In bad na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 11oktober, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden op de vraag wanneer je nu weer in bad mag. Dan lees ik weer 6 weken wachten, of wachten tot het vloeien gestopt is (dat is het bij mij bijna helemaal, na 2,5 week), en vervolgens lees ik weer dat ze in België in het ziekenhuis zelfs aanraden om direct na de bevalling in bad te gaan omdat dit hygiënischer zou zijn en dat het goed is om de wonden te spoelen...
    Erg onduidelijk!

Ik heb een knip gehad en deze is helemaal genezen... Hoe lang moet ik nog wachten om in bad te gaan? En mag ik dan ook al samen met mijn zoon in bad? Kan ik hierbij wat zwitsal badolie gebruiken of mag er nog niets van schuim/olie in het bad ivm infectiegevaar?

Ik hoop op een snelle reactie want ik ben toe aan een bad, haha!

Alvast bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Je mag in bad als het bloedverlies helemaal gestopt is en dan niet 1 dag maar echt een paar dagen.
    Zolang je nog bloedverlies hebt is de baarmoedermond open en heb je kans op infecties. Is het helemaal gestopt mag je ook gewoon olie of badschuim gebruiken.

Geniet van je bad!

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina