Hoe oud was je kindje toen voor eerst ging uit logeren?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vruchtje24, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Hoe oud was jouw kindje toen hij/zij voor het eerst uit logeren ging? Over een maand hebben wij iets leuks en zou dan mijn ouders vragen om op te passen, maar omdat het best laat wordt zij mijn moeder breng hem anders hier heen. Ik kreeg brok in mijn keel want weet helemaal niet of ik dat al aandurf (klinkt voor sommige misschien suf sorry). Hij is dan 8 maanden.

Ik wil wel een kindje die straks ergens makkelijk gaat slapen en niet een die je nooit ergens kan laten slapen. Met welke leeftijd moet je dat dan gaan oefenen?

groetjes

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon was 7 maanden toen hij voor het eerst een nachtje ging logeren. Ik zag er ook als een berg tegenop, maar hij heeft die nacht geslapen als een os, en werd nog later wakker dan thuis ;) Verder prima gegeten, niet gehuild en vooral lekker gespeeld en geknuffeld met oma en opa. Het is mij enorm meegevallen, maar ik snap wel dat je het moeilijk vindt hoor...

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Onze dochter was ruim 6 maanden toen ze voor het eerst ging logeren.. We hadden een bruiloft..

Ze is inmiddels zo'n 5 keer uit logeren geweest.. ;)

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Luca is 26 december 2008 geboren en hij heeft voor het eerst bij mijn ouders een nachtje gelogeerd op 18 april 2009. Luca was dus 3,5 maand oud. Wij hadden toen een feest en mijn ouders boden aan om hem bij ze te laten slapen. Dit ging meteen heel goed. De eerste keer vond ik het erg vreemd en ook wel een beetje moeilijk en ik was al heel vroeg wakker. Toen ik hoorde dat het heel goed was gegaan waren mijn zorgen over.

Inmiddels heeft Luca daar al zo'n 5 keer geslapen. Ik laat hem alleen bij mijn ouders en mijn schoonzusje slapen. Ook bij mijn schoonzusje heeft hij nu 5 keer geslapen. Gemiddeld slaapt Luca dus 1 keer per maand bij of mijn ouders of mijn schoonzusje. Luca vind het niet erg (hij slaapt daar heel goed) en mijn ouders en schoonzusje vinden het heel erg leuk en wij hebben even tijd voor ons zelf.

De volgende logeer afspraken staan ook al, 21 november en 18 december.

Veel liefs
    Nataly

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ehm, nog niet zonder ons..
    Maar hij is wel door anderen naar bed gebracht. sowieso 2 keer per week door het KDV voor zijn middagslaap. Dat is vanaf 15 maanden.

En een aantal keren door mijn moeder. Dan logeerden we daar, en gingen wij 's avonds nog even weg. Bijna hetzelfde dus, alleen dan waren we er 's nachts en 's ochtends wel. De 1e keer was rond de 3,5 maand. En daarna om de paar maanden.

Ook mijn schoonmoeder heeft hem nu 2 keer in bed gestopt, bij hem thuis, terwijl wij 's avonds even eropuit waren.

Maar ik moet toegeven, dat ik een hele nacht ergens anders logeren gewoon gevoelsmatig niet wil. Het zou wel kunnen, maar ik wil mijn jochie gewoon in de buurt ;)

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Uhmmm... wij hadden een week geleden een bruiloft en waren toen pas laat thuis. Sam hebben we wel voor de nacht opgehaald, maar het was wel laat. Voor mijn gevoel heb ik hem echt een flinke tijd 'alleen' moeten laten. Maar goed... echt logeren was het natuurlijk niet.

Ik weet wel dat mijn hart gebroken was toen ik hem achter moest laten. Heb alleen maar gehuild in de auto :(.

7. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    Anoeska is nog steeds niet uit logeren geweest zonder mij.
    Het moet wel een keer gaan gebeuren binnenkort want ik wil weer eens een keer flink gaan stappen.
    Maar het lijkt mij erg moeilijk om Anoeska te laten logeren, terwijl ik weet dat ze aan niks te kort zou komen.
    We zijn wel eens een avond weggeweest, dan bracht mijn moeder of een goede vriendin Anoeska naar bed. En ze is 2 middagen per week bij mijn ouders. Dus Anoeska vind het geen probleem om door anderen naar bed gebracht te worden.

8. Ellen30

Ellen30 Actief lid

Nov 7, 2008
    160
    0
    0
    Aanstaande zondag slaapt hij voor het eerst bij mijn moeder. We gaan naar een concert. Vind het lastig maar ik weet dat hij in goede handen is. Hij is nog maar 2 mnd en 1 week.
    Moet ook wel zeggen dat er even tussenuit wel goed voor me is. zit er even doorheen.

9. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Hier was ze zeven maanden. Zag er ook een beetje tegenop, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ze was in goede handen bij mijn ouders dus ja. En stiekem was het wel erg lekker om gewoon weer eens saampjes naar een feestje te gaan en de volgende dag heerlijk uit te slapen ;)
    Zij had het overigens ook prima naar haar zin gehad. Lekker verwend door opa en oma!

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Onze dochter was 3 maand oud en papa en mama wilden dolgraag een avondje carnaval vieren. En dus ging ze uit logeren. Ik vond en vind er nog steeds niks aan als ze uit logeren gaat, ik 'mis' dan wat in huis. Maar goed, soms lekker een avondje uit is ook heerlijk.
    En hoe je dat traint?? Onze dochter heeft van begin af aan overal in de kinderwagen gelegen en ook overal in bed gelegen. En toch, vanaf een maand of zes begon ze tegen te pruttelen. Advies gevraagd op het CB: toch zo vaak mogelijk er heen brengen. Niet alleen voor de nacht maar ook bijvoorbeeld een keer voor een middagslaapje om te wennen. Dat hebben we gedaan en nu gaat het beter. Ze huilt nog wel maar valt uiteindelijk wel in slaap. Bij beide oma's.....

11. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine was net 4 maanden oud toen ze voor het eerst ging logeren. mama en papa moesten allebei een nachtdienst draaien en dit kon niet veranderd worden. Ik heb Jasmine naar de oppas gebracht, haar daar de laatste fles gegeven en zelf in bed gelegd. Wat ze normaal nooit doet, deed ze nu dus wel: Huilen!! Ben nog wel even gebleven, maar moest echt naar mijn werk terwijl mijn meisje nog lag te huilen. Toen brak mijn hart wel even hoor. Pfoe, viel niet mee! Gelukkig kreeg ik niet veel later een sms dat mijn meisje heerlijk lag te slapen.

12. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Mn oudste is 2 en is nog niet uit logeren geweest, de andere 2 ook nog niet.
    Hier is het gewoon nog niet nodig geweest, ik weet ook niet als het wel nodig was of ik het dan wel had gedaan.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn was 7 maanden toen ze voor het eerst ging logeren. Het is hardstikke goed gegaan. Ondertussen is ze nu 3 keer uit logeren geweest. (bij opa en oma, die ook al 1x per week oppassen.)

14. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

Nov 6, 2008
    217
    0
    16
    Hey,
    Noah is de eerste keer op logé geweest als hij nog geen 3 maanden was. Jammer genoeg moest het toen 3x op dezelfde maand.. Drie goeie vrienden trouwden die maand en konden gewoon niet anders.. Het was een heel dubbel gevoel. Je weet dat je baby in goede handen is maar je mist die ENORM!! Je komt thuis en je bent met zn twee, dus dat klopt niet meer! Ik was toen thuis rond 4-5u snachts en was om 8u al bij mn moeder.. Dus uitslapen ofzo zat er ook niet in hoor :)

Het is wennen maar je weet wel dat ze daar goed zijn éh... Je mag er je eigelijk niet zo slecht of schuldig om voelen (maar heb het ook!)

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Met 3 maanden bij mijn ouders. De eerste keer was het superspannend, maar tegenwoordig is het voor ons de normaalste zaak. Mijn zoontje sliep direct heel goed bij mijn ouders, en was op z'n gemak en dat scheelt natuurlijk wel.

16. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Met 7 maanden ging mijn zoontje voor het eerst een nachtje logeren.
    Dit ging heel goed, hij was alleen wel vroeger wakker.

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

marinte gaat voor het eerst 11 dec. is dan 10 maanden. ze slaapt wel overdag al bij mijn ouders dus is wel gewend. en missen zal ik haar zeker... maar dat doe ik al als ze 5 minuten van me vandaan is hahaha

18. DWA

DWA Lid

Jun 7, 2009
    85
    0
    0
    3 weken oud! bij mijn moeder. Maar dat is misschien een beetje vroeg voor sommigen maar goed, mn moeder is kraamverzorgster en had ook gekraamd bij mij dus dat maakt die drempel wel wat lager.
    hij was ongeveer een half jaar toen hij voor het eerst bij mijn schoonmoeder logeerde. maar de eerste keer is moeilijk maar persoonlijk gezien zou ik je kind er wel aan laten wennen, als straks de nood aan de man is dan durft hij nergens te logeren...

19. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

Aug 3, 2007
    2,899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier met 6 weken. Mama en papa wilden echt even een avondje alleen, lekker uit eten enzo.. maar vond het ook echt heeeel raar!!! Was heel vroeg wakker en ben m snel weer gaan ophalen.. op verjaardagen enzo leg ik m weg in campingbedje, al vanaf het begin, dat is ook trainen natuurlijk. En echt uit logeren gaat ie 1 keer in de 2 maanden ofzo.. niet zo heel vaak maar wil het ook alleen als we watleuks gaan doen!

20. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Tess was 6 dagen toen we oppas aan huis hadden voor een avond en 6 weken toen ze voor het eerst ging logeren.

Share This Page