in bad/ douche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 3 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wij leerden van onze kraamzorg dat je voor de voeding je baby het beste in bad kan doen.
    Dus ongeveer 3 kwartier van te voren uitkleden en in badje.
    Maar ook een uurtje na de voeding.
    Heeft hier iemand ervaring mee?
    Ik geef trouwen bv maar volgens mij maakt het niet uit of je bv of fles geeft.

Hoe doe je het bv als je wilt babyzwemmen?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Wij doen hem altijd ongeveer 3 kwartier tot een uur na de voeding in bad. Ook proberen wij dat altijd rond een vaste tijd te doen s'avonds rond 19.00 uur. Natuurlijk kan dat nog niet altijd omdat hij (nog) niet op vaste tijden drinkt.

Ik wil straks ook met hem gaan babyzwemmen maar dat is toch pas vanaf 2,5 á 3 maanden? Ik hoop dat hij dan een beetje op vaste tijden drinkt zodat ik daar meer rekening mee kan houden. Het zal even improviseren worden in het begin soms best lastig met die voedingen. Morgen moeten wij om 10.00 uur bij kinderarts zijn voor het zelfde geldt is het dan ook net voedingstijd neem het dan maar mee of zo.

gr vruchtje

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is het s avonds nog steeds: In bad / douche, en als ze aangekleed en lekker warm en rozig is nog, lekker die fles erin en dan de hele nacht slapen :)

Met zwemmen kwam het meestal wel uit, maar merkte ik dat het echt rond voedingstijd uitkkwam, dan gaf ik nog wel eens een uur van te voren een beetje. En als ze normaal rond 10.00 uur kwam en we moesten om 9.45 zwemmen, dan zwommen we ook gewoon eerst (je bent er toch al eerder) en dan kreeg ze haar fles in het zwembad als we aangekleed waren en dan ging ik daarna naar huis.

1x de fles voor het zwemmen gegeven thuis, maar dat was dus idd geen succes, de halve fles kwam er uit tijdens het zwemmen (ze is ook altijd heel actief geweest, dus flink trappelen en zo, niet handig voor het maagje) .

4. Sweetlakecity

vruchtje24> geen last van opkomend melk dan?
    Daar ben ik dus zo bang voor.
    gaat hij daarna slapen na het badje?
    Krijgt Finn ook nog daarna aan voeding rond elf uur of slaapt hij al door?

Ik hoorde dat je na de eerste prikken kan zwemmen. Niet dat ik dat dan wil doen maar ik zat me hier al druk om te maken. ;)

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik doe mijn zoontje meestal wel in bad voor een voeding. Een keer na de voeding gedaan, maar toen spuugde hij zich gelijk helemaal onder (kon hij gelijk weer.....)

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja na de voeding worden ze vaak misselijk als ze veel bewogen worden.
    allereerst, ik ben ervan overtuigd dat je babietjes niet te vaak in bad moet doen of douchen, omdat dat niet goed is voor de huid. er is zelfs onderzoek naar gedaan dat door het veelvuldig gebruik van zeep, juist allergieën worden gestimuleerd omdat je de goede bacteriën van de huid afhaalt.
    ik vind ook dat je bij douchen geen zeep hoeft te gebruiken, het is alleen maar gevaarlijk omdat het glibbert. 2 keer douchen of badderen per week is voldoende. wel elke dag de huidplooien en zijn lijfje met een washandje schoonmaken. ik gebruik die kant en klare van zwitsal, lekker snel en verzorgend.
    Meestal nemen wij Roderick mee onder de douche, dat vind ik veel sneller en leuker gaan.
    wel erom denken dat hij niet met zijn fontanel onder de douchestraal komt..
    Wij geven overdag om de 3- 3,5 uur voeding, soms als hij na 3 uren al komt neem ik hem eerst nog even onder de douche, daar ontspant hij helemaal van en vergeet dat hij wilde eten. Ik vind 3 kwartier van tevoren wel lang. Maar anders maak ik hem wakker 3 uren na de laatste voeding.
    Wij doen het meestal zo:
    de voeding voor hij onder de douche gaat (om 6 uur of om 9 uur) neem ik een washandje van zwitsal, maak ik alle huidplooien alvast schoon.

ik ga alvast onder de douche staan, en manlief pakt Roderick, kleed hem uit en geeft hem aan mij. Mijn man pakt ondertussen het aankleedkussen en legt die op de wastafel en met alle spulletjes erbij (luier en hydrofiele doeken). Ik kijk hoelang Roderick het leuk vindt en als ik denk dat hij het niet meer leuk vind dan geef ik hem aan mijn man die hem dan afdroogt en aankleed. Dan kleed ik me ondertussen aan en maak ik gauw zijn voeding klaar (bv in fles) en dan zijn we precies tegelijk klaar. :D

over het babyzwemmen: tja ik weet niet precies wat verstandig is, ik vind de chloordamp een nadeel voor kwetsbare babylongentjes. Maar als je het zou willen doen, dan zou je adviseren om anderhalf uur voor het zwemmen te gaan voeden.
    groetjes

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier maakt het nooit uit wanneer we dr in bad doen, heeft ze geen last van, of het nou voor of na een flesje was/ is
    De laatste tijd is het meestal na het warm eten door de week of s'morgens in het weekend na het fruithapje.

8. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier eigenlijk altijd na de voeding, ook verder nooit bij stilgestaan. Mijn dochter wil als ze haar oogjes open doet altijd eerst drinken (bv). Dan doen we een half uurtje kletsen/knuffelen en dan verzorgen. Dan zit je toch al ongeveer op die drie kwartier bedenk ik me nu.

Je kunt ook voeden op jou verzoek. Dus een uurtje voor het babyzwemmen aanleggen. Bij geen honger zal ze niet happen. Misschien neemt ze maar een paar slokjes. Maar dan heeft ze en geen last van haar maag (mocht dat al het geval zijn) en ze komt zonder honger het zwemmen door (of je moet het niet erg vinden om tijdens het zwemmen te voeden). Veel plezier!

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier altijd voor de voeding, anders bestaat de kans dat ie gaat spugen.

10. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik doe hem ook wel eens in bad net na de voeding. Hij geeft dan wel eens een mondje terug maar dat doet hij ook wel als hij niet in bad gaat. 's Avonds voed ik eerst ook wel eens met 1 borst, doe hem dan in badje en daarna nog de andere borst. Hij wordt namelijk erg actief van het badje, en door het drinken wordt hij dan weer lekker rustig om te gaan slapen.
    Maar als ik niet eerst die ene borst zou geven, zou hij teveel honger hebben om lekker van het badje te genieten.
    Ik maak hem ook niet vroeger wakker om in bad te doen. Ben juist blij als hij lekker slaapt.

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dat is een goede tip Miez, zo deed ik dat ook....

Trouwens over die chloordamp en babyzwemmen. Er zijn een behoorlijk aantal zwembaden die een mix hebben van zout water en chloor. Even hygienisch, maar beter voor huid en longen. Ik heb zelf een jongen die het eerste jaar een onrustige / eczemerige huid had en hij heeft erg gevoelige luchtwegen, dus een 100% chloorbad leek mij niets.

12. Sweetlakecity

heel verschillend dus.
    Niet te vroeg wakker..3 kwartier hebben we echt nodig.
    Lekker masseren erna. Uitkleden en lekker in bad.
    Ik ben ook anti zeep maar natusan is toch wel eens lekker of niet?

Ga het maar eens na een voeding proberen. Ben heel benieuwd.
    Bedankt voor de reacties!

13. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij doen onze meid meestal meteen na de fles in bad (soms wachten we nog effe als ze wil 'spelen'). Dan is ze lekker loom en dat gaat ze fijn slapen. Ze spuugt dan trouwens nooit. Maar ja, ze heeft uberhaupt nog nooit gespuugd, je kunt haar bij wijze van spreken meteen na de voeding op haar kop houden, er komt niks uit..

Deel Deze Pagina