In augustus intake in Düsseldorf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Djuuzie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Jolanda, waar heb jij jouw dhea-s laten prikken? Ik heb die bij Pf laten prikken en die was 4,9. Mijn dhea is dus 3,1. In DD geprikt. Ik wacht nu op de uitslag van de test die in Ned is gedaan. Is misschien ook een compleet andere waarde, hoop dat Dr S die dan maar kan omrekenen...

2. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @stiertje73
    Het is op zijn tijd fijn om wat rust in te bouwen, en hoe goed kun je dat doen door lekker op vakantie te gaan, gelijk heb je. Positieve energie weer opbouwen is nooit weg. Dus als ik het goed begrijp zal je na 14 nov. nog eens 2-3 maanden Lucrin moeten nemen , dan zou je evt. eind februari / begin maart mogen gaan beginnen ?
    @kiekske,
    Ik heb begrepen dat landen (en/of ziekenhuizen) er andere waarden op na houden, dus lijkt mij dat ze het wel kunnen herberekenen. Ik heb mijn waarde bij mijn belgische huisarts laten doen en die heb ik doorgestuurd naar dusseldorf (in augustus al) en heb er nooit een antwoord op gehad dat het niet goed was.
    Ik heb ook laatst mijn bloeddruk laten meten. In nl zeggen ze bijv. 120 op 90, in belgie zeggen ze 12 op 9. Dat begreep ik toen niet, maar je moet gewoon de komma verplaatsen blijkt het, dus als ik dat met de DHEA zou doen, zat ik op 1.7 en nu 3.2, maar geen idee of dat ook kan kloppen, dus ik wacht het antwoord van dusseldorf maar af. Ze zouden gisteren bellen, maar hebben ze niet gedaan, dus hoop vandaag wel antwoord te krijgen...pfffff...

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Jolanda: klopt. Geen fijn spul, je krijgt er opvliegers van, maar het maakt de endometriose wel mooi rustig, waardoor de ivf/icsi grotere kans van slagen heeft. Die lucrininjecties werken 4 weken, dus ik hoef maar 2 of 3 van die dingen te zetten. En als de laatste halverwege is, kun je beginnen met stimuleren. En de ervaring leert dat de opvliegers dan weer snel weg zijn. Dus dat is effectief 1,5 maand of 2,5 maanden. Ik hoop wel dat ik in ieder geval in feb kan beginnen, dat het geen maart wordt. Maar we zullen zien.

4. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @stiertje,
    gossie, een lotgenoot zoals ons, is al "gezegend" om het traject van de MMM te mogen (moeten) doorstaan, maar dan ook nog eens zoiets als dit erbij te moeten doen om een ander traject meer kans te geven, petje af..hoor.. Ik heb er wel vaker over gelezen als mensen endo hadden, maar nooit gedacht dat het zo heftig was en ook niet gedacht dat ze zolang lucrin moesten nemen. We moeten soms echt veel doorstaan he ? Hoelang werkt dat lucrin dan eigenlijk ? ik zie aan je onderschrift dat je al eerder in nov. 2011 (hetzelfde eigenlijk als nu) 3 maanden moest nemen en je een aantal pogingen hebt gedaan, maar nu weer 3 maanden lucrin moet nemen, dus eigenlijk 1 x per jaar verplicht 3 maanden overslaan ? dat maakt het traject nog moeilijker, lijkt me...petje af ..hoor...

5. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    die suprefact neusspray is om je eigen hormonen huishouding te onderdrukken. In de bijsluiter staat dat het gemaakt is voor mannen met prostaatkanker waarvoor de testosteron huishouding stil oeten worden gelegd tot op castratie niveau. Heftig spul dus, maar gelukkig heb ik er geen bijwerkingen van gehad.

De medicatie wordt inderdaad door een apotheek service geleverd bij je thuis. Alleen als je dan niet meer genoeg hebt (je krijgt mee voor 10 dagen stimulatie) kun je er ook voor kiezen om het recept bij je eigen apotheek in te leveren. Bij mij deden ze daar niet moeilijk over.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Jolanda: juist vanwege die endometriose zit ik in de MMM. Ik weet pas sinds een jaar dat ik het heb, maar heb er waarschijnlijk al jaaaaren mee rondgelopen. Ik heb vrij ernstige endometriose (o.a. veel verklevingen in de buik) maar heb er relatief weinig pijn van, en daarom is het zo laat ontdekt :(. Ja, 't is wel balen dat je dan verplicht moet wachten, ook al omdat je tijdens het wachten geen enkele kans hebt op natuurlijke bevruchting (lucrin legt de hele cyclus plat). Het 'voordeel' van het wachten nu op de intake is dat er wel een heel miniem kansje is, plus geen opvliegers.

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Nou meiden, het huilen staat me hier nader dan het lachen. Heb net contact met de menzis gehad. In tegenstelling tot wat ze me in augustus vertelde moet ik nu maar kijken wat ik vergoed krijg. Zowiezo niet meer dan het nl tarief. Daar ze in augustus zeiden 2x het nl tarief (heb paket 4). Het zou beteknen dat ik minimaal een 3000 euro bij zou moeten betalen. En ik heb dat zo niet liggen. Hebben dit jaar onze verwarmingsketel al moeten vervangen en veel kosten aan de auto gehad. Dus zijn zo'n beetje wel door ons spaar geld heen. Ik baal hier zo ontzettend van!
    Zit te denken om een afspraak bij het geertgen te maken. Deze is ook in nl en staat goed aangeschreven. En heeft ook contract met menzis. Deze hebben ook een nieuwe zaadcel selectie methode. Pfffff zou er depri van worden.

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    djuuzie waarom zoveel bijbetalen dan?
    als je 100% nl tarief vergoed zou krijgen, dan blijft er toch niet heel veel meer over om zelf te betalen? Ik krijg 2500 vergoed en reken er op dat ik zo'n 300-400 euro zelf moet bijleggen.

9. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Pakket 4 bij Menzis is 2x nl tarief. Heb ik ook gehad dit jaar.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Staat echt in hun voorwaarden: 100% NL tarief extra. Dus 200% NL tarief. Dat moeten ze aan jou vergoeden, als je nog binnen de 3 pogingen zit tenminste.

11. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Ik ben collectief verzekerd en dan gelden er andere voorwaarden. Daar heeft die medewerker zich waarschijnlijk ook in vergist. Ik heb zorg zo 4 en de 2x nl tarief vergoeding is bij extra verzorgd 4.

De ICSI in dusseldorf is 250 euro duurder dan in nl.
    Daarnaast komt er nog extra de IMSI a 900 euro (en eventueel weekendtoeslag van €150) en het gebruik van de embryoscope a 425 euro er boven op. Kom dan zo uit op €1725. En dat is alleen dan wat ik weet. Ook kijken ze per ingediende declaratie of het al dan niet vergoed gaat worden. Heb dus helemaal geen zeker heid.

Heb er gewoon hoofdpijn van gekregen.....

Heb ook een afspraak bij t geertgen gemaakt. De is 20 november. Zij werken samen met dusseldorf. Dus dan kan misschien alles via hun lopen maar wel de IMSI in DD.

Laat eerst alles maar even op me af komen en overleggen met manlief. ga danbeslissen welke afspraak ik af ga zeggen. Die van DD of t geertgen.

12. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @djuuzie,
    meid, wat kl*te dat dit nu weer op je pad komt.
    Die zorgverzekeraars, die geven je ook letterlijk hoofdpijn.
    Op een ander forum werdt een hele tijd geleden ook het onderwerp "vergoedingen in het buitenland" besproken en daar heb ik toen voor de zekerheid ff een printje van gemaakt. Er was nl. iemand die problemen had gehad met haar zorgverzekering over het vergoeden van de gemaakte kosten. Nadat ze het EU verdrag geraadpleegd had, heeft zij toen een bezwaarbrief gestuurd met haar redenen en onderstaande tekst:

EU Verdrag. Hierin staat het volgende (citaat):
    Artikel 49
    In het kader van de volgende bepalingen zijn de beperkingen op het vrij verrichten van diensten binnen de Gemeenschap verboden ten aanzien van de onderdanen der lidstaten die in een ander land van de Gemeenschap zijn gevestigd dan dat, waarin degene is gevestigd te wiens behoeve de dienst wordt verricht.De Raad kan met gekwalificeerde meerderheid van stemmen op voorstel van de Commissie de bepalingen van dit hoofdstuk van toepassing verklaren ten gunste van de onderdanen van een derde staat die
    diensten verrichten en binnen de Gemeenschap zijn gevestigd.

Nadat een vergoeding eerst was afgewezen, is haar zorgverzekeraar n.a.v. bovenstaande bepaling accoord moeten gaan met het vergoeden.

Ik weet niet in hoeverre je hier iets aan hebt en/of dit van toepassing voor jou zou kunnen zijn, maar ik dacht..ik stuur het gewoon.

Liefs,
    Jolanda

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Medicijnen worden geleverd aan huis door een Nederlands bedrijf als je dat wilt. Ik kon ze ook gewoon ophalen bij mijn eigen apotheek tussendoor. En heb ook eens daar in Düsseldorf bij de kliniek gehaald, moet je meteen betalen en dan de rekening opsturen naar je verzekering.

14. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @kiekske,
    Ik vroeg me af of jij je uitslag al binnen hebt ? en waar je die hebt laten doen ? Ik heb van dusseldorf reaktie gekregen dat DHEA-S niet de waarde is die ze willen hebben en dat ze de DHEA zonder sulfaat nodig hebben. Ik heb hun ook gezegd, fijn dat jullie dit nu na 6 weken zeggen, terwijl er 4 weken geleden dezelfde waarden waren getest. ja, dat begrepen ze ook niet, hoe dat fout kon gaan, maar goed...ik ben deze morgen bij mijn huisarts langsgegaan en in belgie wordt DHEA zonder sulfaat niet gemeten. Later deze morgen, bij navraag in NL, bleek het in mijn regio ook niet gedaan te worden. Daar ik volgende week toch een afspraak in dusseldorf heb, laat ik het dan wel door hun meten. Dat was ook goed, als het echt niet anders kon....pfffff...hoezo papierwerk en 1 groot EU...

@djuuzie,
    Meid, hoe is het met jou en je partner? inmiddels alles iets kunnen laten bezinken en evt. een beslissing kunnen nemen?

Hoe is het verder met de andere meiden hier ?

15. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Jolanda, Ik heb DHEA laten prikken. De uitslag heb ik nog niet, wacht nu al bijna 2 weken. Woensdag weer bellen. Hier is DHEA blijkbaar ook minder bekend dan Dhea-s. Had bij de huisarts al gezegd dat het DHEA moest zijn. Stond goed op het formulier. In het ziekenhuis nogmaals gezegd 'dhea, geen dhea-s. Helemaal prima. Heeft het lab 2 dagen later de huisarts gebeld of het dhea of dhea-s moest zijn...!!! Schiet lekker op zo. In het zkh kunnen ze dhea niet bepalen, dus het is opgestuurd. Hoop het deze woensdag toch echt wel te hebben, dan kan ik ook een beetje bekijken of de poging in nov door zou kunnen gaan. Maar wat een gedoe hè???

Met de verzekering moet ik ook nog even ruzie gaan maken. Neem dat stukje uit het EU verdrag mooi mee in mijn klacht!

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Djuuzie,

Ik heb ook collectief en pakket 4. Ik krijg per ICSI (in 2012) ruim 5000 euro vergoed...

17. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @kiekske,
    ben je al zo lang aan het wachten ?...pfff...wordt er inderdaad niet gemakkelijker op. Heb jij ook al "ruzie" met de verzekering.
    Soms vraag ik me wel eens af waarom we zo een torenhoge premie betalen per maand, als ze zo moeilijk doen over bepaalde vergoedingen? we zullen zeggen, dat we zo een MMM met plezier doen en ja..dat is behoorlijke luxe (waar we makkelijk zonder kunnen), dan moeten we dat ook zo veel mogelijk zelf betalen...volgens mij denken ze echt zo...tis inderdaad gedoe.
    Ik hoop wel echt dat die uitslag van dhea niet bepalend is om een behandeling te beginnen. Ik neem dat hormoon nu al 6 weken, dus waarvoor het bedoelt zou moeten zijn, moet toch eigenlijk zijn werking nu wel doen. Nou ja..ik hoor het wel volgende week.

@maartje84,
    Jullie zijn dan wel al gezegend met een kindje, maar jullie hebben ook al de nodige ellende voorbij zien komen, zeg. Ik hoop dat jullie een beslissing kunnen maken waar jullie je ook goed bij kunnen voelen, ongeacht of jullie doorgaan of stoppen.

18. Mag ik me ook bij jullie aansluiten meiden? Ik heb mijn intake dan wel niet in augustus gehad, deze staat gepland voor 15 november. Lees dat er hier meer meiden zijn die later zijn begonnen of nog moeten beginnen, dus misschien pas ik hier ook nog tussen :)

19. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hoi Shaddixx,
    Tuurlijk mag je je hier aansluiten en (helaas) ruimte zat.
    Ik heb je al eerder op een ander topic voorbij zien komen, ivm je helse punktie. Heb net je blog ook doorgelezen, en ik krijg er (nog steeds0 kippenvel van. Zo thuis gevoeld bij het geertgen, maar dan toch weg "moeten" omdat het gewoon niet meer gaat vanwege de ervaring met die helse punktie. Ik moet zeggen, je hebt wel heel veel geluk gehad met je dokter en de verpleegkundige (die je vernoemt) in je blog. Ik heb die ervaring nooit gehad dat mensen zo meeleefde. Kan me voorstellen dat het een opluchting is om verder te gaan en/of te kijken, maar ook weer angstige momenten gaat opleveren, zoals...stel dat...en wat als.... maar goed, dat is voor latere zorg. Het is in ieder geval al fijn dat je in november al terecht kunt ipv januari. Ik heb min of meer ook heel hoge verwachtingen van dusseldorf, omdat je er heel veel goede verhalen over leest en denkt, als andere mensen het kunnen, dan kunnen wij het toch ook ? maar ik weet ook dat dat niet realistisch is om te denken, maar een mens heeft toch hoop nodig ?
    Hopelijk gaat dusseldorf voor ons allen hier DE oplossing zijn !!!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @shaddixxx: wij mogen op 14 november:)
    Spannend, nog minder dan een maand ...

Deel Deze Pagina