in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cle23, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    dames,

even misschien een stomme vraag. maar hoe vaak is het nodig dat je de baby in bad doet. in het ziekenhuis heb ik begrepen iedere dag, maar ik las vandaag in het groeiboekje dat 2 a 3 keer per week meer dan voldoende is. das nogal een verschil vind ik. wat doen jullie?

2. Selma 2

Selma 2 Lid

13 feb 2008
    66
    0
    0
    Leiden
    Heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan,

Totdat mijn zoonjte 3 maanden was geloof ik(hij is nu 1 jaar) deed ik heb elke dag in bad.
    Maar nu inderdaad 2 a 3 keer per week ligt er een beejte aan.

Eigenlijk vond ik hem gewoon te zwaar worden:)toen ben ik gaan minderen.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het eerste jaar ging Justin vrijwel iedere dag in bad. Nu gaat hij om de dag douchen/badderen en andere dag even kop en kont.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    emma gaat vanaf het begin dat we in het ziekenhuis lagen tot nu om de dag in bad. Ik vind dat haar haar dan wat vettiger wordt dus dan was ik het. Elke dag vindt ik onzin, tenzij ze een spuitluier heeft gehad.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De kraamhulp heeft ons geleerd dat een kindje het beste om de dag in bad kan. Als je het vaker doet, droogt het huidje heel erg uit. De andere dag even snel met een washandje. Elke dag in bad hoeft echt niet.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ging hij om de 2 a 3 dagen, dit omdat hij een extreem droge huid heeft en exceem
    Hij gaat nu zo 2x per week,meer kan hij niet aan

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    hier elke dag..vanaf de geboorte.en haar haren om de dag,of ze moet er wat ingesmeerd hebben,dan was ik het natuurlijk extra:p

8. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Het is beter voor de huid om je kindje niet te vaak in bad te doen, maar het is zo leuk om te doen, maar toen mijn dochter 3 maanden in het gips zat met haar benen, kon ze niet in bad (heb haar wel gewassen hoor:D)maar haar huid zag er na drie maanden veel beter uit! Dus niet te vaak is het beste om de 1 a 2 dagen, maar het bad is ook gewoon genieten.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier 2 tot 3x in de week ivm droge huid

10. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Om de dag/ om de 3 dagen. En in het weekend iedere dag nemen we haar mee onder de douche. Mijn dochter heeft echt heeeeeel erg veel haar waardoor dat ook naar haar gaat ruiken. Dus wassen we het om de dag of om de 3 dagen.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij leerde ook juist dat om de dag voldoende was. Maar we hadden ook al snel te maken met een droge huid, dus dan laat je het ook wel zo.. Nu ze wat groter is en na het eten s avonds meestal écht vies. Gaat ze wel bijna iedere dag. Haar huidje kan er inmiddels iets beter tegen.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier gaat ze ook meestal om de 2 a 3 dagen in badje. Of het moet nodig zijn om haar eerder in badje te doen zoals gisteren. Ze had een spuitluier wat er letterlijk aan alle kanten uit kwam, dan is het wel zo fris om ff te badderen.

13. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Elke dag, vanaf dag 1 al.

Maar vanaf een maand of ?? (vergeten) altijd mee onder de douche. Dus is eigenlijk snel even afspoelen en klaar. Een badje hakt er toch meer in, qua huid denk ik, hoewel ze toch al geen droog huidje heeft of zo hoor.

Babyzeep gebruik ik denk ik 2x per week, haar wassen ook echt max 2x per week (meestal omdat ze haar bord met nog wat eten op haar hoofd geleegd heeft).

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier gaat Vigo elke dag, we hebben het een onderdeel gemaakt van zijn avondritueeltje.

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs ging om de dag in de tummy tub, maar dan wordt zijn kamer te nat. Nu gaat hij om de dag met mij mee onder de douche. Ik was hem dan en zijn haren was ik 1 x in de week. Als dit vaker gebeurt krijgt hij enorme berg!

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn jongens gaan 3x per week in bad. en voor de rest dan wassen op de dagen dat ze niet in bad gaan.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb ook gehoord dat iedere dag niet goed is voor de huid. Dus ik zou ook zeggen om de dag of zo.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja hier ook eigenlijk elke dag maar doe niet altijd zeep in het badje zelf soms was ik even met zeep haar mutsie, billen, handjes e.d. (andere volgorde ;) ) en dan daarna een niet al te heet badje gewoon om te spelen, mijn kids vinden het namelijk echt allebei geweldig in bad, Miley kan ik nu ook gewoon in bad leggen en dan "afdouchen" vind ze leuk dan ligt ze op haar buikje te spelen..

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik lees hier 'zeep in bad' - wij doen sinds 7 maanden ofzo, nooit meer badschuim of olie in haar badje, hoewel het goed zou zijn voor haar huidje. Maar Fae zit lekker bellen te blazen en af en toe te drinken etc onder het spelen. Dus dat leek me met olie in het bad niet zo'n goed idee. En badschuim was helemaal érg lekker om op te eten!
    Dus na 10/15 minuten wassen we haar, spoelen af (onder de douche of met een gietertje) en dan is het gelijk klaar.

20. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @athina: hier hetzelfde. Lekker he, badwater met een smaakje!

eerst deden we hem om de dag in bad, nu vaak iedere dag, omdat hij gewoon vies is van het buitenspelen, eten en zo.

Deel Deze Pagina