HOi dames misschien een domme vraag, maar ik vroeg me af of een warm bad of een hete douche slecht kan zijn als je net (4 weken) zwanger bent... zegmaar dat hetdan te heet kan zijn voor het vruchtje en dat je dan meer kans zou hebben op een miskraam? iemand die hier iets van weet.... ik hou namelijk zo van een heerlijk warm bad, maarja als het slecht is doe ik het natuurlijk niet! groetjess
Je mag wel in bad, maar niet te heet. D.w.z. een bad op lichaamstemperatuur zo'n 37 graden! Een bad werkt juist ontspannen voor jou en voor je baby! Dus gewoon lekker blijven badderen! Ik ga zo ook even Liefs Lisszy
Oh, ik was al een badeend voor mijn zwangerschap, maar sinds ik zwanger ben lig ik onderhand iedere avond even te badderen! Heerlijk ontspanmomentje voor mezelf... Inderdaad niet te warm/heet baden, en niet al te lang (10 minuten). Dan kan het echt geen probleem zijn. Liefs Monique
oww oke dames nou ik zal het maar niet te heet maken dan, meestal is het bij mij echt heet zodat ik er eerst zelf niet in kan liggen, omdat het dan lekker lang warm blijft.. maaaar dat zullen we maar niet doen dan hahaha gwoonw at kouder en wat korter thnx dames!
ik zou het eens aan de verloskundige vragen. Volgens mij mag het namelijk wel gewoon heet zijn. (een echt heet bad is 39,5 tot 40 graden) De eerste 3 maanden moet je er wel mee uitkijken, maar daarna maakt het echt niet uit. Lange baden maakt volgens mij ook niet uit, je moet gewoon naar je lichaam luisteren. Die geeft dit heel duidelijk aan! Vraag het gewoon even na aan de vk. Vind het namelijk vreemd als je niet in een heet bad zou mogen, maar wel naar de sauna. (sauna word alleen de eerste 3 maanden ook afgeraden)
Ik heb zelf de vreselijke gewoonte om te douchen met een temperatuur van rond de 45 graden... Ik weet niet of het de kans op een miskraam vergroot maar bij mij is het gewoon goed gegaan heb zelf het idee dat het niet extreem veel kwaad kan... maar luister indedaad naar je lichaam.. als je twijfelt dan douche/badder je gewoon lekker op lichaamstemperatuur
Ik heb mijn hele zwangerschap elke dag in bad gelegen, heerlijk ontspannen! En niet in water van 37 graden maar toch echt een tikkie warmer, zeker in de koude winterdagen! Gewoon naar je eigen lichaam luisteren, wanneer je jezelf niet behaaglijk voelt, zegt dat meestal toch al genoeg!
Ik heb het een tijd geleden aan de VK hier op het forum gevraagd. (kan het zo niet terug vinden). Maar het kan echt geen kwaad. Lekker in bad blijven gaan.
Ik heb het regelmatig nagevraagd bij mijn IVF-artsen en die zeiden dat een bad onder de 40 graden gewoon kan. De eerste maanden heb ik het voor alle zekerheid rond de 38 gehouden, maar nu lig ik bijna elke dag ik een bad van maximaal 40 (zo heel lang blijft het niet eens 40, koelt best snel af) Onder de douche maakt het helemaal niet uit. Daar warmt je lichaam niet zomaar van op. Dat kan gewoon heet.
Ik ga ondertussen ff gebruik maken van dit topic... Mag je ook nog een warm bad nemen als je al ontsluiting hebt?
misschien een domme vraag, maar hoe weet je dan hoe heet het bad is? hebben jullie al een badthermometer aangeschaft? ik durf namelijk ook niet te heet water te gebruiken, maar dan krijg ik het na 5 minuten al koud en eigenlijk vind ik er dan niks ontspannends aan...
Mmmm lekker hoor heet douche, gaat nog steeds goed hier...Enne ik kan ook niet 37 graden..Nee hoor Grrrr te kou voor me..
wij hebben zo'n douche en bad in een... je laat het bad dus vol lopen met de douchekop... en daar staan de graden bij
Een thermostaat geeft aan hoe heet het water is dat uit de kraan komt! Een warm bad kan niet zoveel kwaad hoor, wel moet je oppassen dat het niet gloeiend heet is, want dan stijgt de temp van de baby ook.. Maar je mag gerust een lekker warm bad nemen. liefs
Mijn huisarts zei dat je de eerste drie maanden moet uitkijken omdat een te hoge temp niet goed is voor de ontwikkeling/aanleg van de organen. Na drie maanden kan het geen kwaad meer volgens hem. (nog steeds niet tè heet) Sam0110, ik zou het niet weten of het dan nog mag. Misschien weet je verloskundige dat?