In bad na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Happy12, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Dag Dames,

Ik ben 3 weken geleden bevallen van een prachtige dochter.
    Nu vroeg ik me af of iemand weet wanneer je weer in bad mag?
    MOet je dan echt helemaal uitgevloeid zijn? (ik vloei nog een heel klein beetje)

2. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik geloof dat het wel geadviseerd wordt om te wachten totdat je helemaal niet meer vloeid

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik zou wachten tot je nie meer vloeit, dat werd mij geadviseerd al heb ik geen bad :)

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Dank jullie wel dames! Dan wacht ik tot het vloeien helemaal weg is!;)

5. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja inderdaad, het vloeien moet sowieso gestopt zijn en de VK gaf aan ook te wachten tot na de nacontrole bij 6 weken.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Yep. Vloeien moet helemaal gestopt zijn. Vloeien is een teken dat er nogeen open wondje zit dus kans op infectie gevaar.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik mocht het wel van mijn verloskundige al na een weekje.
    Volgens haar kon het geen kwaad omdat het ons eigen bad was met onze eigen bacterieen, haha.. (het zal wel;))
    Heb wel opgepast met zeep enzo.
    Dus gewoon puur water.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg van de gyn een uitgebreide uitleg dat het beter was te wachten tot minstens 6 weken na de bevalling... zeker wanneer je BV geeft. Hij gaf aan dat een borstontsteking heel veek wordt veroorzaakt door de bacterieën vanuit de baarmoeder, wanneer moeders te snel gaan badderen.

9. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Hey Chaii! We hebben elkaar al vaker gesproken via december buikjes topic. Hoe gaat het? Volgens je banner ben je 5 dagen over tijd?
    Ik ben uiteindelijk 2,5 week te vroeg bevallen ivm pre eclampsie..
    Inmiddels is mijn dochter dus al ruim 3 weken oud en doet het supergoed! Ik hoop dat het goed gaat met je en wens je een goede bevalling!

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat vreemd, ik heb hier nooit iets over gehoord... Ben denk ik na twee weken weer in bad gegaan. Gelukkig geen ontsteking gekregen

11. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Na een week gewoon in bad gegaan hoor. Ik vloeide niet zo heel erg meer. Maar had wel enorm veel behoefte aan een heerlijk warm bad. En wat heb ik er van genoten!

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik had er ook niks over gehoord van mijn vk, maar die van mijn vriendin had ook gezegd pas na zes weken. Ik ben er uiteindelijk na vijf weken ingegaan toen vloeide ik al een week niet meer.

Deel Deze Pagina