in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cle23, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Olie in bad wordt afgeraden (zelfs door Zwitsal zelf), omdat dat op het oppervlak blijft drijven en dan kan het kindje het binnenkrijgen. Da's niet goed.

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Quinn mag maar 2 keer in de week in bad omdat hij een extreem droge huid en eczeem heeft..de andere dagen doe ik hem met een washandje. Het is trouwens heel slecht voor de huid om iedere dag in bad te gaan

3. Quinta

Quinta Niet meer actief

Hier precies het zelfde, ook z'n gevoelige huid met exceem. De dagen dat hij niet in bad of onder de douche gaat gewoon even lekker ouderwets wassen met een washand.

4. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik doe Fenna 2 of 3 keer per week in bad. De andere dagen even een washandje er over. Niet speciaal omdat ze een droog huidje heeft, maar ik vind het onzinnig haar elke dag in bad te doen. Ik heb geen idee waar ze vies van zou moeten worden!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Toen mijn dochter het niet dronk, hielp het hier overigens wel ontzettend goed tegen de droge huid. De Balneum die wij gebruikte overigens, bleef niet drijven op het water, maar mengde zich ermee, ik zie nu ook dat het op de website staat...
    Badolie voor Droge Huid

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik doe Finn eigenlijk elke dag in bad, Lekker in badje, daarna flesje.. dat is zijn ritueel, en als ik daar van afwijk, is hij meteen van slag...

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier bijna iedere dag, maar de reden ook omdat hij het heerlijk vindt. Om de dag lijkt mij ook genoeg!

8. jonibra

jonibra Niet meer actief

Als mn dochtertje niet gespuugt of n hele vieze luier gehad heeft gaat ze om de andere dag in bad.
    Ze zeggen dat dat beter is voor haar huidje;)

Liefs mij

9. mijn dochtertje gaat om de dag in bad want anders heeft ze heel snel last van een droog huidje

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier gemiddeld om de dag, soms weleens elke dag, soms weleens 1x in 3 dagen. Als ze een spuitluier of zo heeft gehad in ieder geval maar dat komt zelden voor. Vind elke dag een beetje overdreven voor zo'n kleintje. Straks als ze zomers in de tuin kruipen en zandbak spelen is het een heel ander verhaal en gaat ze wel elke dag.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

of dus als ze over 3 maanden lekker hun eten iedere avond in hun haar smeren ;)

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    T. heb ik vanaf het begin, 2 tot 3 keer per week in bad gedaan. Meer vind ik niet nodig en lijkt me niet heel fijn voor haar babyhuidje. De eerste maanden heb ik nooit haar haar gewassen (ze had bijna geen haar) maar wel nat gemaakt. Nu was ik haar haar 1 keer per week hooguit.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Om de dag in bad en 1x pwk even haartjes wassen en inzepen me zwitsal (neutrale lijn i.v.m gevoelige huid.
    Vanaf afgelopen woensdag gaat hij trouwens wel iedere dag i.v.m. spuitluiers.

14. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Manouk gaat om de dag in bad, en heel soms onder de douche. Ik zeep haar dan op het aankleedkussen in met wasgel van Zwitsal en dan zo het badje in. Op de dagen dat ze niet in bad gaat was ik haar met zo'n kant en klaar washandje van Zwitsal.
    Haar haar was ik echt maar 1 keer in de week, ze heeft ook nog helemaal geen berg gehad, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Als haar huidje een beetje droog is doe ik er een dopje badolie van Zwitsal in. Maar niet te vaak want dat spul kost wel een euro of 8 geloof ik.

En nee, ik heb geen aandelen in Zwitsal :D

15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier is het ongeveer om de dag. Soms 2 dagen achter elkaar en soms ook pas de 3e dag weer.
    Hij gaat denk 2x per week in zn badje en 1x alleen mee onder de douche. Dit eigenlijk al vanaf het begin.
    Behalve dus bij enorme poepluiers of de laatste tijd gesmeer met eten.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter had een erg droge huid en ging maar 1 keer in de week. Het badwater (vooral met zeep) droogt het huidje van je baby erg uit. 2x in de week is echt genoeg. Het beste is geen zeep in het water en alleen de billen en haren voor die tijd inzepen. Dit voorkomt een droge huid.

17. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0

En je kindje wordt megaglibberig......:) (eigen ervaring:))

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva gaat vanaf het begin 2 a 3 keer per week in bad. Sinds we op dreumeszwemmen zitten, gaat ze 2 keer in bad. Op donderdag en zondag, en op dinsdag zwemmen. Ze heeft last van eczeem gehad en nu vind ik het gewoon niet nodig om haar vaker in bad te doen.
    En ze heeft wel lang haar, maar heeft haar eten er nog nooit in gesmeerd :). Ja, 1 keer per ongeluk, toen mijn schoonmoeder klap eens in je handjes met haar zong terwijl Eva vieze handen had en toen moest ze dus haar handen op haar hoofd doen... fijn! :) Maar Eva houdt niet zo van vies zijn, zit al te miepen als er een paar kruimeltjes aan haar handen zitten ;).
    In de zomer speelt ze ook veel buiten en in de zandbak, maar ook veel in het badje. Dan wassen we haar op die manier en dan gaat ze ook haast niet in bad (binnen dan).

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben trouwens nog nooit wat in het badwater gedaan. Ik vind het niet nodig, we smeren haar na het badje in en ik vind het ook geen prettig idee als ze het binnen krijgt. Ze drinkt nu zo ongeveer een beker water tijdens het badderen.

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik denk niet dat Zwisal haar eigen badolie afraadt ;). Er bestaat dus speciaal badolie dat zich met het water vermengt en dat mag je zeker wel gebruiken.

Ons meisje gaat elke 2 a 3 dagen in bad. Meestal doe ik er wel badolie in of was ik haar met zeepvrije wasgel. Haartjes echt wassen doe ik dan alleen met die wasgel, ongeveer eens per week denk ik. Elke dag badderen is niet goed voor haar huidje maar ook niet voor mama's rug... ;)

Deel Deze Pagina