In augustus intake in Düsseldorf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Djuuzie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    kiekske,
    dus omega3 = visolie...dat verklaart al weer wat voor mij..hahahahaha
    Vit d moet 2000 zijn, toch ? Ik woon in belgie, dus de tuinen... dat heb ik nog niet gezien, maar als ik al weet dat epa en dha samen 500 moet zijn, zal ik wel een heel eind komen bij een natuurwinkel.
    Momenteel neem ik :
    Vit. C
    Zink
    Folium
    Tarwegras
    daar komt nu ook dhea, vit d en visolie bij.....
    als dat geen boem/molotov cocktail gaat vormen in mijn darmen..hahahaha, dan weet ik het niet meer.
    Ik ga denk ik maar eerst eens navragen of ik dit wel allemaal samen mag innemen..poe poe...
    Nog maar 6 dagen voor kiekske en aan het aftellen...
    groetjes,
    jolanda

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oeps...idd 2000ie ja! Sorry....

Ik ben idd aan het aftellen! Hoop dat ik ook meteen mag starten. Uitleg enzo hebben we allemaal niet meer nodig. Dus...kom maar weer op met die spuiten!

3. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Vit. C wordt afgeraden, kan de innestelen tegen gaan als je natuurlijke afweer te sterk wordt zeg maar.

Ik ben ook heel benieuwd of ik met dhea moet gaan beginnen. Ik slik altijd de laatste 4 weken voor de punctie ook visolie, vit. d, en vsm mama combinatie. Maar in de wachtmaanden vind ik het zo stom om vanalles te slikken. Daar ben ik na 2 jaar wel mee gestopt.

4. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hey meiden!

Hier dan mijn verslag van onze intake gisteren bij dokter S. We waren al op tijd vertrokken van huis. Om een uur of twaalf reden we weg en tegen twee uur waren we bij de kliniek. We zijn er expres heen gereden meteen om te kijken of we het goed konden vinden, makkelijk konden parkeren enz. Omdat we wel erg vroeg waren zijn we Dusseldorf nog in geweest. Eerst een broodje gegeten bij de Mac. Heerlijk een broodje Mac Rib op. Die vind ik heerlijk en hier in nl worden ze niet meer verkocht. Hierna doorgeren naar het centrum. Daar hebben we de auto geparkeerd en zijn we het centrum in gelopen. Volgens mij zaten we in het chique gedeelte, zoals de PC in Amsterdam. We voelden ons niet echt op ons gemak daar dus hebben de auto maar weer gepakt en een ander deel van het centrum bezocht. Waar overigens wel gewoon een c&a, subway en Starbucks zat.

Rond vier uur waren we bij de kliniek. Nog even gewacht in de auto en rond kwart over vier naar binnen. Papieren ingevuld en ondertekend en het wachten begon. Bakkie koffie er bij en voor we het wisten werden we naar binnen geroepen. Gelijk een heel fijn ontvangst, het voelde goed. De ambiance, alles. Niet zo ziekenhuis achtig. Eerst een heel vragen vuur op ons af, daarna heeft dokter S de papieren die wij mee hadden van de onderzoeken en de eerdere ICSI behandelingen doorgenomen. Wat doker S meteen aangaf is dat hij het raar vond dat er met zo veel eites (36 totaal) maar 3 terugplaatsingen zijn geweest. Er is een percentage dat af valt, maar dit is wel erg veel. In ieder geval gaat hiervoor de embryoscoop gebruikt worden. Ook vond hij het raar dat bij man-lief nooit zijn bloed goed onderzocht is op hormonen. Nu is er bij mij en mijn man bloed geprikt. Bij mij op mijn AMH waarde en bij mijn man op 4 andere dingen (weet zo ff niet meer wat) Ook gaat er bij mijn man een IMSI screening plaats vinden. Komende vrijdag moeten we hier voor weer naar DD.

Ff wat info van de site…………IMSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen voor de bevruchting in een ICSI behandeling.
    De IVF groep van Prof. Bartoov heeft in 2003 een verfijning van de ICSI techniek, de IMSI (Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection), ingevoerd. Deze methode is in eerste instantie ontwikkeld voor patiënten met voorafgaande ICSI behandelingen zonder zwangerschap.
    Bij de standaard ICSI methode worden zaadcellen met een 200x vergroting geselecteerd voor bevruchting. Bij de IMSI wordt een 6500x vergroting gebruikt waardoor bepaalde kenmerken van de zaadcel beter zichtbaar worden. Dit is een geheel veilige methode voor het selecteren van de beste zaadcellen.

Ook moet ik mijn uitslagen van de reumatoloog vanuit nl naar dokter S. toe mailen. Hij gaat met deze waarde’s naar een immunoloog om te kijken of het invloed heeft op het accepteren van een embryo. Deze waardes krijg ik over 2,5 week. Misschien dat ik daarvoor eerst nog aan bepaalde vitamines moet om dit te optimaliseren.
    Voor de uitslag van de bloeduitslagen vanuit DD en de IMSI screening heb ik 13 september telefonisch consult met dokter S.

Al met al dus veel info gehad. Maar het voelt goed. Hebben er een goed gevoel bij. We hebben het gevoel dat er nu eindelijk naar onze situatie word gekeken. En niet afgewerkt worden via een protocol. Ik hoop over 3 weken te weten wat het beleid zal zijn mbt onze behandeling. Hoop dat we in oktober kunnen starten.

Heb ook contact met de Menzis. Ik krijg ruim 5000 euro vergoed. Dit is 2x het nl tarief. Heb nu dus het geluk dat ik de hoogste verzekering heb afgesloten.
    Nog even wachten tot doker S een behandelplan met prijsopgave stuurt. Dan kan alles naar de Menzis gestuurd worden.

Nou het is een heel verhaal geworden meiden! Ga zo ook nog even op jullie reageren!

Liefs, Djuuzie

5. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hey meiden,

Ben net gebeld. Helaas belde hij een half uur te vroeg en kon ik niet opnemen omdat ik in de auto zat.
    Hij sprak op mijn voicemail in dat mijn amh inderdaad te laag was en dat ik een week voor mijn menstruatie langs moet komen voor een gesprek waarin de behandeling besproken zal worden.

Ik heb meteen terug gebeld maar kon hem niet meer aan de lijn krijgen, wat ik wel jammer vond. Ik heb de assistent gevraagd wat de amh waarde dan was en na navraag mocht ze die geven. Mijn amh is 0.92, dus inderdaad voor mijn leeftijd veel te laag, maar hij heeft niets gezegd over dhea dus dat is bij deze waarde misschien toch niet nodig.
    Volgende week donderdag heb ik nu het gesprek staan. hopelijk kan ik dus wel gelijk door en is de punctie begin oktober.

6. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @aklina,
    Bedankt voor je tip betreffende de Vit. C, dat wist ik helemaal niet.
    Ze vertelden me altijd, als je teveel Vit. C binnenkrijgt, plas je dat net zo goed weer uit, maar ik ga de vit C stoppen, zodra ze op zijn.
    Vreemd dat je bij een lage AMH, verder geen "instructies" en/of medicijnen krijgt, maar het kan net zo goed, goed te behandelen zijn met extra hormomen hier en daar. Laten we hopen dat je volgende week een goede uitleg krijgt en meteen mag starten als je menstruatie doorkomt.
    @kiekske,
    Hey kiekske, heb je het weekend goed overleefd ? alweer wat daagjes korterbij je intake..joehoe...
    @djuuzie,
    Fijn he, zo een huiskamer sfeer. Je hebt niet echt het idee dat je met iets " klinisch" en medisch bezig bent. Dat vondt ik zelf ook heel fijn.
    Mijn man zou ook een imsi screening moeten doen, dus ben reuze benieuwd wat dat gaat inhouden. Als jullie vrijdag terugmoeten, zou ik het fijn vinden als je mij daar iets over kon vertellen, daar ik er bijna niets over vindt op internet. Ben ook benieuwd naar jouw AMH, daar er inderdaad niet veel over blijft na 36 eitjes. Klinkt erg goed, dat ze eens naar de dingen kijken die er (misschien) toe doen en hopelijk mag je in oktober beginnen. Vrijdag voor imsi test en volgende week al de uitslag, dus de trein is begonnen met rollen !!

Hier zitten al 3 tabletten DHEA erin, en een dagelijkse portie Vit D van 2000ie. Vandaag zou ik de bloedresultaten krijgen van de huisarts die ik dan moet doormailen naar DD, dus ik mag nog 8 weekjes wachten. pfffff...wachten, wachten..is killing...

Liefs,
    Jolanda

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Aklina, balen dat je niet op kon nemen! Ik zit er ook wel een beetje mee. Ik ben dan aan het werk en in heb nu eenmaa; geen dienst dan waar ik even rustig kan telefoneren. Ik denk dat ik maar iets later gan beginnen op mijn werk als dat kan. Wil heb gewoon wel echt even spreken.
    Te lage ANH heeft te maken met je iecel reserve toch? Het lijkt mij dat als je een laag ANH hebt je meer hormonen moet spuiten om de folikkels te laten groeien. Ik kan het ook mis hebben hoor maar dat is mijn idee ervan.
    Als je een week voor je menstruatie moet komen lijkt het mij dat je idd kan beginnen bij de volgende menstruatie. Hoop ik zo voor je! Hoef je niet langer te wachten.
    Was er bij je partner geen bloed onderzocht?

Kiekske, al veel info gekregen hier lees ik. En bijna bij de intake! Succes en laat je horen hoe het is geweest?

Jolanda, is er voor jou man nog geen screening gepland dan? Ik weet ook niet meer dan dat ik in mijn bericht hiervoor van het internet heb afgehaald. En vrijdag weet ik ook niets meer. Mijn man hoef alleen maar zaad in te leveren vrijdag. Verder hoeven wij niets te doen. Ik denk dat ze gaan kijken of de IMSI methode met het zaad van mijn man mogelijk is.
    Ik heb het idee dat mijn AMH wel goed is, of eerder aan de hoge kant aangezien ik bij het begin van een poging al behorlijk wat eitjes klaar heb liggen om te groeien. De eerste poging had ik in totaal 14 eicellen en de tweede keer 22. 14 is een mooi aantal, 22 wel erg veel. Ook vielen er maar een paar af die niet geinjecteerd konden worden met een zaadcel.

Wachten is idd killing! Maar je weet nu wel dat je bezig bent om je lijf in top conditie te brengen, misschien geeft dat een beter gevoel dan dat je aan het wachten bent en niets doet.

Mijn vakantie zit er helaas weer op. Morgen weer aan de slag. Heb er ook wel weer zin in eigenlijk. Heb leuk werk en leuke collega's dus dat scheelt erg veel!

Liefs, Djuuzie

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Djuuzie, nee mijn man hoefde geen bloed in te leveren. Hij heeft heel goed zaad. Daar ligt het niet aan.

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Meiden, over je AMH: dat is idd je eicelreserve. In Gent wordt hier zwaar aan getild, in DD minder. het zegr iets over het aantal eicellen dat je nog hebt. Maar het betekent niet dat het voorbij is als je een laag AMH hebt. Het kan wel wat over de kwaliteit zeggen. Daarom krijg je tegenwoordig ook sneller DHEA voorgeschreven, dit kan de kwaliteit verbeteren en soms ook de hoeveelheid follikels bij een poging.

Je lichaam heeft bij je geboorte je aantal eicellen al bepaald. Iedere maand ligt er een aantal eicellen klaar. Hiervan is er één dominant en die springt, de rest vergaat. Bij stimulatie worden alle follikels gestimuleerd die in een cyclus klaar liggen en soms nog een paar meer.

Ik heb 3 ICSI pogingen gehad. Bij de 1e poging had ik 8 follikels. Bij de pogingen daarna maar 1 en 2. Die pogingen zijn ook afgebroken (bij de laatste poging slikte ik al 3 maanden dhea...). Ondanks een laag AMH bij poging 1 toch een mooi resultaat. Dat met het korte protocol: 7 dagen deca en 300 menopur. Bij de overige pogingen hetzelfde protocol. Het verschil bij mij zit het echter in het FSH. Dit mag max 13 zijn (volgens Gent). Bij poging 1 was het 11, bij de pogingen daarna 20. Ik denk dat een belangrijk aspect is bij stimulatie. Misschien doet een hogere dosis hormonen wonderen... Ik ben erg toe aan het gesprek van as donderdag, wil weer hoop krijgen.

Zijn jullie allemaal met een goed gevoel weg gegaan daar?

Even heel praktisch: kan je er goed parkeren??

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hey Kiekske,

Ik ben er met een heel goed gevoel weg gegaan omdat dr. S. onze situatie heel serieus nam en zijn plannen aanpast op onze situatie. In de Vu ging ik in het gewone protocol zonder dat er ruimte was om vanaf te wijken.
    Het is ons erg meegevallen om er heen te rijden omdat het aan de rand van de stad is, je hoeft niet de hele stad door. Parkeren was voor ons geen probleem. Er is een parkeerplaats voor het gebouw wat alleen bestemd is voor patienten van de kliniek.

11. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @djuuzie,
    Als ik het goed begrijp, hoeft je man dan alleen een "potje" te doen, zodat ze dat verder in het labo gaan bekijken ?...ik dacht al een apart iets, dat valt dan nog gelukkig mee. Heb je instructies gekregen voor onthouding van tevoren (2/3 dagen geloof ik is normaal). Mijn man zou dat ook moeten doen, maar omdat ik nu 8 weken dhea moet gaan nemen, wilde we dat gaan combineren met een uitgangsecho als ik dan moet gaan, anders blijf je ook alleen maar in de auto op en neer rijden..hahahaha

@kiekske,
    Na een behoorlijke teleurstelling bij onze laatste poging, kregen we min of meer de boodschap dat we maar eens over eiceldonatie moesten gaan nadenken en dat een kindje van ons 2 er niet in ging zitten. We begonnen er al rekening mee te houden, totdat we intake in dusseldorf hadden. Dr. S. heeft ons weer hoop gegeven dat het misschien toch mogelijk zou kunnen zijn, dus we zijn weer 200% gemotiveerd. Het is inderdaad wat iedereen zegt, de sfeer daar is heel gemoedelijk, geen klinische omgeving. Je wordt daar als een persoon/individu behanded, geen nummer waar ze een standaard protocol op loslaten. Ze kijken naar JULLIE situatie en niet wat er in een standaard schema staat. Ik denk dat het voor jullie ook een verademing zal zijn als jullie daar zijn geweest. Het is wel zo, dat het er chaotisch aan toe kan gaan, dus zelf info inbrengen en meedenken en goed opletten, kan nooit kwaad. Hoewel ook niet iedereen dit ervaart, dus ligt er ook aan hoe jullie jezelf opstellen, denk ik. Parkeren is voor ons ook geen probleem geweest, daar er een aparte parkeerplaats voor het gebouw is.
    Je moet alleen goed opletten welke straat je in moet rijden. Het is een vrij smalle straat, waar links (geloof ik) veel auto's geparkeerd stonden, dus je rijdt er vrij snel langs, als je niet weet dat daar iets ligt. Nog 2 nachtjes slapen en dan....vroem..richting dusseldorf. Ik zal aan je denken en hoop dat je er met net zo een goed gevoel weggaat als dat wij dat hebben gedaan.

Liefs,
    Jolanda

12. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @kiekske,
    Morgen is het zo ver !. Als je wilt, mag je laten weten hoe het gegaan is en hoe je het ervaren hebt...duim duim duim...Heel veel suc6!.

Liefs,
    Jolanda

13. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Jolanda, mijn man hoeft alleen zijn zaad in te leveren in het bekende potje. 2-3 agen onthouding is het beste. Hij had drie aangegeven. T zijn er 2,5 geworden. Zit er mooi tussenin dus. De uitgangsecho krijg je toch als je gaat starten? Wil je niet van te voren de IMSI screening gedaan hebben dan? Lijkt mij dat dat anders aangepast moet worden in jullie behandelplan. Noet je na de 8 weken weer bloed laten prikken om te kijken of je waarden nu beter op pijl zijn?

Kiekske, succes morgen!

Hoe is het met de andere dames?

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

JOEPIE!!! Morgen is het zover!!! Ben zo ontzettend benieuwd! Natuurlijk laat ik jullie weten hoe het was. Ik ben er klaar voor!!! :D

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dit is een klets topic geworden, verplaats hem naar de mmm clubs.

16. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Kiekske, hoe was het?

Vandaag weer "even" naar Dusseldorf heen en weer geweest. Zaad ingeleverd voor de IMSI screening. Ben benieuwd, donderdag telefonisch consult!

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hey meiden,

Hier een update over mijn bezoek aan DD!

Ik vond Dr S een aardige, kundige man. We hebben veel besproken en ik ben weer een stuk wijzer. Hij was realistisch en gaf ook aan dat het moeilijk is, maar niet onmogelijk.

Ik tot nu toe 2 keer een kort protocol gehad en één keer het lange. Nu gelukkig weer het korte. Het gaat er waarschijnlijk zo uitzien:
    - Neusspray ipv deca of cetrotide;
    - 300 menopur + ...ie puregon
    - 5000 pregnyl voor punctie
    - na TP 3 x 1500 pregnyl + utro, vanwege te vroeg doorbreken van menstruatie

Bij voldoende embryo's gaan ze de embryoscope in en dag 5 tp, bij minder embryo's een eerdere tp + AH.

Ook moet ik weer aan de dhea, was net 2 weken gestopt. Ik slikte altijd 75mg, maar nu 50 mg. Hij heeft mijn dhea waarde gerpikt en ben erg benieuwd wat daar uit komt.

In principe mag ik bij de volgende menstruatie al starten, dat zou over 2 weken zijn. Maar ik denk er nog even over na.

Zo, dat was hem. Hoe is het met jullie??

18. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hey Kiekske,

Wat fijn dat het gesprek zo goed was.

Nu ik jouw medicatie schema zie ben ik heel benieuwd wat hij donderdag voor mij in petto heeft.
    Volgens mij zal het er wel op lijken.
    Ik ben ook heel benieuwd of dhea voor mij wat kan betekenen. Als je besluit te starten over twee weken gaan we ongeveer gelijk op. Ik hoop namelijk ook over twee weken te beginnen!

19. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Kiekske wat fijn dat het al duidelijk is wat jullie behandeplan is!
    Mag ik vragen waarom je er nog even over nadenkt of je bij de volgende menstruatie wil beginnen?

Aklina, donderdag dus weer naar DD begrijp ik. Heb je dan behandelplanbespreking? Ik krijg donderdag de uitslagen van het bloed van mij en mijn man en de IMSI screening. Helaas moeten we dan nog wachten op de uitslagen van de reumatoloog. Hoe laat moet je er zijn? Ik heb rond 9.00 telefonisch consult.

20. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Wij moeten er kwart voor twaalf zijn.
    Inderdaad voor de behandeling bespreking en voor de uitgangsecho denk ik. Krijgen van recepten etc.

Deel Deze Pagina