in bad 3 weken na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Schilderijtje, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

vraagje.

mijn verloskundige gaf aan dat je na 3 weken in bad mag en na 6 weken mag gaan zwemmen.
    maar nu vloei ik nog steeds een beetje. mag je dan echt in bad gaan liggen? of enkel met water en geen sop een idee?
    ik snak er zo ernorm naar. vooral omdat ik beetje grieperig ben en koud heb.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mij is altijd verteld dat je pas in bad mag als je niet meer vloeit. Dus ik zou lang onder een lekkere hete douche gaan staan, nog even volhouden!

3. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik moest in de kraamweek al in een bad gaan zitten van helder water voor de hechtingen.

Lijkt me dat dit dus geen kwaad kan?
    Als je bad goed schoon is en je doet niets in het water lijkt het me geen probleem... en als je verloskundige het zegt zal het prima zijn, toch.

4. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

dan ga ik het denk ik maar eens proberen in schoon water.
    bedankt!

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hier ook het advies gehad pas weer te gaan wanneer het vloeien is gestopt heb het ook niet gedaan

6. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik dacht ook dat je pas weer in bad mocht en zwemmen als je niet meer vloeit..

7. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    In bad als je niet meer vloeit.. Was bij mij pas met 6 weken

8. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hier ook met 6 weken! omdat volgends verloskundige je baarmoedermond nog wat open staat. je hebtdan kans op een infectie. ik vind het vreselijk! heb een probleem met mijn rug en alleen in bad gaan helpt me. maar wil ook geen infectie dus maar even wachten

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Niet doen hoor je wil geen infectie...

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Omdat ik nog maar minimaal vloeide (paar druppels bruinverlies per dag) mocht ik van de gynaecoloog wel alweer in bad na 4,5 week :)

11. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik heb ook sodabadjes gehad voor hechtingen dus dan is dat ook een risico lijkt me.. ruim 2 weken geleden bevallen, ik bloed nog enigszins maar ben alweer in bad geweest zonder sop.

12. VSC

VSC Niet meer actief

Overal staat officieel 6 weken voor volgens mij.
    Maar wij waren na 3 weken ook alweer actief in bed :D

13. Dan is het natuurlijk een risico-afweging van de vk: het risico op een ontstoken hechting was dan blijkbaar groter dan het risico op een ontsteking van de wond in je baarmoeder :)

Maar om dat dan als een algemeen advies aan te houden, dat zou ik niet doen :)

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier zei de arts gewoon heel duidelijk '6 weken niet in bad en niet zwemmen'.

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wauw, daar moest ik toen echt nog niet aan denken! En ik had weinig hechtingen (wel een aantal binnenin). Heeft uiteindelijk 6 weken allemaal bij mij (5 weken vloeien en meteen daarna besloot mijn lichaam dat het tijd was voor menstruatie... hoe krijg je het voor elkaar he?)

Wat betreft het bad, bel je verloskundige voor advies als je twijfelt. Die kent jou het beste en kan inschatten of je wel of geen bad kunt nemen.

Deel Deze Pagina