Dames, Vanaf wanneer doe je je kleintje niet meer in het badje/tummytub? en waar dan in als je geen groot bad hebt? is een bibabad of soortgelijks handig voor onder de douche te zetten? Jelmar is nog maar 16 weken, maar zo lang!! in de tummytub word het al beetje proppen... in het gewone badje schoptie steeds tegen het eind aan waardoordie zichzelf een kopstoot geeft tegen de achterkant.................. de tummytub kan op zich nog wel een paar weken, maar wat daarna te doen? wat doen jullie?
Hier nog steeds in het babybadje. We hebben geen groot bad of ruimte voor een bibabad. Onder de douche vind hij niet echt leuk maar kan natuurlijk prima. We hebben wel een tussenperiode gehad dat hij niet kon zitten nog en liggen wilde ook niet goed meer, dat was wel even lastig. Je zou dan eventueel zo'n badring/zitje kunnen kopen. Je hebt ze ook waar hij half in kan liggen geloof ik. Kruidvat heeft ze zo nu en dan in de aanbieding volgens mij.
Tot 1 jaar in 't badje, liggen en daarna zelf zitten. Na 1 jaar, en nu dus nog steeds ging ze in de douchebak in 'bad' klein laagje water lekker spelen en ik was dr dan ondertussen gewoon Ineens is die tussenperiode idd voorbij, maar tot dan was t hier behelpen met t babybadje
hier nog steeds in het babybadje of onder de douche hier ook een periode gehad dat ze zich steeds afzette tegen de rand. heb toen het badzitje erin gedaan. of nam haar mee onder de douche. nu gaat ze gewoon staan onder de douche of zelf in bad zitten.
Ik dacht toen mijn zoontje die leeftijd had (+/- 16 weken) ook dat het babybad te klein zou zijn, maar dat is niet zo hoor! Als hij straks een beetje gaat zitten dan past hij er zeker nog een jaar in haha. Ik deed trouwens ook een badzitje erin toen hij zijn hoofd steeds zo stootte en dat werkte perfect.
Ik denk tummy te klein ?? Elle pas er nog steeds in en die is 21 maand ... Als ze ouders worden en kunnen zitten passen ze nog prima in het badje en later mee onder de douche ...
Ik heb Julia nog steeds in het babybadje We hebben geen gewoon bad en de douche vindt ze niet zo fijn, en ze is nog klein dus ze kan er nog prima in. Wel zittend dan, maar ze vindt het prachtig. De tijd die jij beschrijft is maar eventjes. Over een maand of 2 kan hij zitten en dan kan hij lekker zitten in het babybadje!
Hier ook nog in het babybadje hoor! Tot 6 maanden heeft hij in de tummy tub gezeten (nou ja op het laatste steeds staan) en daarna in zo'n zitje dat hij als het ware ligt tot een maand of 8. Sinds die tijd zit hij in bad en vindt hij prachtig. Lekker spetteren en bakjes water gooien . De douche vindt Aaron trouwens ook drie keer niks en gaat huilen als er water uit de douchekop komt .
In het badje is ze al heel lang niet meer geweest omdat ze er niet meer in past en nog niet zelf kan zitten. Maar de tummytub past hier nog wel een hele tijd. Ik heb wel zo'n grote (hema).
Lekker douchen. Kick heeft nooit een babybad of tummytub gehad en hij ging lekker mee onder de douche. Hij vindt douchen nog steeds geweldig (ook nu we wel een ligbad hebben). De eerste paar weken is hij in de wasbak gebadderd.
Wij hadden een badje geleend van iemand, omdat iedereen zei dat je die moest hebben. Ik had er al mn twijfels bij, maar goed..... Ik vond het ook super onhandig en hebben hem 6 weken gebruikt. Toen is ze mee onder de douche gegaan. Vanaf dat ze kon zitten 9,5 maand in een badring onder de douche, een paar weken later gewoon los.
Ik ben gestopt met het babybadje toen hij er nog wel inpaste, maar het gewoon geen doen meer werd om hem onder controle te houden. Hij was zo enthousiast dat het hele huis nat was en hij minstens 3 keer onder water verdween terwijl ik hem gewoon vast had. Sterk mannetje, hihi. Vanaf toen ging ik met hem onder de douche of samen in het grote bad (maar daar heb je niks aan, die heb je niet). Ik zou eerst eens gewoon onder de douche proberen, dus dat jij hem vasthoudt, voordat je er speciale spullen voor gaat kopen.
dat met hem douchen durf ik dus niet sta zelf al niet zo stevig op m'n benen (voor mijn gevoel dan) en ben zo bang dattie zo wild doet dat hij uit m'n armen glijd ofzo... + hoe doen jullie dat zonder dat je man/vriend erbij is?? naakt en nat uit de douche naar beebkamer toe? Ik vind zo'n badzitring wel erg leuk! maar daar moettie nog wat ouder voor zijn, en zo'n ligzitje is straks misschien wel handig eerst in het kleine badje, zag dat je ze voor weinig al bij de babydump kunt kopen! Alvast bedankt voor de tips!
Julie ging al toen ze ienimini was met ons mee onder de douche, vond en vindt ze heerlijk! Een goede antislipmat doet wonderen, of je gaat gewoon op een hydrofiele luier staan in de douche. Toen ze kleiner was, legde ik het aankleedkussen op de badkamer op de badmat en hing ik een badcape klaar over de verwarming. Als we dan onder de douche uitkwamen, wikkelde ik haar snel in de badcape, zo op het aankleedkussen en dan kon ik mezelf even snel afdrogen. Toen ze ging rollen en krioelen legde ik haar gewoon in haar cape even op de (dikke wollige) badmat neer. Wij hebben ons babybadje net naar zolder gedaan. Ze past er nog makkelijk in, maar het wordt een heel waterballet als ze met haar eendenfamilie aan de slag gaat . Ze gaat nu of onder de douche, of met ons in het ligbad.
ik zette de wipper in de badkamer, badcape over de verwarming en als we klaar waren, in de badcape in de wipper, dan zelf snel afdrogen en aankleden, dan de kleine.
Hier misschien nog een tip! Ik heb bij bart smit het kleinste baby badje gekocht (met 2 ringen) iets van 80 cm bij 80 cm en past makkelijk in de douchebak. Groetjes
Mees is van 11-04 en heeft denk ik maar 3 weken in het badje gebaderd. Ik vond het een onding om te vullen en weer te legen. Hele vloer telkens zeiknat...Nam hem toen een keer mee onder de douche en dat is eigenlijk zo goed bevallen dat ik dit nog steeds doe. Als ik hem was onder de douche dan houdt ik m zeg maar vast zoals je een klein babietje vast houdt, dus op mijn arm en met mijn andere hand zeep ik hem in. Spoel daarna het ergste sop weg zodat hij niet meer zo glibberig is, zet m dan weer tegen mijn schouder aan. Als hij weer lekker schoon is wikkel ik hem in een wikkeldoek, droog mezelf met 1 hand proffesorisch ( moeilijk woord, zie dat ik het verkeerd geschreven heb, maar ik heb geen zin om te zoeken hoe het wel moet) Schiet zelf in een badjas...En ga mijn poepie vervolgens in zijn kamertje aankleden. Hij gaat de ene keer mee onder de douche en de andere keer gaan we samen in het grote bad, vind hij helemaal super... Maar dat babybadje heb ik dus al vrij snel verbannen naar de zolder...kreeg er ook ontzettend pijn in mijn rug van... X
Gewoon iets hoger houden of een bad zitje gebruiken. Ik heb mijn meisje nu zittend in haar badje die nu in de cabine staat. Ook gaat ze wel gewoon in de cabine onder de douche als ik geen zin heb om uitgebreid te badderen.
tja, mijn rug is inderdaad ook nog een probleempje.... alshij straks beetje steviger is lijkt zo'n badring me ideaal voor in de douchebak! en anders zo'n flexibath/of bibabad voor in de douchebak, in ieder geval genoeg nuttige tips
Totdat ze los konden zitten gingen ze hier in babybadje. Op het einde was het inderdaad een beetje behelpen. Nu zitten ze in een badring in de grote bad, voor ons helemaal geweldig want zo gaan ze alle drie tegelijk in bad. En voor hun heel veel waterpret