In augustus intake in Düsseldorf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Djuuzie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Aklina,
    Hoe was de echo zaterdag ?

2. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    rustig hiero ? hoe is het verder met iedereen hier ?

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Het is idd rustig.. Maar hier eigenlijk niks te melden. De start is weer uitgesteld. Ik heb een infectie in mijn baarmoeder (Bij Serum, Athene opgespoord via mijn menstruatiebloed) en moet nu eerst 25 dagen aan de antibiotica. Dus zoals het er nu uitziet kan ik pas in november starten.

Dadelijk ga ik naar de huisarts om te vragen of ik een prikformulier voor dhea kan krijgen. Dan weet ik iig of de waarde stijgende is.

Hoe gaat het met jou Jolanda? En met de andere meiden??

4. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hey Kiekske,
    Niet fijn nieuws dat het weer uitgesteld wordt. Wel "goed" dat er een infectie is geconstateerd, waar je nu iets mee kunt doen. Lijkt me dat je dan je kansen (voor je gevoel) toch weer beter maakt als die weg is. Hoe kom je er eigenlijk terecht ? om bij die instantie dat te laten testen ? via internet / forum of ... ? ben ik wel eens benieuwd naar.
    Ik ga vandaag ook een afspraak maken bij mijn huisarts om mijn bloed te laten trekken. Volgens DD moest ik 4 weken nadat ik begonnen was met Vit. D, dit wel laten monitoren. Ik heb toen ook aangegeven bij mijn huisarts dat ik ook op andere dingen getest wilde worden, zoals DHEA en schildklier. Ik ben nu 6 weken DHEA in combi met Vit. D (2000/2500 IE) en Omega 3 (500 mg) aan het nemen, dus ben eens benieuwd of er uberhaupt iets van een verhoging te zien is.
    Weet jij eigenlijk wat een "goede" hoeveelheid omega 3 is ? Ik dacht dat ik ergens op een topic had gelezen dat jij 500 had gereageerd bij iemand (zolang EPA en DHA maar samen 500 was), maar ik lees ook wel hoeveelheden die veel hoger liggen (ook van mensen die in dusseldorf lopen).
    Ben reuze benieuwd wat november voor ons gaat brengen, daar ik ook begin november zou mogen starten (als natuurlijk alles goed is).
    Mijn man moet deze week zijn "bijdrage" doen, dit ivm onderzoek of imsi geschikt is. Daar dit heel nieuw is voor ons, ben ik ook hier benieuwd naar, wat dit eigenlijk inhoudt.

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Jolanda, ik weet het niet zeker maar ik denk dat de type 1 zaadcel de beste is, dus zonder enige vorm van afwijkingen. Nog maar 4 dagen voor de afspraak in DD voor jou! Spannend! Hopelijk is de DEHA goed nu en kan je starten.

Kiekske, balen weer! Maar aan de andere kant ook wel fijn dat je straks een betere beginsituatie hebt.

Aklina, hoe was je echo?

Hoe is het met de andere dames?

Hier ook weinig nieuws. Ben afgelopen weekend bij mijn zus geweest. Lig nu al weer twee dagen met griep op de bank. Maar goed uitzieken zodat ik fit kan beginnen aan de poging!

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hey meiden,

Ik ben al een poos aan het stimuleren, maar mijn eitjes hebben er nog niet zo'n zin in.
    Vandaag weer echo gehad. Er is groei... maar het gaat nog steeds langzaam. Het aantal lijkt wel goed. Nu re 1 van 12 en 1 van 8... nog een stuk of 4 nog kleiner. Links 1 van 10 en nog een stik of 5 kleiner. Dus het moet nog wel ff doorgroeien. Ik gok nu dat ik dinsdag of woensdag pas de punctie zal krijgen.
    Gelukkig hoef ik de komende 10 dagen niet te werken en kan ik in alle rust alles laten groeien. Zou dat misschien helpen???

7. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Aklina, hoe is het afgelopen???

Onze tese is 16 november gepland, dus ik heb weinig te melden hier, lees wel mee hoor!!

Succes iedereen!

8. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @djuuzie,
    hoe is het met je griep ? al wat meer verlost, en begin je je al weer wat beter te voelen ? ik zie dat jij ook binnenkort weer aan de slag mag. Spannend!

@aklina,
    Ik hoop dat de punktie je een goede winst gaat opleveren. Ben benieuwd of je vandaag punktie hebt of gisteren al gehad hebt.

@ikmuziek,
    16 november klinkt nog zover weg, maar een datum die al vaststaat, is in ieder geval al iets om naar uit te kijken. Tenminste, zo ervoer ik het altijd, als er maar iets gebeurde.

Hier is ook (nog) niet zoveel te melden. Ik heb 25 okt. uitgangsecho, dus ben benieuwd of wij ook groen licht gaan krijgen.

9. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    hey meiden,

Gisteren naar DD op en neer gereden voor de laatste echo. Gisteren avond de ovitrelle gezet en morgen de punctie gepland.
    Was erg druk in m'n stokkies en Dr. Scholtes dacht dat ik tegen overstimulatie aan zat. Hoop het niet. Als het er echt teveel zijn krijg ik nog geen tp. Neeee..... Ik wil wel een TP!!!
    Maar goed... we zullen het morgen wel horen hoe of wat.

Ben enorm verkouden geworden wat wel errug vervelend is... hopelijk is het over voor de tp.

Moeten er morgen om 11.00 uur zijn dus slapen vannacht in het zuiden bij schoonouders. Dan hebben we het grootste deel al gereden en hoeven we morgen niet zo belachelijk vroeg de deur uit.

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Gisteren de punctie gehad. Moet erg oppassen voor overstimulatie want ik kon me de afgelopen twee dagen amper meer bewegen. Heel anders dan de vorige pogingen. Had echt het gevoel dat ik op knappen stond. Dat bleek ook wel, want er zijn 18 eicellen gevonden. Wat was ik blij dat ik de punctie niet mee hoefde te maken zeg! De anesthesiste was super vrolijk en aardig. Heb wel na de punctie nog flink veel pijn gehad en heb nog veel pijnstilling gekregen. Nu ook nog geregeld paracetamol.
    Ben net gebeld door DD dat er 9 bevruchtingen waren. 4 zijn gelijk de vriezer in gegaan en 5 liggen er nu in de embryoscoop te sudderen. Als alles goed gaat, dinsdag de tp. Wel heel vroeg 9.30, dus gaan ff voor een hotelletje kijken.

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wat een ongelooflijk goed resultaat!!! Balen van de pijn, doe rustigaan nu hè! En veel water drinken!

Welke hormonen/ dosissen had jij nu gebruikt?
    En hoe groot waren jouw follikels bij aanprikken?

Sorry voor de vragen, maar ik ben erg zenuwachtig voor DD en hoop volgende maand ook een mooi resultaat te hebben. Iig mooier dan de laatste pogingen ( 1 en 2 follikels...)

12. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Vraag maar wat je wilt hoor. Ik zat zelf ook boordevol vragen.

Ik heb gespoten met menopur en gonal-f. 150+150eh.
    Daarnaast 3x daags suprefact neusspray

Ik weet niet hoe groot ze waren bij aanprikken (toen sliep ik gelukkig al), maar twee dagen voor de punctie was de grootste al 23 mm en nog een oaar van rond de 20 en nog een paar van 16-18 mm en nog een aantal kleintjes die hij niet geteld, of gemeten heeft. Maar het waren er beslist meer dan 20.

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik heb gehoord dat DR S nogal eens te vroeg de punctie heeft uitgevoerd, vandaar dat ik het vroeg. Maar dit waren mooie follikels!

Jij dus ook een mengelmoes van medicatie gehad. Ik krijg volgens mij menopur & puregon en dan hogere dosissen. En de neusspray krijg ik nu ook. Hoe voelde jij je bij de neusspray?

Ik vind het erg spannend. Als het goed is mag ik begin nov weer beginnen. Ik wacht nu op de uitslag van mijn DHEA waarde, die heb ik hier in het zkh laten prikken. Ben heel erg benieuwd...

14. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb nauwelijks/geen bijwerkingen gehad van de medicatie.
    vond de decapeptyl veel vervelender!

15. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    @ Jolanda, ik ben gelukkig weer verlost van de griep. Maar het was een flinke. Nu nog steeds verkouden maarja, dat hoort er ook wel een beetje bij bij dit weer. Ben in ieder geval weer aan het werk, maar viel me nog wel ff tegen.
    Hopelijk kan je ook snel beginnen na de uitgangsecho. Wanneer verwacht jij je menstruatie? Gaan we misschien wel gelijk op.

Aklina wat fijn dat de punctie er op zit! En 9 bevruchtingen is ook een mooi aantal. Slim dat je op het advies van dokter S beslist of je 1 of 2 terug geplaatst wil hebben. Klinkt ook goed dat je nu al weet hoe laat de tp is. Hier is mijn ervaring dat ik het een dag van te voren pas hoorde.

Hoe heb je dat trouwens gedaan met de medicatie? Ik heb bij mijn apotheek navraag gedaan en zij leveren niet vanaf een buitenlands recept. Dit doen ze alleen bij goedkeuring van de apotheker of de huisarts.
    Nu weet ik dat er dicht bij de kliniek een apotheek zit. Iemand ervaring mee? Moet je direct betalen of krijg je daar ook een rekening van?

Fijn weekend allemaal!

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    In DD schijnen ze samen te werken met een bezorgdienst die het spul gewoon bij jou thuis komt afleveren, heb ik me laten vertellen.

17. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @aklina,
    Wow, wat een superscore. Dat zijn heel veel eitjes met zo een lage amh waarde. Zou ik (bijna) jaloers op zijn, hahahahaha...En wat een goed aantal bevruchtingen, dat goed al zeer de goede kant op. Hopelijk kunnen we jouw voorbeeld ook gaan volgen.
    Nu is het effe uitblazen van de punktie en aftellen naar de TP !

@kiekske,
    Wat was jouw vorige amh waarde ? wanneer krijg je de uitslag van je nieuwe waarde ? Mijn AMH was bij de 1e keer 179 en 4 weken later ineens 327 (wat dus te veel is). Heb maar 50 mg genomen, maar heb dusseldorf inmiddels hierover gemaild.
    @djuuzie,
    Fijn dat je griep alweer "vertrokken" is, zodat je goed voorbereid aan de volgende poging kunt beginnen. Mijn menstruatie zou op 2 November moeten komen, maar ben eerst eens benieuwd hoe de uitgangsecho gaat zijn. Is toch vreemd om bij nieuwe behandelende artsen behandeld te worden, daar je vroeger altijd "gewend " was aan een bepaalde routine. Wanneer heb jij je ongi ?
    @stiertje73
    Ik zie dat jij ook intake bij dusseldorf hebt over een paar weken.
    Gaat voor jou ook spannend worden. Suc6!

Ik lees dat jullie neusspray gebruiken ? hoe gaat dat in zijn werk en wat doet die spray ? heb er wel eerder van gehoord, maar nog nooit eerder gebruikt.
    Wat die medicijnen betreft, blijf ik het toch iedere keer weer opnieuw vreemd vinden hoe het plaatselijk werkt. Ik woon in Belgie en krijg hier alles "gewoon" mee. Toen ik voor DHEA ging, toen vertelden ze mij, dat moeten we zelf maken, dus U kunt dat morgen komen afhalen, terwijl er genoeg mensen zijn die het via internet moeten bestellen. vreemd....

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Jolanda, dhea kan je in de apotheek halen, maar ook via internet bestellen. Internet is gewoon veel goedkoper.

Jouw waarden kloppen niet bij je vraag... Ik denk dat jij het over je dhea had. Mijn dhea waarde was 3,1 (gemeten in DD) en mijn AMH is 0,50. Dat is beide laag, maar vooral mijn amh is rampzalig laag. Daardoor ben ik ook moeilijk te stimuleren blijkbaar.

De neusspray is een variant op decapeptyl en cetrotide. Alleen spray je deze ipv spuiten. Ik heb het nog nooit gebruikt, zal hopelijk volgende maand de 1e keer worden.

Djuuzie: Ik krijg mijn medicatie altijd gewoon mee bij de apotheek. Heb het eerst uit Gent gehad. Was geen enkel probleem. Heb zelfs vorige week een recept uit Athene ingeleverd en meegekregen (hier deden ze wel iets moeilijk over, maar toch gelukt). Ik verwacht dat DD ook geen enkel probleem zal zijn. Waarom laat je de HA niet een brief maken die je iedere keer mee kan nemen. Dat hij op de hoogte is en goedkeuring geeft. Is verzekeringtecnisch denk ik fijner dan het via het buitenland regelen.

19. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Kiekske,
    Je hebt gelijk. Ik gooi dingen door elkaar, excoesie.
    Jouw DHEA was 3.1 ? ik weet dat er verschillende DHEA waarden zijn (DHEA-S) dacht ik, maar bij mijn bloedonderzoek stond "dhea-sulfaat" 179 en nu 327...ik hoop maar dat dat ook goed is voor dusseldorf.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Jolanda: thanx. We gaan pas weer echt een nieuwe behandeling in na 1 januari (wil eerst van zorgverzekeraar switchen). Ik vind het ook wel fijn om eventjes geen polonaise aan m'n lijf te hebben. We gaan straks ook nog even heerlijk op vakantie om bij te komen van dit hectische jaar. Moet na de intake waarschijnlijk eerst 2-3 maanden aan de lucrin vanwege m'n endometriose. Brr, geen zin in, maar 't is wel beter. En verder ben ik echt enorm nieuwsgierig naar wat dr. S. gaat adviseren qua behandeling. Dus daar zie ik wel naar uit.

Deel Deze Pagina