onzekerheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door marianne, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Ik heb even een vraagje. Ik ben sinds januari gestopt met de pil ( femodeem) en kreeg na 30 dagen mijn eerste ongesteldheid. Nu heb ik in het begin veel last gehad van pijlijke borsten, misselijheid....alles wat met ontpillen te maken had zeg maar. Daarna na mijn ongesteldheid totaal geen last meer gehad. Op de 16e dag na mijn ong. kreeg ik wat roze-achtig slijm. Dat was waarschijnlijk mijn eisprong..denk ik. Nu zit ik inmiddels op de 31e dag en ben nog niet ongesteld. Sinds de eisprong heb ik wel last van steken in de onderbuik....eigenlijk continu. Nu is mijn vraag: is dit nog het ontpillen of bestaat er de kans dat ik wel zwanger ben? Heb maandag wel een test van Clear Bleu gedaan maar die gaf aan dat ik niet zwanger ben. Was dit nog te vroeg misschien?? Hoop dat je mijn vraag kan beantwoorden....!! Oh ja....en ik wilde graag weten....iedereen heeft het over gevoelige borsten....wat is dan gevoelig...het gebied rondom de tepels??

    Liefs Marianne
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marianne,

    het kan best zijn dat je zwanger bent, maar dat de test dat nog niet aangeeft. Je cyclus na de pil kan een poos in de war zijn. Soms komt het nog van het ontpillen, dat je symptomen ervaart die lijken op zwangerschap. Het is dus wachten op een positieve test. Ik zou over een dag of 3-4 weer eens testen als je dan nog niet ongesteld bent.
    Pijnlijke/gevoelige borsten, dat is bij elke vrouw anders, de een heeft alleen zere tepels, bij de ander doet de hele borst zeer, wanneer je er op welke manier dan ook maar aanzit. Soms kan aan- en uitkleden al pijnlijk zijn.
    Laat je even weten of je zwanger bent? Ik ben benieuwd.

    Mirjam
     
  3. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Bedankt voor je advies. Ben vandaag naar de HA geweest en vertelde mij dat ik nog aan het ontpillen ben...had vannochtend nog maar even een test gedaan en die was ook negatief. Dus....ik laat mijn lichaam eerst verder ontpillen en hoop dat alles weer snel op gang komt. Heb wel steeds last van gevoelige borsten...ook dat kwam door het ontpillen. Nu weet ik alleen niet hoe groot de kans bestaan dat je eventueel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt...want dat kan ook nogsteeds. Wat zijn de klachten daarvan???


    Marianne
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marianne,

    de klachten daarvan zijn meestal heftige pijn. Maar ook in dat geval heb je wel een positieve test. Ik denk niet dat je dat hebt dus.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina