Besloot net bijna om af en toe een oud bruin biertje te drinken omdat het zo gezond zou zijn. Voor de zekerheid toch maar even gegoogelt. Ik weet nu zeker dat ik echt geen druppel alcohol wil drinken. Vooral deze passage heeft het 'm gedaan: Utrechtse onderzoekers bekeken met echo-opnamen direct het effect van alcoholgebruik op de foetus. Ook hun conclusies overtuigden Kok: "Een foetus krijgt zuurstof via de navelstreng. De laatste maanden voor de geboorte maakt het kind echter al ademhalingsbewegingen. Door deze oefenbewegingen ontwikkelt het longweefsel zich verder. Het Utrechts onderzoek laat zien dat als de moeder alcohol drinkt het kind gedurende een of twee uur stopt met deze ademhalingsbewegingen. Hoe kwalijk dat is weten we niet, maar je ziet wel dat alcohol direct effect heeft op de foetus." Voor het hele artikel klik hier Groetjes, Cat
ja dat klopt dat heb ik in mn klas geleerd(lamaza class) dat als je bijv 1 glas wijn drinkt je baby het 8x dubbel binnen krijgt... want wat jij eet en drinkt drinkt en eet de baby ook
Voor mij ook geen druppel alcohol. En er zijn inderdaad mensen in m'n omgeving die zeggen: Joh, een glaasje kan toch wel?! Nou, mooi niet!
ja, en dan moet je een moeder hebben die alcohol verslaafd is en die continu zegt in jullie tijd kende wij al die regeltjes nog niet over eten en drinken en jullie zijn toch ook groot geworden, het kan ook overdreven worden. Nou, ik hou me bij mijn standpunten niks wat niet mag of niet verstandig is!
het is maar voor een paar maanden. ik vind het het zelfde als met roken, ken mensen die best veel gerookt hebben tijdens de zwangerschap (met de raarste excusen), alleen toen het kindje er eenmaal was gingen ze in de tuin staan roken
hahaha noura dat is nou precies wat ik altijd zeg.. !! heb zelf ook meteen maar niks maar aangeraakt vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, is toch het minste wat ik doen, weet zeker dat ik heus wel al genoeg fouten maak, waar je later pas achter komt..zoals alcohol vrij bier wat toch alcohol schijnt te bevatten..
alcohol vrij bier kun je gerust drinken. Daar zit net zoveel alcohol in als in vruchtensap. Dus je hebt geen fouten gemaakt hoor.
Zwangerschap en darnk gaat gewoon niet ook geen slokje of een glaasje. Gelukkig dat ze nu eindelijk eens steeds meer duidelijkheid komt voor alle mensen dat niet alleen roken (ook al is het 1 sigaret) en een glaasje alcohol gewoon mega slecht zijn voor je kindje
Ik ben ook altijd redelijk verbaasd geweest over de dames die zeggen tijdens de zwangerschap toch nog wel een glaasje te drinken, 'voor de gezelligheid' ('oud op nieuw kan niet zonder champagne') Ik heb toen ik wist dat ik zwanger was geen druppel alcohol meer gedronken, en ik denk dat mijn omgeving dat ook niet geaccepteerd zou hebben. Er is nooi iemand geweest die tegen mij zei: 'Ach 1 glaasje kan geen kwaad'. Mensen gingen er ook echt van uit dat je als zwangere niet drinkt....En da's in mijn ogen dan ook niet meer dan normaal!
je wilt toch het beste voor je kindje??? dan is het je toch wel waard om 9 maanden even niet te roken en te drinken. ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken (zomaar was geen echte reden voor) en ik drink zelden maar zodra ik weet dat k zwanger ben vind ik het maar nornaal om mijn zwangere periode helemaal niet te drinken toch????
een kind geef je toch ook geen alcohol met feestelijke gelegenheden.. omdat het zo gezellig is... waarom dan wel in je buik?? en als ik alcohol nodig zou hebben om gezellig te zijn... nogal zielig eigenlijk, en egoistisch
Kan me alleen maar bij jullie aansluiten Je zou het jezelf toch ook nooit vergeven als je wel af en toe een glaasje had genomen en tegen het eind van je zwangerschap moet je bedrust houden omdat je kindje niet meer groeit of zoiets.....of het wordt geboren en mankeert iets dat 'mogelijk' door alcoholgebruik veroorzaakt kan zijn? Natuurlijk er kan altijd iets gebeuren, maar als er iets gebeurt kan ik mezelf iig niets verwijten