Ik ben 4 jaar geleden een jaar uit de running geweest vanwege mijn rug. !0 weken ziekenhuis, operatie, revalideren etc etc. Pijn is er nu bijna altijd, maar zolang ik geen gekke dingen doe, is dat te behappen. (gekke dingen zijn: 2 uur in een auto zitten, huishouden doen 3 uur achter elkaar) Wie heeft er ervaring mee met atrose in de rug en zwangerschap? Ga dinsdag naar de chiropractor, daar ga ik vaker naar toe en moet melden dat ik zwanger ben. Verder wil ik zo snel mogelijk gaan zwemmen om alles soepel te houden. Iemand anders nog tips?
Ik heb geen artrose in mijn rug maar wel een slechte rug....( verschoven ruggenwervels ) Ook altijd pijn en moet zeggen dat ik pas sinds de 20 weken echt mijn. Rug begint op te breken.... Meer pijn en moeilijker in slaap komen ivm houding... Het nadeel is dat je geen pijnstiller mag.... Ik zwem ook meer nu, vooral subtropisch , warmte vermindert toch pijn en ga 1x in de week naar de fysio.... Ook probeer ik elke dag 20minimaal te lopen om in beweging te blijven....
Ook ik heb een slechte rug naar aanleiding van een auto ongeluk. Iemand is bij mij achterop gereden. Heb altijd pijn en heb hier ook pijnmedicatie voor gehad. Morfinepleisters en diclofinac. Toen wij de keuze hebben gemaakt voor kinderen ben ik direct met deze medicatie gestopt. Nog voordat ik met de pil stopte. Ik ben nu 26 weken zwanger. In het begin ging het goed. Net zoals jij geen gekke dingen doen. Sinds een maand heb ik in overleg met mijn werkgever besloten om minder te gaan werken. Ik kon aan het einde van de dag niet meer lopen. Letterlijk zakte ik door mijn benen heen en had ik er nauwelijks gevoel in en veel pijn in mijn onderrug. Ik mag mijn eigen tijden bepalen op mijn werk. Het gaat nu een stuk beter en werk meer uren dan afgesproken met mijn werkgever. Heb gezegd als het gaat blijf ik maar als het niet gaat mag ik na een halve dag naar huis. Door deze afspraak hou ik het tot nu goed uit. Pijn is er nog wel maar deze is goed uit te houden. Van de huisarts had ik wel panadol 1000mg voorgeschreven gekregen. Deze mag ik tijdens de zwangerschap wel hebben. Maar ik slik deze alleen in nood.