Hey Meiden, Ik heb drie katten thuis, mijn vriend verschoont sinds ik zwanger ben trouw de kattenbak maar ik merk dat ik een beetje spastisch word over het aaien van de katten! niet aaien kan ik niet daarvoor vind ik ze veels te lief en het bijna m,n 2e natuur om ze constant te aaien vooral op schoot! alleen nu was ik met m,n angst voor toxoplasmose constant m,n handen, aaien, handen wassen, aaien, handen wassen! gelukkig heb ik een goeie handcreme want anders zou ik geen handen overhouden... maar ook met op bed komen enzo ben ik al een beetje bang..... herkennen jullie dit? of ben ik nu echt belachelijk overdreven aan het doen? hoe doen jullie dit? donderdag m,n intake gesprek bij de VK en ik hoop dat zei me ook het een en ander hierover kan vertellen.... liefs van dorri
daar hoef je niet bang voor te zijn, die bacterie vind je alleen op de kattenbak, als ie er al in zit, niet door het aaien van de kat. geniet van je zwangerschap
Klopt idd, dus lekker je katten aaien, dat doe ik ook! Ze hebben alleen van mij nu wel een slaapkamerverbod, want de kleine komt strax bij ons te slapen de eerste tijd en ik vind het geen goed iee als de katten ineens bij hem in bed kunnen springen Plus daarbij, tijdens de bevalling die ik thuis wil, is het ook niet handig als ze op de slaapkamer zijn.
Heb ik me een tijdje geleden ook afgevraagd, maar aaien mocht gewoon, zolang ik maar van die kattenbak afbleef. Mijn poezebeestjes waren zelfs verbannen naar de veranda ocharme. Was ik blij dat ze gewoon bij mij op schoot mochten!
Heb hier ook 3 super grote poezen in huis , maar lig de hele dag met ze te kroelen ! Kan echt geen kwaad. Je moet alleen niet aan de uitwerpselen komen
Heel herkenbaar! Dat was ook 1 van mijn eerste vragen aan de VK! Gelukkig mag je ze gewoon aaien en kroelen en wat ben ik blij dat dit gewoon mag! Ik kan echt niet zonder mijn poezebeest en ik aai en knuffel er elke dag heel wat met haar af!
Toch moet je wel uitkijken dat ze je niet per ongeluk krabben. Dat schijnt wel weer gevaarlijk te zijn. x Linda
Volgens mij ben je wel immuun voor die ziekte. Ik kan me niet voorstellen dat als je 3 katten hebt, dat je 't nog nooit hebt gehad! Ik heb 4 katten, maak al jaren de bakken niet schoon, maar aai nog dagelijks ook al ben ik zwanger. Ik ben zelfs geneigd extra te aaien en hun vacht te snuiven omdat ik bang ben dat mijn kindje allergisch wordt voor katten (zit in de familie). Je kunt je er volgens mij zelfs op laten testen (dit kan vlgns mij alleen vóór je zwangerschap). Ik maak me niet druk hierom, ik hoop ook jij niet meer!
Je wordt er ook nog eens voor getest bij het bloedonderzoek. Ik heb zelf 4 katten en zou er echt niet aan moeten denken dat ik ze niet meer zou mogen aaien en knuffelen. Idd uit kijken met de kattenbak en als ze in de tuin komen met handschoenen aan werken in de tuin, maar goed daar is het nu toch niet echt het weer voor! Liefs, Duveldraakje
Nou ik ben ook wel wat afstandelijk geworden naar onze katten, dit komt meer omdat ik onwijs allergisch ben voor katten... Waarom dan katten tsja... Maargoed ik mag tijden de zwangerschap mijn medicijnen niet gebruiken en juist nu zoeken alle katten mij op. schijnt ook normaal te zijn. Soms aai ik ze als een gek en was ook direct mijn handen, niet uit angst voor toxolplasme maar meer voor de allergie. Wat de anderen al zeggen toxoplasme krijg je puur van uitwerpselen.
Hoi ,ook ik had in het begin erg bang en vond het erg dat ik de kat wat op afstand moest houden!Ik heb dan wel heel weinig antistoffen maar ik mag gewoon de kat strelen en bij mij nemen alleen moet ik wel steeds mijn handen goed wassen!Mijn vriend verschoond nu de kattebak terwijl ik dat voor mijn zwangerschap altijd deed!Ik blijf er wel voorzichtig mee ook dat ze mij niet zou krabben want dat is niet zo goed! Groetjes Heidi
ik heb wat dat betefd helemaal een probleem onze hele oude kat moppie gaat in de kattenbak liggen slapen het beestje is dement aan het worden ben ik bang ik dus die kat totaal niet meer te aaien omdat ze in haar eigen uitwerpselen gaat liggen
Tja, daar ontkom ik helaas echt niet aan, vooral 1 kat vindt het nogal leuk om lekker z'n nagels in m'n been te zetten als ik hem aai Heb allemaal van die kleine rode plekkies op m'n been. Ik heb van de dokter begrepen dat het gevaarlijker is als zoiets zou gebeuren bij een hond (beet bv) dan een kat omdat katten over het algemeen veel hygienischer zijn.
ik roel en aai er lekker oplos hoor bij die twee van ons. Eentje is pas 8mnd en super speels dus af en toe ook een haal, maar ach....... Kattenbak schoonmaken doe ik niet meer....... Twinny