In augustus intake in Düsseldorf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Djuuzie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hey meiden!

Vandaag telefonisch consult gehad. En niet echt iets om blij van te worden. Onze bloedwaarden zijn allemaal goed gelukkig. AMH is 2,10. Gemiddeld voor mijn leeftijd (31).
    Alleen is het zaad van mijn man erg slecht. Er is geen type 1 zaadcel gevonden. De productie is volgens de hormoonwaarde normaal. Nu heeft Doker S. geadviseerd om naar een uroloog te gaan. Daar waar gekeken zal moeten worden of er obstructie is. Misschien word het dan IMSI met MESA voor ons.
    Had zo gehoopt op goed nieuws vandaag. Maar helaas weer verder de molen in. Heb meteen een verwijsbrief bij de huisarts opgevraagd. Kan deze morgen ophalen en dan een afspraak maken bij de uroloog.

Aklina, hoe was het bij jou?

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Aklina, hoe was het vandaag?

Djuuzie, jeetje, heftig nieuws zeg... Zorg dat je naar een goede uroloog gaat. Wij hebben hier echt een fout mee gemaakt bij de hersteloperatie van manlief. Ga niet zomaar naar een streekziekenhuis, maar kijk verder. Ik weet niet waar je woont, maar in rotterdam zit een goede uroloog. en in mulheim...

Wij zijn nu aan het kijken of we een 2e hersteloperatie kunnen laten uitvoeren bij een arts die dr s ons heeft geadviseerd. In DD. We wachten nu zijn bericht af, erg spannend. Wij hebben wel tese materiaal, maar hebben er veel moeite mee dat wij tussen de pogingen door geen enkele kans hebben.

Onze poging in DD is uitgesteld, mijn dhea waarde is te laag. Dus weer aan de dhea en hopen dat het helpt...

3. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hier even een verslagje van ons gesprek vandaag.

De amh waarde hadden we natuurlijk wel al gehoord maar vansdaag besproken wat de gevolgen daar nu echt van zijn. Minder kans op zwangerschap, grotere kans op miskramen. Maarrrr... hij heeft een goed medicijnschema voor ons opgesteld.
    Vanaf vandaag mocht ik meteen beginnen met DHEA 50 mg 1x daags en met vsm mama, omega 3 1000 mg en vit d3 2000 eh/dag
    Dan mag ik vanaf dag 1 suprefact 3x beiderzijds neussprayen
    vanaf dag 3 150 Gonal-F ('s avonds) en 150 menopur ('s ochtends).vanaf dag 6 ga ik dan minder gonal gebruiken: 75 eh.
    Dus hoog beginnen, en dan wat terugschroeven. Ik ben heel benieuwd.
    Op dag 8 dan de eerste echo.

Ik verwacht volgende week zaterdag de menstruatie, misschien wat eerder. We zullen zien. En dan weer lekker beginnen. Heb er "zin" in!

Verder hebben we alle vragen kunnen stellen. Over de nachtdiensten, over de embryoscoop en assited hatching. Dat laatste gaan we niet doen, omdat we kiezen voor de embryoscoop, dan kan assisted hatching niet meer (kan alleen op dag drie emmy gedaan worden).
    Dan kijken we 5 dagen na de punctie wel of we er 1 of 2 terug plaatsen. Dat ligt aan de kwaliteit van de embryo's.

Djuuzie, heftig nieuws zeg. Jemig. Ik kan me voorstellen dat jullie erg teleurgesteld zijn. Amh wel goed. Dat is dan misschien wel een meevaller. Sterkte bij de uroloog!

Kiekske, dhea waarde te laag. Balen! Hoelang moet je nu slikken voor het weer getest word? 8 weken?

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij mijn vriend is nooit geen enkele zaadcel gevonden, en de hormoonwaardes waren (zijn) flink vertoord. Toch zaad gevonden in Mulheim! Ze zijn daar super kundig en ik weet zeker dat als we in Nederland waren beleven ze niets hadden gevonden. We hebben overigens een verse micro tese gehad in Mulheim!
    Echt ze zijn geweldig goed daar!

5. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier goed nieuws!
    We kregen een mail dat de uitslag van het chromosoomonderzoek goed was! Vandaag moeten we terugbellen. Hoop dat er dan een afspraak voor de tese word gemaakt! Manlief is om 16.00 pas thuis, dus dan gaan we samen bellen! Spannend!

6. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Kiekske, we gaan naar een uroloog in het ziekenhuis hier in de regio. Daar word alleen onderzoek gedaan. Moet er eventueel iets gebeuren dan doen we dit in Mulheim. Hoe lang moet je nu DEHA slikken?

Aklina, wat fijn dat je kan gaan beginnen! Spannend weer!

Juffie, wat fijn om te horen dat de ervaring in Mulheim positief is. En het resultaat zit nu nog lekker in je buik.

Ikmuziek, wat fijn dat er geen chromosomale afwijkingen zijn gevonden! Al gebeld voor de TESE?

7. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hey dames,

Het is hier wat aan de rustige kant, zie ik, maar de meesten van ons, zitten nog op de wachtstoel...
    Heb effe (onverwacht) vakantie genomen, heb wel wat meegelezen, maar niet echt gereageerd. Vandaag moest ik weer beginnen met werken, pfff...wat valt dat altijd tegen, zo een eerste dag..hahahahaha..over 2 weken (als mijn ongi op tijd is, tenminste), kan ik bellen om een afspraak te gaan maken (voor over 7 weken, vanaf nu), dan heb ik tenminste ook weer iets om naar uit te kijken.

@kiekske,
    Fijn dat het goed gegaan is en jullie ook een goed gevoel heeft gegeven. Jammer dat je dhea te laag is, en dat je weer moet wachten.
    Wat was jouw waarde (als ik dat mag vragen) ? Wat zijn nu de verdere stappen ? hoe lang moet je dhea slikken ?

@aklina,
    Je bent al begonnen, zie ik. Heb je al je 1e echo gehad ?

@djuuzie,
    Brrr, wat een uitslag, denk je dat je bloedwaarden goed zijn en nu weer dit. Wat is eigenlijk een Type 1 zaadcel ? Kun je op korte termijn terecht bij de uroloog ?

@ikmuziek,
    Fijn dat de uitslag zo goed was. Heb je al een afspraak kunnen maken voor tese ?

Liefs,
    Jolanda

8. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Het is hier idd erg rustig Jolanda. Denk dat het idd komt doordat iedereen aan het wachten is.
    Balen he de eerste werkdag na je vakantie. Die vind ik ook zo k*t altijd. Maarja, live goes on ;)
    Wij kunnen morgen al bij de uroloog terecht. Dus hopen dat het allemaal een beetje wil gaan lopen. Ben er klaar voor om weer te beginnen!

Hoe is het verder met de andere meiden?

Liefs, Djuuzie

9. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Jolanda, ik ben inderdaad al begonnen. Vandaag eerste stimulatie dag. A.s. zaterdag mag ik voor de eerste echo. Lijkt me stug dat er dan al iets groot is hoor... meestal zie je pas iets op dag 14 bij mij doorgroeien. voor die tijd altijd nog rond de 10-12 mm.
    Maar goed, we gaan nu met meer hormonen van start... dus wie weet hoe snel ik voor de punctie mag.

Djuuzie, veel succes morgen bij de uroloog!

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Aklina, spannend!!! Hopen op mooie follikels! Hou de grootte voor de punctie in de gaten hè...heb begrepen dat Dr S wel eens te vroeg de punctie wil plannen...

Djuuzie, heel verstandig! Sorry, weinig vertrouwen meer in de urologen van de plaatselijke ziekenhuizen hier. Wij hebben toevallig vandaag de 2e hersteloperatie van manlief gepland in DD bij androdoc. Hopen dat het nu wel goed gedaan wordt...

Jolanda, ik moet nu 75mg dhea per dag slikken tot mijn volgende cyclus. Ik verwacht 12 okt mijn menstruatie en hoop dat ik dan weer mag starten. Van te voren dus wel nog een keer dhea laten bepalen. Mijn waarde was nu 3,1. De onderwaarde is 1,2 en de bovenwaarde 9,8. Kan een stuk hoger dus.

Op zich vond ik het wachten niet zo erg, want mijn lijf is erg moe. Dus nu kan ik nog een maandje even goed uitrusten voordat er een gigantische dosis hormonen in gaat verdwijnen...

Hoe staat het er bij jullie allemaal voor?

11. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tese is gepland, vrijdag 16 november! Weer wachten dus!
    Juffie, kregen jullie meteen te horen dat er zaad was gevonden?

Succes met de hormonen, lijkt me geen pretje zeg.... Voor het goede doel :)

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ikmuziek: ja wij kregen meteen te horen dat er zaad gevonden was, dit omdat we een verse tese hadden.
    In eerste instantie zag het er niet goed uit, de dokter kon niet meteen wat zien wat ze normaal wel kunnen, dus ik had alle hoop al verloren. We mochten bellen als we thuis waren dan hadden ze het uitgezocht. Wat dus ook zo was....dus ik bellen vol zenuwen, maar eigenlijk dacht ik al 'zal wel niks zijn' vriend lag thuis al op de bank toen ik thuis kwam van de punctie. Vertelde ze dat ze 10 buisjes gevonden hadden! Ongelooflijk! Dus waar ik mee wil zeggen, niet meteen wanhopen als ze niet meteen iets zien, dat wil niks zeggen!
    Hebben jullie een verse tese? Of een gewone tese? En Micro Tese? Wij hebben een micro tese gedaan.

Tip: zorg voor voldoende coldpacks, strakke onderbroeken en 2 loszittende broeken. Mijn vriend heeft zeker 2 weken in trainingsbroeken gelopen.

13. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Juffie,

Bedankt voor je antwoord! Bij ons word de micro tese gedaan, maar niet vers. Omdat ik nog geen hormonen gebruik vinden ze het onzin dat al op te starten als er (misschien) toch geen levend zaad word gevonden...
    Dus de uitslag zal bij ons dan wel wat later komen helaas... Lijkt me vreselijk dat afwachten.
    Hoe voel je je? Kan je al geloven dat er dadelijk daadwerkelijk een echt kindje van jullie is?

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ikmuziek: Ik ben ook met hormonen begonnen met de hoop dat er iets gevonden zou worden, bij ons was de hoop op levend zaad ook erg weinig, dus ik ben toen wel begonnen met hormonen met het idee dat het dan wellicht voor niets zou zijn geweest als er niets gevonden zou worden. Nou ja helemaal voor niets was het niet geweest, want als ze bij mijn vriend niks gevonden zouden hebben hadden ze mijn eicellen ingevroren dus was niks verloren gegaan.
    Micro-tese hebben wij ook gedaan, meeste en beste kans dat als er iets is dat ze het dan ook vinden. Heel spannend allemaal ik weet het maar al te goed....meestal zeggen ze meteen of ze iets gevonden hebben, hoeveel niet maar wat dat er iets gevonden is, gewoon meteen vragen als je vriend klaar is. Maar de dokter komt ook nog langs die zal dan vertellen hoe het gegaan is.

Geloven...ja nu onderhand wel, maar heeft lang geduurd voordat ik echt durfde te geloven dat het een kindje van ons samen is! Het is echt ongelooflijk bijzonder en gun dat iedereen!
    We hebben de babykamer zo goed als klaar, nu wordt het steeds echter.

15. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Aklina, zaterdag echo, spannend lijkt me. Hoeveel eitjes groeien er, hoe groot zijn ze. Hoe ziet jou schema er uit?

Kiekske, weet je al wanneer je moet prikken voor de DEHA? De rust aan je lijf is ook wel erg prettig. Helemaal als het vlot achter elkaar gaat. Tussen mijn laatste poging en de komende zit ongeveer 9 maanden. Ik moet zeggen heel fijn om bij te komen.

Ikmuziek, dat is ook ff wachten op de TESE. Kan je ook vlot er na als er zaad is gevonden beginnen met stimuleren? Wel erg spannend allemaal!

Juffie, de babykamer al bijna klaar. Leukleukleuk!

We zijn gisteren naar de uroloog geweest. Maar die arts vroeg zich een beetje af wat we kwamen doen. Manlief heeft zaad die er via de normale weg uit komt. Geen obstructie dus. Zaad is al meerdere malen gecontroleerd, is slecht. Er zijn geen chromosomale afwijkingen.....Die arts zei ook ik kan het zaad niet beter maken en ik heb geen idee wat ik verder nog zou moeten onderzoeken. Zolang er geen specifieke vraag is kan ik niets voor jullie betekenen. Stonden we dus weer buiten gisteren........
    Vanmiddag heb ik Dusseldorf gebeld. Het gene verteld wat de uroloog ons verteld heeft. Assistente heeft overlegd en we gaan de behandeling starten. Geen operatie voor manlief. Wat wel erg fijn is natuurlijk. Dat is wel weer goed nieuws dus. Komende menstruatie is nog te vroeg om te starten. Dat is namelijk komend weekend al ergens. Op 22 oktober hebben we nu behandelplanbespreking. Met uitgangsecho. Moet dan op dag 3 van de menstruatie beginnen met stimuleren.
    Heel verhaal dus maar we gaan weer beginnen! Ben zo blij daar mee!

16. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @djuuzie,
    Ik zou nog graag willen weten wat een type 1 zaadcel is (als je dat weet) ? Niet fijn dat je tijd vrij maakt om bij een uroloog langs te gaan en hopen dat er wat uitkomt en dat je voor "niets" bent geweest. Hoewel het ook altijd goed is om te horen dat er verder niets "ergers" scheelt. Ik denk dat ik ongeveer met jou op zal gaan. Ik heb mijn menstruatie volgend weekend en moet dan bellen voor een uitgangsecho, dit zou een week voor de volgende menstruatie moeten zijn, dus in de laatste week van oktober. Hopelijk ziet het er voor mij ook goed uit en mag ik dan de week erop ook starten, dan heb ik 8 weken DHEA genomen, wat hopelijk het goede resultaat gaat geven.

Hoe is het met de andere dames hiero ?

Groetjes,
    Jolanda

@aklina,
    Ook al is zaterdag nog niet veel te zien, je bent al mogen beginnen met een behandeling, dus vanaf nu kan het alleen maar vooruitgaan.

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Djuuzie, daar ben je dus niks mee opgeschoten... Jammer dat de ureloog niet voor wonderzaad kon zorgen. Dat hadden we hier ook wel kunnen gebruiken. Wij hebben TESE materiaal. Wij hebben toevallig deze week de datum voor een nieuwe hersteloperatie voor mijn man gepland, joepie!!

Ik heb 8 oktober weer een afspraak in DD: uitgansgecho + dhea prikken. De 12e verwacht ik mijn menstruatie en kan ik hopelijk starten! Ben er wel weer klaar voor. Het moment van rust nu is wel goed geweest. Hoop zo dat mijn dhea waarde nu wel goed is...

Jolanda, voor jou ook weer spannend!

En Aklina, spannend de 1e echo!!! Ben benieuwd hoe het ervoor staat!

Ik ben benieuwd hoe ze bij mij deze ronde groeien. De afgelopen pogingen groeiden ze als een speer!!! De laatste keer heb ik maar 6 dagen gestimuleerd, kreeg de 1e echo en moest pregnyl zetten. Maar die poging hebben we afgebroken. Bij de 1e poging 8 eicellen en op dag 12 (vanaf de menstruatie) punctie. Volgens mij best snel...

18. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @kiekske,
    Dan heb jij voor nu de lead op mij en djuuzie, omdat jij nog eerder mag beginnen...hahahahaha. spannend, we gaan duimen dat je dhea beter is, zodat je daar ook resultaat van kunt merken. Merk jij eigenlijk iets van bijwerkingen van dat DHEA ? ikke nog niet echt (en dat gaan we ook zo houden..hahahaha).
    Ik zag dat je vorige poging werd afgebroken, waarom was dat ?
    Je zult het waarschijnlijk al een keer hebben verteld, maar ik lees met zoveel meiden mee, dat ik niet echt het bij kan houden voor iedereen (tis de leeftijd he...). Punktie op dag 12 is inderdaad wel snel, maar goed, beter dat, als dat de eicellen springen en "weg" zijn.

19. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh jee, de lead... Ik hoop dat het dan een positieve lead mag worden! Maar Aklina loopt helemaal voorop!

Bij mij is de 2e ICSI poging al 2 keer afgebroken. Beide keren door een gebrek aan follikels. De 1e keer maar 1 follikel, de 2e keer maar 2. Met Dd hebben we nu afgesproken om het 2 follikels toch door te zetten. Maar ik hoop eigenlijk dat door het nieuwe protocol meer follikels willen groeien. In Gent bleef het bij 300 menopur en decapeptyl. Dus geen veranderingen. We zullen her merken, maar eerlijk gezegd vind ik het eng...

20. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    oei, inderdaad...ben ik zomaar Aklina "vergeten" ...pfff..dat scoort minpunten...misschien toch maar een dagboek gaan aanleggen..hahahahaha. Het is inderdaad wel vreemd, dat je bij de 1e poging 8 follikels had en nu maar 1 en ?....Hoe lang zat daar tussen en heb je evt. je hormoonschema aangepast door andere hormonen en/of hoeveelheden ? Wie weet wat DD voor jullie gaat brengen ? als ik de ervaringen hoor, denk ik dat het alleen maar beter kan worden, maar goed, we zullen zien. En eng, mag je het best vinden, het blijft iedere ronde weer opnieuw afwachten hoe het resultaat weer gaat zijn. Ik heb inmiddels geleerd dat er geen "standaard" resultaat is, want deze maand kan het 2 zijn en volgende maand ineens weer 8, dus we gaan ervoor en je zit hier toch goed bij je lotgenoten, als het effe wat minder zou gaan, maar ook om de vreugde te delen. :)

@aklina,
    Suc6 met de echo zaterdag ! ik ga ze "volgen" en ze groot duimen, totdat ze groot genoeg zijn..hahahaha

Deel Deze Pagina