Bevallen met Remifentanil

Discussie in 'De bevalling' gestart door 4days, 25 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Wie zijn er nog meer bevallen met remifentanil? En wat vonden jullie ervan?

Ik persoonlijk vond de weeen niet echt minder pijnlijk, maar toch was ik er blij mee. Want ik kon nu tussen de weeen door lekker een beetje indoezelen. Ook het extra shot wat je jezelf kunt toedienen vond ik fijn, zo had ik tenminste tussen de weeen door geen pijn en een heel ontspannen gevoel. Ik was wel hartstikke gaar, en kon niet echt uit m'n woorden komen.

Ik ben ook erg blij dat het middel zo snel is uitgewerkt. Kon ik tenminste de geboorte bewust meemaken!

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Jep hier ook 1!

Doordat ik mijn weeen niet voelde aankomen, er zat geen opbouw in, heb ik me blind gestaard op dat t knopje weer groen werd.. Dan mocht ik weer drukken op t knopje, hahaha..
    De arts vertelde dat je juist 20 sec voor de wee op t knopje moest drukken...Omdat t even tijd nodig heeft om die pijnstiller in je bloed te laten komen.. Nou ja, aan die info had ik dus niets, want de wee was er ineens..
    Maar goed ik ben idd wel af en toe 'lekker van de wereld geweest'..
    Na de 8/8,5 cm hielp t niet meer, maar dat kwam natuurlijk doordat ik bijna mocht persen..
    En was daardoor idd helemaal 'aanwezig' tijdens de geboorte van mijn zoontje!

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ook ik heb dit middel gehad. Ik merkte al vrij snel dat ik er 'stoned' van werd, maar echt pijnstillend vond ik het niet. De weeen deden nog steeds heel veel pijn, maar doordat ik tussendoor steeds in slaap viel (er zat ca. 2 minuten tussen de weeen), raakte ik het besef van tijd wat kwijt. Dat was dus wel fijn. Helaas kreeg ik het drukken op het knopje ook niet onder de knie: ik drukte steeds als de wee kwam, maar dan was ik al te laat omdat het even duurt voordat het extra shotje werkt. Op een gegeven moment heeft mijn zus me steeds wakker gemaakt om op het knopje te duwen, hahaha.
    Waar ik wel last van heb gehad, is dat ik soms vergat diep adem te halen waardoor het zuurstof gehalte in mijn bloed daalde. Om me hierin te ondersteunen zei mijn man steeds dat ik diep adem moest halen, terwijl hij een zuurstofmaskertje voor mijn gezicht hield. Dus mijn bevalling zag er zo uit:

10.00.00 uur: wee wegpuffen
    10.01.00 uur: in slaap vallen
    10.01.30 uur: zus maakt me wakker om op het knopje te drukken
    10.01.45 uur: man zegt dat ik diep adem moet halen en houdt het maskertje voor
    10.02.00 uur: ik wordt wakker van de wee en begin te puffen
    etc. etc. etc.

En ook ik vergat steeds wat ik aan het vertellen was. Ik vond het echter ook super hoe snel het uitgewerkt was! Qua pijn merkte ik weinig verschil, alleen was ik nu helemaal helder. Het moest uitgezet worden omdat ik ineens een keizersnede moest en toen ik de ruggenprik kreeg, voelde ik ineens hoe het voelde om pijnloze weeen te hebben. Geloof me, dat was puur genieten op dat moment!

Maar goed, al met al is het me wel bevallen (letterlijk en figuurlijk, hahaha)

4. 4days

4days Niet meer actief

Het is mij ook niet 1 keer gelukt om op het knopje te drukken voor een wee... :) Tussen de weeen door viel ik telkens weg en pas door de pijn schrok ik wakker. Dan drukte ik wel op het knopje, maarja eigenlijk was het dan al te laat. Ik sliep wel weer snel in na de wee! :)

5. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    Ik heb het ook gehad maar vond ook de weeen er niet minder pijnlijk op! Ik heb er een uurtje tussendoor plezier van gehad en toen deed dat spul niks meer en was mijn lichaam er blijkbaar aan gewend! De knop liet ik steeds uit mijn handen vallen zo duf was ik maar dat was wel het lekkere aan het spul :)! Uiteindelijk ben ik op de ok geeindigd en die ruggenprik is toch wel een stuk lekerder hoor hahaha!

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik vond het ook heerlijk! Tenminste... naar omstandigheden dan.
    Mijn man drukte op het knopje, dus daar hoefde ik niet op te letten.

Was zooo blij dat ik het kreeg.

Deel Deze Pagina