Meisje zo vaak ziek, niet normaal!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anasthesie, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Sinds het kouder werd, is mijn dochter ieder paar weken verkouden. Voor het eerst eind oktober, toen moest ze zelfs een kuur krijgen. Dan naar de 2de MG prik eind december en het duurde tot begin januari. Dan eind januari een weekje en gisteren heb ik haar weer uit kdv met 39.5 koorts opgehaald! Rot nacht heeft ze gehad, koorts en helemaal onder de bruine snot, zo zielig! :(

Ben benieuwd of jullie kleintjes ook zo vaak ziek zijn in de koude sezoenen en ook voor tips om haar weerstand te versterken

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heel herkenbaar, Quinn is vanaf hij 5 maanden is, veel ziek! Ziek met koorts dus, vind persoonlijk een verkoudheid niet ziek, want dan is hij eigelijk altijd ziek.
    Quinn is zo om de 5 a 7 weken ziek, zijn verschillende dingen maar voor namelijk luchtweg infectie, hij heeft baby astma en krijgt hier medicijnen voor.
    Heb hem gister toevallig ook uit het kdv gehaald met 39 koorts.

Ik geef Quinn al extra vitamientjes, en veel fruit, groente eet hij niet, weigerd hij al 1 1/2 jaar dus moet wat.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zie dat je kindje naar het kdv gaat. Hier was het andersom. Sinds ze 7 maanden was ging ze naar het kdv en was elk weekend ziek. Na 3,5 maand had ik er genoeg van, ik had een kind van bijna 11 maanden en die woog nog maar 7kg. Verkouden, koorts, overgeven, diarree, weer verkouden, niet eten, slecht drinken, had het er helemaal mee gehad. We hebben gesprek gehad met kdv en zij zagen ook dat ze sinds ze daar was, telkens ziek was, echt extreem. Ik heb haar meteen thuisgehouden op proef en sindsdien (nu bijna 3 maanden dus) geen enkele keer meer ziek geweest. Het is een broeinest van bacteriën, een kdv. Sorry als ik hier iemand mee beledig maar zo is het wel. Alle kindjes stoppen alles in hun mond, kruipen over de vloer waar andere met hun schoenen lopen waarmee ze net buiten liepen, enz enz. Het kan best dat net jouw kindje daar wat vatbaarder voor is, was hier ook zo. Succes dus....een tip heb ik niet echt voor je maar het is wel balen, ik weet het!

4. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Nou, dat heeft zeker met de kdv te maken gedeeltelijk maar deze week zaten er nauwelijks kindjes ivm schoolvakantie, daarom met name lijkt het me zo vreemd dat ze net nu ziek werd. Ik heb meer het gevoel dat ze van ons ziek wordt, ik worstel met mijn gezondheid ook een paar maanden al.

En zo maar mijn baan opgeven zal niet lukken, oma's en opa's om op te passen hebben we hier niet, en buiten dat, vindt Lisa het bij de kdv heel erg leuk.

@ ikke1981: welke vitamientjes geef jij aan jouw zoontje? Ik kijk ook in die richting, want als het voor een volwassene werkt, moet voor een kind ook, niet waar? ;)

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hier ook een zoon die best vaak ziek is, hij heeft vaak koorts.
    En dat komt ook zeker omdat hij naar het kdv gaat, daar vangt hij natuurlijk vanalles op maar dan heeft hij het straks wel gehad en heeft hij een goede weerstand (hopelijk) als hij naar school gaat. Want op school vliegen ook allerhande ziektes rond en je kunt je kind dan ook niet thuis houden he ;)

6. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Hier ook een meisje van bijna 9 maanden dat veel ziek is geweest vanaf januari (nadat ik ben gestopt met de borstvoeding!). Veel verkouden, maar dat hoort er gewoon een beetje bij vind ik. Wat naarder was, was het vreselijke rota virus, daar is ze zeker 2 weken zoet mee geweest en ontzettend van is afgevallen. Gelukkig zit het er allemaal weer aan, maar nu is ze bijvoorbeeld ook weer verkouden met hoesten. Toch blijft ze er redelijk vrolijk onder. Zij gaat 2x in de week naar het KDV en vermaakt zich daar uitstekend. Ik ben ervan overtuigd dat ze daar veel opvangt aan ziektes, maar ik neem aan dat ze daardoor ook een goede weerstand zal opbouwen. Toch vind ik de keuze van topicstarter begrijpelijk, het is niet niks om constant met een ziek kind te zitten.

Cat

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    heel herkenbaar sinds het weer kouder is hier mannetje ook constant verkouden en hoesten en alles hij heb nu luchtweg infectie erg benauwd heb nu ventolin :( zomaar ineens

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Klinkt helaas erg herkenbaar... hier geregeld oorproblemen, pseudokroep, koorts, buikgriep.... nu gaat het beter, even afkloppen!! Ook denk ik 2 keer kuurtje gehad, en ventolin e.d. Zal vast wel komen door kdv, kindjes steken elkaar aan. Maar het is echt niet zo dat een kdv vies is of zo. Er wordt iedere dag schoongemaakt en tussendoor worden de tafel en de vloer nog een keer gedaan! Moet je straks voor de gein even kijken waar je kleutertje speelt, op een basisschool zitten ze met 30 in de klas, spelen ze allemaal met dezelfde lego, poppen etc gaan ze allemaal op dezelfde wctjes. Op een school wordt helaas niet iedere dag zo goed schoongemaakt... En ik denk juist dat het ook weer kan helpen weerstend op te bouwen... Voorheen hadden kids de eerste 4 jaar niet zo veel aanraking met ziektekiemen, maar dan kwam het wel als ze naar school gingen...

Ik denk wel dat het voor sommige kindjes op een kdv niet te doen is, omdat ze ieder griepje meepikken. Het ene kindje is er gevoeliger voor dan het andere. En als het dan kan is het wel heel fijn om je kindje niet meer naar het kdv te hoeven brengen.... zoals in het geval bij chantal 74, het is natuurlijk geen doen als je kindje nauwelijks groeit en steeds zo ziek is... Misschien kun je dan iets regelen met oppas, of kleiner groepje bij een gastouder?

De ha heeft me verteld dat het vaak na het eerste jaar minder wordt...

En, ik pik zelf nu ook van alles mee, vaak zijn we samen ziek! Heb nu zelf al weer 2 weken kaakholteontsteking...
    Sterkte ermee!

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje is ook zeker één keer per maand verkouden. Gelukkig heeft hij nog nooit iets ernstigs gehad, zoals pseudo-kroep of zo. Maar het is wel frappant dat zijn verkoudheid áltijd op zaterdag/zondag begint...want hij gaat op donderdag naar de creche. Ik weet dus wel zeker dat hij het daar allemaal oppikt. En wij zelf zijn daardoor nu ook vaker verkouden dan vroeger. Dat vind ik het grootste nadeel van het kinderdagverblijf...al die gekke virussen...

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    pseudo kroep klinkt erger dan het is hoor! Ze kunnen er wel benauwd van zijn, maar t is niet de kroep zoals vroeger.... en naar is het natuurlijk wel! En ze zal het zeker allemaal op t kdv oppikken, daar komt ze namelijk het meest met kids in aanraking!

11. Sabrin

Sabrin Actief lid

12 nov 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Heel herkenbaar. Mijn zoontje is ook heel vaak ziek. Het ene is amper over of het andere komt weer en dan heb ik het over hoesten, verkouden,verhoging,diarree.hij heeft al twee keer een antibiotikakuur gehad. Hij gaat twee dagen naar de creche en ik heb idd wel gemerkt dat hij steeds kort daarna weer verkouden is, verhoging heeft etc etc. Hopelijk is het straks minder als hij wat ouder is. Ook is hij (helaas) geen grote eter. Ik denk dus dat hij gewoon heel snel vatbaar is. Zo zielig steeds, zo`n ziek mannetje.......

12. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Die van mij zijn dan wat ouder maar sinds ze naar de peuterschool gaan, is er elke keer wat, ze gaan meer niet naar school dan wel. Daarvoor waren ze zelden ziek. En het klopt inderdaad, dat het 1 en al bacterienesten zijn de kdv en peuterschool, niet erg maar wel vervelend.

Ik weet dat dit normaal is, bij oudste dochter en zoon was het ook zo, op een gegeven moment gaat het over, maar het blijft vervelend.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje was sinds september bijna aan een stuk door ziek. Contstant maar oorontstekingen. Slechts een paar dagen tot een week ging het goed en dan begon het hele circus opnieuw. Totdat zijn neusamandelen geknipt werden. Sinds dien gaat het super. Mijn zoontje gaat trouwens niet naar een kdv maar naar een gastouder met nog een ander kindje. Het lag hier dus zeker niet aan een kdv.

14. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier wel een mannetje dat idd veel verkouden is sinds de BV gestopt is en hij naar het jdv gaat. Maar het hoort er wel een beetje bij naar mijn idee.

Mijn man daarentegen baalt flink want die loopt al die verkoudheden ook steeds op en vindt zichzelf dan heeeel zielig.

Ik werk zelf in het onderwijs en lijk daardoor een stuk minder vatbaar. Toch een voordeel al die kinderen die op je niezen ;)

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    hier nog eentje die steeds vaker ziek is. Zal toch wel het kdv en het weer zijn.. Ben naar de drogist gegaan, om iets te halen voor verhogen weerstand. Zijn kleine tabletjes, die je ook gemakkelijk kunt verpulveren voor de kleintjes onder ons.. Weet nog niet of het werkt, maar ik probeer het gewoon.Oja, en heb fruit/groentesap gehaald voor hem, stond in de super bij het babyspul. Alle vitamines is mooi meegenomen vind ik.

16. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier ook een dochter die sinds ze naar het gastoudergezin is gegaan begin december vorig jaar ongeveer 2 keer per maand verkouden, koorts heeft of ziek is (buikgriep).
    Wij vinden dat ook erg veel, we hadden het een keer tegen de huisarts gezegd en die vond het wel meevallen .
    Schoonzus met ouder kind zei dat ze in het eerste jaar veel ziek zijn, of verkouden, het is heel goed voor de weerstand.
    Maar vervelend is het wel.

17. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

hier ook hoor. Om de have klap verkouden of oorontsteking. Nu krijgt hij wel binnenkort buisjes dus hoop dat hij dan van die ontsteking af is. Maar dan gaat het 3 dagen goed zonder snotneusje en dan hupaaa weer een verkoudheid. Nu zit hij ook op het kdv dus het is de 1 na de ander ziek.

Deel Deze Pagina