In bad

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Suzanne24, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne24

Suzanne24 Lid

Apr 2, 2008
    71
    0
    0
    Oh deze lijkt mij ideaal!

oei best prijzig :(

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Is het misschien geen idee om een keer naar een goedkope douchebak te kijken? Ze zijn eenvoudig te plaatsen (zelfs ons (lees: Klusleken) is het gelukt) en het is ideaal helemaal met een kleine. Wij leggen een washandje op het putje zodat er een klein laagje water in blijft staan waar zij precies met haar kont en beentjes in zit en dat lekker de douche over haar heen.

Wat ik hier ook regelmatig lees is dat mensen een speciekuip kopen (lekker goedkoop) en deze als badje gebruiken.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Voor in het babybadje heb je bij Prenatal van die kleine antislip matjes. Die heb ik bij Jelle ook een hele tijd gebruikt, omdat het grote bad echt te groot was voor hem en hij idd ook uitgleed in het babybadje. En op een gegeven moment willen ze niet meer liggen of vastgehouden worden... :)

Ik zette het badje in het grote bad, maar het kan ook gewoon onder de douche. Het badje kun je ook makkelijker leeg laten lopen dan een cpeciekuip, vooral als je geen douchbak hebt... (ziet waterballet voor zich)

Zo'n bibabad vind ik persoonlijk niks... Ik heb hem zien staan bij prenatal, en eerlijk gezegd denk ik dat het nog meer werk is om hem leke keer helemaal af te drogen enz, (ivm het weer, schimmel ed) dan de vloer van de badkamer even droogmaken...

Wat betreft afdrogen en aankleden: Ik moest Jelle tot voor kort in de keuken afdrogen en aankleden, (onze badkamer is beneden) Nu hij kan staan droog ik hem af in de badkamer, doe hem zijn badjas en pantoffels aan en kleed hem verder aan in de kamer. Ik legde altijd zo'n badcape op het badmatje, Jelle erop, worstje maken en meenemen naar de keukentafel. :) Maar het is en blijft een gedoe... :)

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    :) :) :)

Ik doe haar in de badkamer in badje, nu nog in een badje op zo'n standaard, maar het badje zal waarschijnlijk al snel verhuizen richting grote bad, waar ik het dan inzet, of douchebak.

En ik leg altijd een dikke handdoek in de wasbak met een hydrofielluier erop. Als ik haar uit badje haal leg ik haar daarop en neem haar in de hydrofielluier mee naar haar kamertje om verder af te drogen op de commode en aan te kleden.

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    zoek eens op Oplabad, hadden ze een tijd terug bij Leenbakker, ideaal voor mensen met een kleine badkamer.

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik heb een standaart voor in een babybadje, erg handig die kun je verstellen naar leeftijd. ik zal eens een foto uploaden naar mn fotoalbum voor je. die dingen kosten 12 euro bij prenetal en zijn super! Ik kan gewoon met haar spelen en haar wassen in mn tempo...

...maar tsja, de vloer blijft nat :p vandaar dat ik het in de badkamer doe, het bad lekker vol en alles onderspatteren!

En samen douche is super hoor! Je moet het idd niet te warm doen maar ook niet lauw hoor, ik douche ook altijd heet maar hou het voor haar alsnog rond de 40/42 graden, vinden we beide super! En kijk uit dat de straal niet te hard is voor dr hoofdje, als hij te hard is en je hebt zo'n meerdere-standen douche kun je hem tussen 2 standen indoen, dan heb je een zachte straal. het is voor beide even wennen maar echt superr!

*Edit; afbeeldingen geupload, ze staan in mn album!

7. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

Dec 10, 2007
    1,362
    0
    0
    Alkmaar
    Wij hebben een bibabad. Vind het erg handig

8. Irene82

Irene82 Actief lid

Dec 20, 2006
    112
    0
    0
    Wat ik ideaal vind: antislip matje! Speciaal om in een badje te doen en kan dus ook in een bad of douche bak gelegd worden. Voor een paar euro te koop bij hema.

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Tummytub in de douche?
    benthe is 8 mnd en past er nog goed in. Ze zit zeg maar 'klem' .Het klinkt raar, maar zo hoef je haar niet de hele tijd vast te houden. benthe vind het iig (nog) heerlijk.
    Geen idee hoelang ze er nog in past hoor.

Misschien een idee?

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb t badje op een standaard in de douchebak staan; daar kan ze spetteren wat ze wil. Daarna in een handdoek lekker naar haar kamer om aan te kleden.

11. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    4,747
    0
    0
    Het zitje heet een badring.. ideaal.. je zet m in bad of onder douche en zo heb je 2 handen vrij en kun je kleine lekker afdouchen etc.. Ze zijn gewoon bij prenatal verkrijgbaar, volgens mij 20 euro

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik zag dus bij Ikea een opklapbare commode! Heel handig en praktisch. Wij hebben het er ook al over gehad om hem aan te schaffen, dan kan ze lekker in de badkamer in haar badje (geen geleur met emmers water over de gang) en kunnen we haar in de badkamer afdrogen, masseren en aankleden. Als ze van de zomer een keer achter het huis in het badje gaat kan de commode buiten staan. Hij zag er heel praktisch uit en kost 39,95. Ik denk dat wij hem aan gaan schaffen!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20131830

Op de website staat 59,95 maar volgens mij zag ik hem voor 49,95. Die was ook grijs.

Share This Page