in bad/hete douche?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sannehai, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

HOi dames

misschien een domme vraag, maar ik vroeg me af of een warm bad of een hete douche slecht kan zijn als je net (4 weken) zwanger bent...

zegmaar dat hetdan te heet kan zijn voor het vruchtje en dat je dan meer kans zou hebben op een miskraam? iemand die hier iets van weet....

ik hou namelijk zo van een heerlijk warm bad, maarja als het slecht is doe ik het natuurlijk niet!

groetjess

2. Sannehai

iemand die het weet....?

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Je mag wel in bad, maar niet te heet. D.w.z. een bad op lichaamstemperatuur zo'n 37 graden! Een bad werkt juist ontspannen voor jou en voor je baby!
    Dus gewoon lekker blijven badderen! Ik ga zo ook even :D

Liefs Lisszy

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Oh, ik was al een badeend voor mijn zwangerschap, maar sinds ik zwanger ben lig ik onderhand iedere avond even te badderen! Heerlijk ontspanmomentje voor mezelf...

Inderdaad niet te warm/heet baden, en niet al te lang (10 minuten). Dan kan het echt geen probleem zijn.

Liefs Monique

5. Sannehai

oww oke dames;)

nou ik zal het maar niet te heet maken dan, meestal is het bij mij echt heet zodat ik er eerst zelf niet in kan liggen, omdat het dan lekker lang warm blijft..

maaaar dat zullen we maar niet doen dan:p hahaha

gwoonw at kouder en wat korter :) thnx dames!

6. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ik zou het eens aan de verloskundige vragen. Volgens mij mag het namelijk wel gewoon heet zijn. (een echt heet bad is 39,5 tot 40 graden)
    De eerste 3 maanden moet je er wel mee uitkijken, maar daarna maakt het echt niet uit. Lange baden maakt volgens mij ook niet uit, je moet gewoon naar je lichaam luisteren. Die geeft dit heel duidelijk aan!

Vraag het gewoon even na aan de vk. Vind het namelijk vreemd als je niet in een heet bad zou mogen, maar wel naar de sauna. (sauna word alleen de eerste 3 maanden ook afgeraden)

7. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    sauna temp. ligt namelijk tussen de 60 en 95 graden

8. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Ik heb zelf de vreselijke gewoonte om te douchen met een temperatuur van rond de 45 graden... Ik weet niet of het de kans op een miskraam vergroot maar bij mij is het gewoon goed gegaan :) heb zelf het idee dat het niet extreem veel kwaad kan... maar luister indedaad naar je lichaam.. als je twijfelt dan douche/badder je gewoon lekker op lichaamstemperatuur :)

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb mijn hele zwangerschap elke dag in bad gelegen, heerlijk ontspannen! En niet in water van 37 graden maar toch echt een tikkie warmer, zeker in de koude winterdagen! Gewoon naar je eigen lichaam luisteren, wanneer je jezelf niet behaaglijk voelt, zegt dat meestal toch al genoeg!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb het een tijd geleden aan de VK hier op het forum gevraagd. (kan het zo niet terug vinden).

Maar het kan echt geen kwaad. Lekker in bad blijven gaan.

11. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Same here ;) .. een bad of douche van 37 graden vind ik dus gewoon echt te koud.

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb het regelmatig nagevraagd bij mijn IVF-artsen en die zeiden dat een bad onder de 40 graden gewoon kan. De eerste maanden heb ik het voor alle zekerheid rond de 38 gehouden, maar nu lig ik bijna elke dag ik een bad van maximaal 40 (zo heel lang blijft het niet eens 40, koelt best snel af)

Onder de douche maakt het helemaal niet uit. Daar warmt je lichaam niet zomaar van op. Dat kan gewoon heet.

13. Sannehai

oke dames thnx voor al jullie antwoorden:D:D

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik ga ondertussen ff gebruik maken van dit topic...

Mag je ook nog een warm bad nemen als je al ontsluiting hebt?

15. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    misschien een domme vraag, maar hoe weet je dan hoe heet het bad is? hebben jullie al een badthermometer aangeschaft? ik durf namelijk ook niet te heet water te gebruiken, maar dan krijg ik het na 5 minuten al koud en eigenlijk vind ik er dan niks ontspannends aan...

16. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Mmmm lekker hoor heet douche, gaat nog steeds goed hier...Enne ik kan ook niet 37 graden..Nee hoor Grrrr te kou voor me..

17. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

wij hebben zo'n douche en bad in een... je laat het bad dus vol lopen met de douchekop... en daar staan de graden bij :p

18. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    Een thermostaat geeft aan hoe heet het water is dat uit de kraan komt!
    Een warm bad kan niet zoveel kwaad hoor, wel moet je oppassen dat het niet gloeiend heet is, want dan stijgt de temp van de baby ook..
    Maar je mag gerust een lekker warm bad nemen.

liefs

19. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Niemand?

20. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Mijn huisarts zei dat je de eerste drie maanden moet uitkijken omdat een te hoge temp niet goed is voor de ontwikkeling/aanleg van de organen.
    Na drie maanden kan het geen kwaad meer volgens hem. (nog steeds niet tè heet)

Sam0110, ik zou het niet weten of het dan nog mag. Misschien weet je verloskundige dat?

Deel Deze Pagina