Heel dringend...help aub.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door a star, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had gister opeens veel bloed verlies en ik ben meteen naar ziekenhuis gegaan, ze hebben daar bloedgeprikt en urine test gedaan en ik kreeg uitwendig en inwendig echo. Alles was goed met de baby gelukkig. De baby is 8weken en ze zag een harte kloppen. En daarna deed de arts een inwendige onderzoek om te kijken of alles met de baarmoeder goed is enzo, en alles bleek helemaal goed te zijn. En ik heb geen bloed verlies meer. Maar ik heb blaasontsteking en vaginaal schimmelinfectie, nou heb ik 2 medicijnen gekregen hiervoor:

- Flucanozole 150 mg voor schimmelinfectie

- Nitrofurantoin 100 mg voor blaasontsteking

Maar waar ik me zoveel zorgen om maak is...kan het geen kwaad voor de baby als ik deze medicijnen inneem? Ik had veel liever een creme voor uitwending gebruik gehad maar ik heb pillen gekregen.
    Nou weet ik niet wat ik moet doen:(
    Graag jullie advies.

Alvast bedankt

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

kan geen kwaad, echt niet, het is belangrijk dat je deze medicatie gebruikt!

Mirjam

3. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam dank je wel voor je reactie.
    Maar in Nederland word Flucanozole 150 mg afgeraden voor zwangere vrouwen las ik op internet...

4. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je mag ook om canesten vragen, dat wordt wel heel vaak in de zwangerschap gebruikt.

Mirjam

Deel Deze Pagina