelden misschien weer andere regels, maar ik heb het toch maar bewaard.....bedankt voor de opmerking !

@chantalroel,
    zie ook onderstaand bericht... helaas was er ook juridische bijstand nodig, om vergoedingen te krijgen, dus inderdaad niet verkeerd om eens bij je eigen verzekering effe te checken hoe en wat, mocht het ooit nodig zijn als je naar het buitenland gaat.

Jolanda

Op een ander forum werden een hele tijd geleden ook de kosten van DUS besproken en daar heb ik toen voor de zekerheid ff een printje van gemaakt. Er was nl. iemand die problemen had gehad met haar zorgverzekering over het vergoeden van de gemaakte kosten. Nadat ze het EU verdrag geraadpleegd had, heeft zij toen een bezwaarbrief gestuurd met haar redenen (waarom DUS) en onderstaande tekst:

EU Verdrag. Hierin staat het volgende (citaat):
    Artikel 49
    In het kader van de volgende bepalingen zijn de beperkingen op het vrij verrichten van diensten binnen de Gemeenschap verboden ten aanzien van de onderdanen der lidstaten die in een ander land van de Gemeenschap zijn gevestigd dan dat, waarin degene is gevestigd te wiens behoeve de dienst wordt verricht.De Raad kan met gekwalificeerde meerderheid van stemmen op voorstel van de Commissie de bepalingen van dit hoofdstuk van toepassing verklaren ten gunste van de onderdanen van een derde staat die
    diensten verrichten en binnen de Gemeenschap zijn gevestigd.

Nadat een vergoeding eerst was afgewezen, is haar zorgverzekeraar n.a.v. bovenstaande bepaling accoord moeten gaan met het vergoeden.

16. NinaD

NinaD Niet meer actief

Chantal,
    Wat fijn dat jullie 3 cryo's hebben. Succes met de TP!
    Ik duim voor je dat 1 van de 3 raak mag zijn :)

Puck en Jolanda,
    Bedankt voor de info over de verzekeringen! Wij zitten gelukkig niet bij Menzis. Maar ik ga zeker alles op papier laten zetten, mochten wij ook naar DD willen in de toekomst. Ik heb die artikel ook maar meteen bewaard voor het geval dat :)

17. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Dank je Jolanda! realiseer me nog elke dag hoeveel geluk we hebben dat het uiteindelijk na 1 poging gelukt is.

Klopt dat ze het inderdaad gewoon moeten vergoeden maar als ze niet betalen dan ontkom je er dus niet aan om een advocaat in de hand te nemen. Ook ik heb verwezen naar mijn rechten volgens het verdrag en de algemene voorwaarden basisverzekering. Nog steeds hielden ze hun poot stijf.
    Bij mij ging het ook om een operatie die in Nederland gewoon onder de basisverzekering valt en volgens voorwaarden van restitutiepolis gewoon vergoed moesten worden. Was zelfs een ziekenhuis waarmee ze een contract hebben. Ze hanteren volgens mij het beleid dat als ze afwijzen dat ze hopen dat je niet doorzet en de behandeling niet door laat gaan omdat verzekerde het risico niet wil en kan lopen om de rekening voor te moeten schieten.
    Menzis staat er inderdaad om bekent. D advocaat die de zaak behandelde had al meerdere zaken tegen hen lopen. Na dit hele gedoe dan ook besloten een andere zorgverzekeraar te zoeken. Nu nooit meer problemen met vergoedingen of afwijzingen van behandelingen in het buitenland. 1 telefoontje en meestal binnen 2 a 3 werkdagen de bevestiging van akkoord op de deurmat.

Hoop dat de aanvragen die lopen via Menzis snel goedgekeurd worden en jullie je kunnen focussen op de behandeling.

18. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @puck,
    Vervelend als je zo een vervelende verzekeraar hebt gehad. Nooit leuk om dit soort fratsen er nog eens bij te hebben. Gelukkig hebben jullie zo een verzekeraar niet meer al te veel nodig wat ivf betreft, want jullie hebben raak, joehoe !!
    Ik heb gelukkig geen menzis, maar ik ben ook zo een gecompliceerd geval. Ik woon in Belgie, een verzekering in NL en ga nu een poging doen in duitsland. Zal mij ook benieuwen hoe ze daar op gaan reageren...hahahaha

groetjes,
    Jolanda

19. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Jeetje wat een gedoe allemaal met die zorgverzekering.
    Welke zorgverzekering heb je nu?
    Die van mij doet moeilijk over een immunologisch onderzoek in Dusseldorf. Heb gevraagt om een heroverweging, heb gister een brief ontvangen dat ze mijn verzoek tot heroverweging gaan bekijken. Hop en ook daar gaat weer een tijd over heen, tijd die ik niet heb.
    Heel goed van je dat je een advocaat in de armen hebt genomen, die grote maatschappijen denken overal mee weg te komen.

20. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Heb nu ONVZ Benfit. Is met een aanvullende verzekering waarvoor ze geen medische keuring doen. Prettige ervaringen met deze verzekering ook nu ik nog steeds voor controles in België kom. Zonder toestemming keren ze gewoon netjes uit.

Verbaasde me heel erg van Menzis want was al 28 jaar bij hun verzekerd (eerder was dit Oost-Nederland verzekeringen) en nooit bijzondere dingen gedeclareerd. Totdat ik voor operatie naar België moest uitwijken.

Veel succes met de behandelingen en op een positief eindresultaat!

Deel Deze Pagina