potje training gaat heel goed!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stampertje, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik wou even wat kwijt mijn dochter wordt over 2½ maand jaar en sinds vanmorgen geeft ze zelf aan dat ze moet plassen ze heeft vanaf een uur of 9 tot 3 zonder luier gelopen en geen 1 ongelukje gehad ik moet wel iedere 5 minuten zeggen als je moet plassen moet je op het potje zitten als ik het neit zeg dan gaat het misschien wel mis. Ik ben heel erg trots op haar. Ze heeft volgends mij wel goede controlle over haar spieren want ze gaat op het potje zitten en doet een klein plasje en dan komt ze dat ze een koekje wilt (dat krijgt ze na een plasje) en als hij op is dan gaat ze weer op het potje zitten en doet ze weer een klein plasje maar als ik dan tegen haar zeg dat ze een grote plas moet doen doet ze het ook.

Heeft iemand enig idee hoe lang dat het nou gaat duren dat ze echt zindelijk is en ze overdag geen luier meer om hoeft ook niet als we weg zijn?

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Knap hoor, van die kleine dame.

Poeh, ik moet heel hard graven in m'n herinneringen, bij onze oudste zoons begon ik te 'trainen' toen ze na hun middagslaapje droog bleven. Op het potje leverde dan meestal wel een plasje op. Maarja, da's natuurlijk alleen opvangen, en niet zindelijk. Dat kwam pas na een paar weken. Maar eens moet je beginnen en dan is het per kindje weer verschillend. Onze oudste had het binnen drie weken al prima in de gaten, met de tweede duurde het geloof ik wel een paar maand.
    Met Jesse ga ik na z'n tweede verjaardag ook serieus beginnen, hij heeft tot nog toe 14 keer na z'n middagslaapje op het potje geplast.
    Mijn tip is: blijf wel concequent je kindje herinneren, want vaak vergeten ze het ook wel als ze druk aan het spelen zijn.
    Succes ermee hoor!

Deel Deze Pagina