Wie heeft er een stuitbevalling gedaan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Porsche, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden,

Sinds deze week weten we dat de baby in een stuit ligt, na ja de baby draait nog alle kanten op.
    Nu is de keus aan mij wat ik wil, een stuitbevalling of een keizersnede.
    Dit is mijn derde zwangerschap.

Wie heeft een stuitbevalling gedaan en hoe hebben jullie dat ervaren?

Gr. Lb :)

2. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf heb geen stuitbevalling gedaan, maar mijn schoonzusje wel. En die zei dat het heel erg was meegevallen. Niet erger dan een gewone bevalling.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Heb je uiteindelijk een stuitbevalling gehad?
    Hier morgen een liggingsecho, vandaag twijfelde de vk of ze kleine niet in stuit ligt. Zit de hele avond al te lezen over stuitbevallingen. Neig toch naar een vaginale bevalling mocht het nodig zijn.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik zelf niet, maar m'n moeder heeft 2 van de 4 kinderen in een stuit gehad. en die kwamen sneller en makkelijker dan de 2 die "gewoon" lagen. ook niet meer last gehad van onderkant dan met de normale bevallingen en ook geen problemen met kindjes die ademhalingsproblemen of zo hadden.

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik zal even voor LadyBabs spreken,..uiteindelijk is er een laatste draaipoging gedaan en is het kindje via de natuurlijke weg geboren..

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja ik! Maar mijn dochter kwam eerst in hoofdligging, 6 min later mijn zoon in stuit... Maar goed ik kreeg een 2ling dat is natuurlijk anders dan 1. Ik mocht ook een ks, maar heb gekozen voor vaginaal.

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Dubbel

8. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Bij mij is de kleine gelukkig gedraaid. Vermoedelijk met moxa..

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zou dat nu nog zin hebben? En tot wanneer wordt een draaipoging gedaan?
    Hier vannacht wel wat gedraaid maar heb echt geen idee hoe de beeb ligt, voel overal wat.
    Vanmiddag de echo, ben erg benieuwd en hoop maar dat het goed ligt. Wil zo graag thuis bevallen in bad.

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Bij mij is met ruim 38 weken nog een draaipoging gedaan. Niet geslaagd...

Ik heb gekozen voor een stuitbevalling. Ik kan het (nog) niet vergelijken met een "gewone" bevalling, maar ik vond het heel zwaar. Mijn zoontje woog dan ook 4210 gram bij de geboorte.
    Maar het is me wel gelukt en daar ben ik trots op :)

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Fijn om positieve verhalen over stuitbevallingen te lezen :)

Onze kleine ligt de laatste 8 weken ofzo ook in stuit, hebben donderdag weer een echo om te kijken hoe en wat, maar als hij/zij in stuit blijft liggen neig ik ook naar een stuitbevalling ipv een keizersnede..

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was het gelukkig loos alarm, kleine ligt gewoon netjes met koppie naar beneden. Hopen dat het zo blijft.

13. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi hoi!

Toen ik op een maandag naar de vk moest bleek de baby weer in een stuit liggen!
    Ze was aan de kleine kant en had plaats genoeg, ze lag stuit geen stuk stuit geen stuit. Heb 2 draai pogingen gehad. 1 was gelukt dd andere keer niet!
    Toen ik in het zh was lag ze goed, en mocht ik terug naar mijn vk, toen ik daar op controle was lag ze weer ineen stuit :( hoeveel pech kun je hebben dacht ik,
    Ik werd meteen door gestuurd naar het zh en moest me di morgen om 10 uur melden voor een draaipoging of een ks bespreken MAAR toen we daar waren had ze zich weer goed gedraaid en ben ik ingeleid geworden!

Ikzelf was enorm aant twijfelen wat ik anders moest doen een ks of stuit bevalling ben erg blij dat ik die keus niet hoefde te maken

14. Porsche

Porsche Niet meer actief

Red ik hoop het ook voor je! Ons meisje is met 38+5 geboren!
    En weegde 2850 ... Plek genoeg om te draaien dus....

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is het al een flinke en hoofdje is een stukje ingedaald. Waarschijnlijk heeft de kleine wel steeds zo gelegen alleen ligt het kontje heel dicht tegen m'n buikwand aan wat hard voelt.
    Door de vk ging ik ook twijfelen ook omdat ik in m'n hele buik steeds wat voel bewegen. Dus zowel bovenin als onderin en links en rechts haha.
    Ga er maar vanuit dat hij/zij zo blijft liggen en dan zien we wel wanneer de bevalling begint.

Deel Deze Pagina