Hi meiden, Wist even niet hoe ik het anders moest noemen... Even een vraagje! In mijn bed heb ik een waterdichte molton om mijn matras te beschermen, maar in geen van onze auto's heb ik iets om op te zitten tijdens het zelf rijden of meerijden met mijn man. Hebben jullie iets van bescherming over de autostoelen ivm het mogelijk breken van je vliezen? Ik wil de komende weken nog lekker mobiel zijn dus wil eigenlijk wel iets van bescherming erover heen maar ik heb geeeeen idee wat ik erover zou kunnen doen?
In mijn kraampakket zitten van die vierkante matrasbeschermers/matjes. Ik heb sinds de feestdagen altijd eentje in het dasboardkastje . Nu ik nogal vervelende voorweeen heb schuif ik 'm er ook wel eens onder tijdens het rijden/meerijden. Ik wil ook nog wel eventjes door namelijk, maar vruchtwater uit mijn stoel krijgen lijkt me licht rampzalig, dus hop... Overal een matje eronder!
Ahh super ideeen idd! Thanks, ook maar even in mijn auto leggen! Krijg je die beschermers ook ergens los? Hebben 2 auto's waar we eigenlijk evenveel in rijden en met mijn geheugen als een zeef vermoed ik dat ik er niet altijd aan denk om hem eruit te halen
Ok! Was zelf ook al aan het google-en geslagen en zag ook bijv. bij Baby-dump al wat matrasbeschermers / zeiltjes!
Hier nooit gedaan, maar kan me wel voorstellen dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen. Zou gewoon van die matjes die ook in je kraampakket zitten gebruiken (te koop bij oa kruidvat ed).
Maar ik had altijd in de laatste weken een up en go broekje aan Hihi. Werk in de zorg dus had er daar een paar meegenomen. Niemand ziet iets en jij voelt je veilig
Up and go broekje??? Hoe, wat, waar? Haha zegt me echt helemaal niks!! Klinkt goed, want lijkt me zoooo genant als je vliezen in winkel of restaurant breken....
Je kunt ze zo bij de apotheek krijgen, alleen weet ik niet hoeveel het kost... Ik droeg ze langer omdat ik ze gewoon over de eigen onderbroek heen deed dus vies worden ze niet... In verpleeghuizen worden ze veel gebruikt en daar kom ik met regelmaat dus nam ik er een paar mee Misschien een familielid of kennis die er werkt?
Hmm... Nee helaas niemand in mijn kring die daar werkt! Even langs de apotheek dan maar. Als het beschermt is het mij het geld wel waard haha.... Zie het al helemaal voor me dat ik in winkel sta of in auto zit en het gebeurd ineens... Geen fijne gedachte
Zelf zou ik me er niet zo heel druk om maken eerlijk gezegd: zo'n 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen. Natuurlijk kan je net die ene op de 10 zijn en dat je daarbij niet je autostoel wilt ruïneren vind ik wel begrijpelijk, maar mogelijk van bijv week 37 tot en met week 41 (een maand dus!) bij ieder uitstapje buiten de deur met of kraamverband of een luier-achtig iets lopen mij echt niet gezien. Stopte wel voor de zekerheid richting de 40 weken een setje ondergoed en een dunne broek bij me voor het geval dat, maar andere 'voorzorgsmaatregelen' heb ik nooit genomen. (Al heb ik wel makkelijk praten want bij mij lijken de vliezen helemaal niet vanzelf te breken, zelfs met persweeën bleven ze staan haha).
Ik heb toevallig net in de auto een tasje met een kraammatrasje, een vuilniszak en een hydrofiel gestopt, voor het geval dat. De komende tijd ben ik nogal veel onderweg, ook langere afstanden en beter mee verlegen dan om verlegen. Hoewel mijn vliezen ook nogal sterk lijken te zijn, beide keren zijn ze doorgeprikt tijdens de bevalling, maar jew eet maar nooit he.
Ja maar dat bedoel ik dus... Ik zal maar net tot die 10% horen... Kijk ik wil niet krampachtig thuis blijven zo van oh jeeee stel dat er iets gebeurd... Ik wil gewoon nog lekker de deur uit en me geen zorgen maken over "wat als". De tips die ik heb gekregen, matraszeiltje / up and go broekje, vind ik erg handig. Ik snap dat niet iedereen het wil, maar ik vind het een prettig idee. En daarbij als je zo'n zeiltje haalt voor 10 ga ik een stuk geruster nog langere afstanden afleggen met manlief dan dat ik het niet zou hebben en de hele tijd denk, aiai als het nu maar niet gebeurd.