sex?

Discussion in 'Kraamtijd' started by Calimero, Jan 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hallo dames

geen idee waar ik deze vraag plaatsen moet maar omdat het over na de bevalling gaat zet ik hem maar hier neer

mijn vraag is of je sex mag hebben na de bevalling terwijl je nog vloeit?
    :oops:
    dit vroeg ik me gwoon zomaar af.....

2. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ik deed het alweer 6 dagen erna 't is goed gegaan dus..

3. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    alles mag..maar realiseer je wel dat je wond nog open is he als je nog vloeit..

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hmm oke en hoe zit dat dan als je zoals ik geknipt ben? :oops:
    kan dat niet openscheuren ?
    :oops: :oops: :oops:

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    hmmm weet ik niet. Ik was gescheurd en ook hechtingen, maar weet niet of het anders is als je bent geknipt...

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    het is een wond die moet genezen hè, dus mss kan het opengaan als er wrijving is maargoed ik neem aan dat je dit wel voelt, 8) .
    en zoals channie ook al aangaf de wond is nog wel open dan en dat houd ook in dat er meer infectiegevaar is als je eerder sex hebt.
    vandaar de adviezen van de kraamzorg, na het vloeien, hun geven meestal 6wkn aan maar is het eerder over ja dan zal je sneller hersteld zijn (bij mij was dit met ong 3,5wk)

gr saskia

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wioj hebben ook al sex gehad wel met condoom ondanks dat ik niet meer vloei maar ten eerste uit voorzorg want tja je weet maar nooiten ten 2e omdat ik zoiets had van tja dan kunnen evt bacterie ook niet vervelend gaan doen.

8. Niet meer actief

ik voel meteen een pijnscheut haha, ik snap niet dat iedereen zo snel weer wil klussen ik bedoel ik heb graag sex maar kan ook heel goed zonder de werkelijke daad hoor, er zijn genoeg andere dingen, is het dan ZO belangrijk?

Als het pijn doet riskeer je bovendien vaginisme (omdat je dan de volgende keer minder ontspannen bent, die bekende cirkel) ik denk dat je beter kan wachten tot alles goed genezen is dan haal je het gewoon even lekker in :)

9. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    voor sommige is intimiteit belangerijk ja en hoe men dat invuld moet ieder voor zich weten toch?
    na mijn keizersnede heeft het twee weken geduurd maar dat is anders dan na een normale bevalling natuurlijk.

xxx jet

10. Raomi

Raomi Actief lid

May 4, 2006
    130
    0
    0
    WIj hebben vier weken na de bevalling sex gehad. Hechtingen waren er inmiddels uit, en zoals hierboven staat, we waren wat minder gefocust op de eingelijke daad zeg maar, dus het was niet pijnlijk!

11. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Dit ben ik met je eens. Het wordt ook niet voor niets aangeraden om ca. 6 weken te wachten. Je lijf heeft heel wat ondergaan.

12. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Vroeg zeg :oops:
    Moest er niet aan denken, en dan had ik maar 1 hechting, en vloeide maar 1 weekje.
    Duurde pas ongeveer bijna 2 maanden voordat ik er weer zin in had, moest er niet aan denken :(
    Was kapot, zo'n nieuwe ervaring, voelde me ook meer moeder dan vrouw (soms een melk koe haha)rook naar spuug nee lekker mee gewacht :)
    Vond hubbie ook niet erg, was ook erg wennen toen we weer sex hadden!

jessica

13. Niet meer actief

Ja gun jezelf even die rust en intimiteit kan je ook hebben zonder de daad, als ik mensen hoor die alleen maar intiem kunnen zijn met de daad zelf is er wat mis. (in elk geval in mijn relatie dan)

14. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Zonder er te diep op in te gaan: manlief en ik zijn inderdaad erg tevreden geweest in die tijd. Alleen op een andere manier. Het was voor ons juist ook wel prettig.
    Maar goed, ieder zijn eigen ding ;)

15. Niet meer actief

klopt iedereen ervaart het anders :)

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    uuuuuuuh het gaat ook niet zo zeer omdat ik sex MOET hebben want ik heb de hele zwangerschap zonder de werkelijke daad gedaan en daar waren we ook tevreden mee maar ik vroeg me dit gewoon af....

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    :) hihi
    Is goed hoor, luister gewoon naar je lichaam.
    Als jij eraan toe bent prima toch :)
    Ik had alleen pas bij 2 mnd zoieds van ja ik ben er weer aan toe.

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Het heeft bij mij bijna 4 maanden geduurd voordat ik er emotioneel weer aan toe was.

Maar om je vraag te beantwoorden. Het is erg belangrijk om te beseffen dat als je nog steeds vloeit, je van binnen een open wond hebt. Als je dan sex hebt, is er een reeele kans op infectiegevaar.

Ik ben ook ingeknipt geweest en kreeg hierover van de verloskundige het volgende advies:
    als je het litteken masseert (evt, met een beetje olie...), dan heb je een goede graadmeter of de sex pijn zal gaan doen of niet.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Bij ons is het er afgelopen weekend van gekomen. Ik had van te voren niet gedacht er zo snel alweer aan toe te zijn. Het zat ook helemaal niet in de planning of zo maar we lagen wat te knuffelen in bed en van het een kwam het ander. Het deed helemaal geen pijn en was zelfs fijn. Maar denk dat het bij iedereen anders is. Ik vloei trouwens niet meer en we hebben het wel met een condoom gedaan want ben nog niet aan de pil en heb geen zin in direct weer zwanger te worden.

Gr Otje

20. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Ik kreeg ook het advies van 6 weken, ik geloof zelfs dat we nog langer hebben gewacht.
    Het was bij mij de eerste keren na de bevalling erg pijnlijk. En heeft even geduurd voordat het beter werd. Maar ik zou idd het niet doen als je vloeit!

Share This Page