Dag Dames, Ik ben 3 weken geleden bevallen van een prachtige dochter. Nu vroeg ik me af of iemand weet wanneer je weer in bad mag? MOet je dan echt helemaal uitgevloeid zijn? (ik vloei nog een heel klein beetje)
Ja inderdaad, het vloeien moet sowieso gestopt zijn en de VK gaf aan ook te wachten tot na de nacontrole bij 6 weken.
Yep. Vloeien moet helemaal gestopt zijn. Vloeien is een teken dat er nogeen open wondje zit dus kans op infectie gevaar.
Ik mocht het wel van mijn verloskundige al na een weekje. Volgens haar kon het geen kwaad omdat het ons eigen bad was met onze eigen bacterieen, haha.. (het zal wel) Heb wel opgepast met zeep enzo. Dus gewoon puur water.
Ik kreeg van de gyn een uitgebreide uitleg dat het beter was te wachten tot minstens 6 weken na de bevalling... zeker wanneer je BV geeft. Hij gaf aan dat een borstontsteking heel veek wordt veroorzaakt door de bacterieën vanuit de baarmoeder, wanneer moeders te snel gaan badderen.
Hey Chaii! We hebben elkaar al vaker gesproken via december buikjes topic. Hoe gaat het? Volgens je banner ben je 5 dagen over tijd? Ik ben uiteindelijk 2,5 week te vroeg bevallen ivm pre eclampsie.. Inmiddels is mijn dochter dus al ruim 3 weken oud en doet het supergoed! Ik hoop dat het goed gaat met je en wens je een goede bevalling!
Wat vreemd, ik heb hier nooit iets over gehoord... Ben denk ik na twee weken weer in bad gegaan. Gelukkig geen ontsteking gekregen
Na een week gewoon in bad gegaan hoor. Ik vloeide niet zo heel erg meer. Maar had wel enorm veel behoefte aan een heerlijk warm bad. En wat heb ik er van genoten!
Ik had er ook niks over gehoord van mijn vk, maar die van mijn vriendin had ook gezegd pas na zes weken. Ik ben er uiteindelijk na vijf weken ingegaan toen vloeide ik al een week niet meer.