Ik ben morgen uitgerekend van mijn vierde kind. Afgelopen donderdag had ik bij onderzoek 1 cm ontsluiting en half verweekte baarmoedermond. Ik had verder nog geen krampen of weeen gehad. Sinds dat onderzoek heb ik constant harde buiken en af en toe een paar keer per uur een pijnlijke wee in de buik en rug maar zonder regelmaat. Ook is het soms weer uren niks. Ik verlies sinds zaterdag heel veel slijm met bloed (licht rose en bruin), best grote stukken dus ik vermoed dat ik de slijmprop misschien wel bijna kwijt ben. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik mijn slijmprop niet gezien en begon er ineens een weeenstorm uit het niets en ben ik in 5 uur bevallen. Ben een beetje bezorgd dat dit zo ineens ook gaan gebeuren en dat het dan nog sneller gaat. Moet ik alert zijn? Ik moet morgen naar de verloskundige want voor verlies van een slijmprop of oefenweeen hoef je niet te bellen volgens mij, toch?
hoi, voor slijmprop of oefenweeen hoef je niet te bellen inderdaad. Het is nu spannend wanneer het door gaat zetten. Of je weer een weeenstorm krijgt kan ik niet voorspellen. Maar dat het weer een snelle bevalling zal zijn is wel waarschijnlijk. Probeer je er niet te druk om te maken, bij regelmatige weeen bel je je verloskundige. Succes en een hele geode bevalling gewenst! Mirjam