vraagje. mijn verloskundige gaf aan dat je na 3 weken in bad mag en na 6 weken mag gaan zwemmen. maar nu vloei ik nog steeds een beetje. mag je dan echt in bad gaan liggen? of enkel met water en geen sop een idee? ik snak er zo ernorm naar. vooral omdat ik beetje grieperig ben en koud heb.
Mij is altijd verteld dat je pas in bad mag als je niet meer vloeit. Dus ik zou lang onder een lekkere hete douche gaan staan, nog even volhouden!
Ik moest in de kraamweek al in een bad gaan zitten van helder water voor de hechtingen. Lijkt me dat dit dus geen kwaad kan? Als je bad goed schoon is en je doet niets in het water lijkt het me geen probleem... en als je verloskundige het zegt zal het prima zijn, toch.
hier ook met 6 weken! omdat volgends verloskundige je baarmoedermond nog wat open staat. je hebtdan kans op een infectie. ik vind het vreselijk! heb een probleem met mijn rug en alleen in bad gaan helpt me. maar wil ook geen infectie dus maar even wachten
Omdat ik nog maar minimaal vloeide (paar druppels bruinverlies per dag) mocht ik van de gynaecoloog wel alweer in bad na 4,5 week
Ik heb ook sodabadjes gehad voor hechtingen dus dan is dat ook een risico lijkt me.. ruim 2 weken geleden bevallen, ik bloed nog enigszins maar ben alweer in bad geweest zonder sop.
Dan is het natuurlijk een risico-afweging van de vk: het risico op een ontstoken hechting was dan blijkbaar groter dan het risico op een ontsteking van de wond in je baarmoeder Maar om dat dan als een algemeen advies aan te houden, dat zou ik niet doen
Wauw, daar moest ik toen echt nog niet aan denken! En ik had weinig hechtingen (wel een aantal binnenin). Heeft uiteindelijk 6 weken allemaal bij mij (5 weken vloeien en meteen daarna besloot mijn lichaam dat het tijd was voor menstruatie... hoe krijg je het voor elkaar he?) Wat betreft het bad, bel je verloskundige voor advies als je twijfelt. Die kent jou het beste en kan inschatten of je wel of geen bad kunt nemen.