Wie weet hoe het gaat als je een negatieve bloedgroep hebt en je gaat thuis bevallen? Je hebt dat binnen 24 uur toch een prik (wat er inzit weet ik niet) nodig, en als je kleine een positieve bloedgroep heeft moet hij ook een prikje, toch? Maar als je thuis bevalt, wie onderzoekt dit dan? Ik heb wel een buisje mee gekregen voor het bloed wat afgenomen wordt maar dit moet worden opgestuurd en worden onderzocht.. dan red je dat toch nooit binnen die 24 uur? Of zie ik nu overal alweer apen en beren?
hoi ik heb bloedgroep o-.en ik ben ook thuis bevallen. als je bevallen bent haalt de vk wat bloed uit de navelstreng en dit moet je man dan naar het ziekenhuis brengen. volgens mij kan hij dan op de uitslag wachten, of je krijgt het de volgende dag, dat weet ik niet meer. De vk komt toch voor controle de volgende dag en dan kun je meteen je prik krijgen als dat nodig is. bij mij wist de vk de uitslag zelf al omdat zij het voor ons naar het ziekenhuis had gebracht want ze moest toch een bevalling daar doen. je kleine hoeft geen prikje hoor, alleen jij als dat nodig is! succes met je bevalling! groetjes Lonneke
klopt helemaal. Wordt allemaal geregeld. Heb het nu twee maal gehad en voo ej ehet weet heb je je prik te pakken hoor
De eerste keer beviel ik in het ziekenhuis en ging dus alles automatisch. Maar zo kan het natuurlijk ook.. Ben blij dat ik het weet.. maakte me opeens druk over hoe dat nou zou gaan..
Heb hier bij Sam helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk. Maar was ook niet meer nodig omdat ik toch het ziekenhuis in moest. En ze heeft een positieve bloedgroep. En dit keer weer ziekenhuis.
Ik heb zelf B negatief en mijn dochtertje is positief. Mijn vriend moest dezelfde dag nog (smorgens vroeg bevallen) met het bloed naar het ziekenhuis en ook dezelfde dag kwam de vk terug met de geweldige prik.
Huh? Ik heb dat alleen bij mijn oudste gekregen, ben zel o negatief, en bij de rest hoefde dat dacht ik niet, die rhsusprik bedoel je toch? ik wilde bij de laatste ook thuis bevallen en heb geen buisje voor bloed meegekregen , ik snap er niks van.
Als je kindjes ook negatief zijn krijg je na de bevalling niks.. maar er wordt altijd wel op gecontroleerd.. Misschien is het aan je voorbij gegaan.. was je te druk aan het genieten dat je het niet gemerkt hebt.. het bloed wordt afgenomen uit de navelstreng..
Nee mijn zoontje is positief. Raaaaaaaaaaar, dat ga ik eens navragen, ik weet héél zeker dat ik geen prik heb gehad en ik weet ook zeker dta ik het tijdens de zwangerschap nog gevraagd heb, en dat hoefde niet volgens hun omdat ik dat al eens heb gehad bij de oudste, Nou jaaa zeg! Straks hebben ze een vette fout gemaakt!
@MamaDeluxe: vlgns mij klopt dit wel. Ik heb ook zoiets gehoord. Wel heb ik tijdens de zwangerschappen prikken gehad (ook prikken met mk's). Volgens mij heb ik er wel één gehad na de bevalling van mijn dochter maar géén na de bevalling van mijn zoon... Ik weet 't ook niet meer hôr...
Nou ja, dit is wel standaard hoor.. Zou je wel gehad moeten hebben.. Ik zou het gewoon eens navragen..
Er wordt idd bloed afgenomen van de navelstreng en dat moet je naar het ziekenhuis brengen. Mijn ouders zijn zo aardig geweest dit te doen zodat mijn man bij ons thuis kon blijven. De uitslag heb je snel. Gelukkig hoefde ik geen prik . Pim