Dag dames! (en misschien enkele heren) Ik ontvang nu tot augustus nog een studiefinanciering. Ik werk daarbij 15 uur in de week. dit bevalt me prima, ik werk 3 a 4 dagen en de andere dagen ben ik samen met m'n kleine meid. Ik hoorde dat je tot je kind 3 jaar is niet verplicht hoeft te werken, weet iemand of dit klopt? want ik ontvang na augustus dus geen studiefinanciering meer en heb dan te weinig inkomen, zeker 750 euro minder dan nu(!) want ik wil graag die 15 uur houden, wil niet minder maar ook niet meer gaan werken. Ik ben officieel alleenstaande moeder, mijn vriend en ik wonen niet samen en hij heeft de kleine niet erkent. Welke uitkering kan ik krijgen zodat ik toch mijn huur enzo kan betalen? Liefs VrouwPoohbeer
Ik denk niet dat er een uitkering is die je kan krijgen ter vervanging van je studifinanciering. Ik bedoel dit niet rot maar ik wil ook wel de hele dag thuis zijn bij Luc. Dit gaat niet omdat we het financieel niet redden dus zal ik wel moeten werken. Zo werkt het nu eenmaal...
Je kan - denk ik - bijstand krijgen en daar moet je het dan maar mee doen... En lukt dat niet... dan zal je meer moeten gaan werken of je vriend (meer) laten bijdragen. Ik hoop dat je snapt dat niet iedereen hier een positieve tip in geeft.. je maakt tenslotte wel gebruik van mijn belastinggeld zonder (naar mijn idee) daarvoor een echt goeie reden te hebben.
Ik zou ook wel meer thuis willen zijn, maar financieel redden wij t dan ook niet; dus ik werk 24 uur....Ik snap dat je t wel goed vindt zo, maar mij lijkt t logisch dat je gewoon wat meer gaat werken en goede opvang voor je kind regelt. Ik neem aan dat 'thuis bij je kind willen zijn'geen reden is om een uitkering te ontvangen.
Hoi, er is vorig jaar geloof ik gesproken over het verlenen van ontheffing van de sollicitatieplicht aan bijstandsmoeders met kinderen jonger dan 4 jaar, (dus wel sollicitatieplicht zodra je kleintje naar school gaat - en terecht lijkt me: bijstand wordt wel uit belastinggeld betaald). Ik weet alleen niet of dit er werkelijk door is gekomen, daarvoor zou je eens moeten bellen met de gemeente waar je woont. Ik weet niet wat voor werk je nu naast je opleiding doet en welke opleiding je nu volgt, maar meestal betalen gediplomeerde banen beter dan de bijbaantjes die je tijdens je studie doet, (enkele uitzonderingen daar gelaten). Dat zou misschien sowieso al schelen financieel? Ik weet niet hoe ver je in je relatie bent, maar financieel is het natuurlijk veel aantrekkelijker om samen te gaan wonen: scheelt je de helft van de lasten... En bovendien kun je dan de zorg voor je kind verdelen. Maar... je dochtertje is ook al ruim 6 mnd toch? Ze is dus eind van de zomer een maand of 10/11, en dat is een leeftijd waarop het al heel anders is om je kindje bij een oppas te brengen he? Ze gaan dan andere kindjes veel interessanter vinden, veel zelfstandiger spelen al... kortom: hebben jou al een stukje minder nodig.
O, by the way: weet niet hoe oud je bent, maar beneden de 23 is het tegenwoordig vrij lastig om een uitkering te krijgen....
Maar waarom zou ze een uitkering moeten krijgen. Ze mankeert, voor zover ik uit haar berichtjes begrijp, toch niks? Zolang ze gezond is kan ze naar mijn mening gewoon gaan werken. Een uitkering is voor mensen die niet KUNNEN werken en niet voor mensen die niet willen.
Ik gun je je tijd met je kindje hoor, daar niet van. Maar zoals de anderen al zeiden, iedereen wil dit wel. Ik wil ook liever thuisblijven, maar dit kunnen we niet betalen. Ik MOET 24 uur per week werken. Als je niet zou kunnen, vanwege ziekte/handicap etc, dan is het wat anders, maar dit vind ik niet echt een legitieme reden om uitkering te trekken, sorry.
toen ik 22/23 was en bij mijn ex weg ging werkte ik ook 15 uur in de week en ik kreeg toen een aanvullende uitkering. had toen geen kinderen. en weet ook niet of dit nog steeds zo is dat je dat kan aanvragen. neem aan dat je geen partner hebt waar je mee woont? je kan altijd na vraag doen. weet niet hoe oud je bent want een oud collega van mij was 19 toen ze haar zoontje kreeg en die had nergens recht op ivm haar jonge leeftijd.
Dus dan werk je 4 a 5 uur per dag? En 3 hele dagen werken dan? Lijkt dat je niks? Kan t me voorstellen dat je zegt 'dit bevalt me prima'...maar ja soms kan t gewoon niet anders en zal je toch je verantwoordelijkheid als moeder moeten nemen en er wat meer uurtjes bij moeten werken. Hou zelf ook niet zo van mensen die 'zomaar' hun handjes ophouden hoor...(tenzij je ECHT een reden hebt maar die haal ik hier niet uit...)
Dus dan werk je 4 a 5 uur per dag? En 3 hele dagen werken dan? Lijkt dat je niks? Kan t me voorstellen dat je zegt 'dit bevalt me prima'...maar ja soms kan t gewoon niet anders en zal je toch je verantwoordelijkheid als moeder moeten nemen en er wat meer uurtjes bij moeten werken. Hou zelf ook niet zo van mensen die 'zomaar' hun handjes ophouden hoor...(tenzij je ECHT een reden hebt maar die haal ik hier niet uit...)
Je bent idd niet verplicht om te werken tot je kindje 3 is. Maar of er een uitkering voor is volgens mij wel. Alleen geen idee hoe die heet.
je kan een bijstandsuitkering aanvragen.....volgens mij... http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... ink2799700 Mischien moet je heir eens lezen....het hangt wel van veel af hoor of je deze kan krijgen..maar mischien is dit nuttige info???
Een vriendin van me is 20 en werkt 24 uur, voor de rest krijgt ze een aanvullende uitkering. Ik zou gewoon eens langs de sociale dienst gaan.
nou als iemand de oplossing heeft hou ik me ook van harte aanbevolen... Denk alleen dat die er niet eens. Je moet nu eenmaal werken voor je geld...
Ik zou ook wel niet meer willen werken, maar ja er moet toch brood op de plank komen! En van het salaris dat ik nu verdien gaat er 35% naar de belastingdienst, zodat de mensen die liever niet meer willen werken en een uitkering aanvragen lekker thuis kunnen blijven bij hun kindje!
Je kunt een bijstandsuitkering aanvragen, maar daar zitten tegenwoordig veel regels aan gebonden, je moet verplicht soliciteren, als je al werk hebt gaan ze kijken of je daar niet meer uren kan werken ze regelen dan zelfs meer uur kinderopvang voor je. Er is een grote kans dat ze je in een project plaatsen, oftewel fabriekswerk. Ik vind het zelf maar niks dat mensen een bijstandsuitkering aanvragen omdat ze liever bij hun kindje zijn. Helemaal als je gewoon een relatie met de vader hebt, die kan je financeel ook wel ondersteunen. Was het leven maar zo makkelijk dat je kan denken, goh ik heb eigenlijk geen zin in meer te werken ik ga maar lekker een uitkering aanvragen.
nou was het maar zo? Andere werkende mensen betalen die uitkeringen hoor! Het is een vangnet, geen oplossing!
ze zei in haar eerste post dat de vader het kind niet erkend heeft, dus zo'n goede relatie zal ze wel niet hebben met de vader... Maar idd.. bijstandsuitkering kan je volgens mij wel aanvragen (dus krijg je echt je salaris, aangevuld tot bijstandsniveau), maar dat zit ook aan veel regels oa sollicitatieplicht en het MOETEN aannemen van werk! Daarnaast kijken ze ook of je eigen vermogen hebt, en als je dat hebt krijg je sowiezo niets... Dus de beste oplossing zal toch zelf op zoek gaan naar een andere baan die meer verdient.