hallo, Ik weet dat het uit den boze is om je kind op de buik te laten slapen, dit ivm wiegendood. Maar wat als je nou een baby hebt die echt alleen maar op de buik wil slapen? Mijn dochter is er namelijk eentje, en ik weet niet wat te doen! Als ik haar op haar rug of op haar zij neerleg in haar bedje dan slaapt ze een uurtje en wordt daarna huilend wakker en gaat pas weer slapen als ze dan op haar buik ligt. Ik leg haar dan tussen mij en mijn vriend in, bij ons in bed en dan gewoon wel op haar buik en dan slaapt ze heerlijk. Nu ook, de wandelwagenbak heb ik naast me op de bank staan en ze ligt daar heerlijk in te slapen op haar buik. ze slaapt nu ook al 4,5 uur, dus veel langer dan als ze op haar rug slaapt. Ze is nu 2 weekjes. Wat kan ik doen?? Ik durf haar niet in haar bedje op haar buik te leggen, maar zo overdag durf ik het wel aan omdat ik haar dan gewoon naast me heb liggen en ik haar kan zien. Af en toe draait ze haar hoofdje, ze slaapt dus niet maar op 1 kant van haar hoofd. Is er iets wat ik kan doen zodat ze ook lekker kan slapen op haar rug of zij of moet ze hier echt aan wennen??
Hoi hoi, Het advies wat we aan ouders geven is om op de rug te slapen. Dat is echt het veiligste. De eerste weken maken we nog wel eens een uitzondering als een baby veel spuugt, maar na twee weken is het advies op de rug. Natuurlijk is het altijd wel eigen keuze of je hier gehoor aan geeft. De cijfers (in 1997 zijn er 120 kinderen aan wiegedood overleden, in 2007 nog maar 9) geven aan dat alle maatregelen wel degelijk helpen. Advies om op de rug te slapen; Blijkbaar weet ze met haar handen niet goed raad. Je zou een puckababy kunnen overwegen. Dat is een slaapzak waarbij ze met haar armen in de zak gaat, zodat ze niet meer zo maait met haar armen. Dat geeft vaak rust, waardoor ze beter slapen. Er zijn ook steuntjes voor in de rug te koop, waardoor ze dan als ze op haar zij ligt, niet kan draaien. Dat kan ook rust geven. Je kunt je ook afvragen of er iets met de voeding niet goed gaat. Of ze darmkramp heeft of iets dergelijks. Succes Adrienne
Hallo Adrienne, ja ik weet dat het ook het veiligste is. ik durf haar ook absoluut niet op haar buik te leggen hoor in het bedje in de nacht. Overdag wel omdat ik erbij ben en haar zie, maar in de nacht durf ik het ook niet Een puckababy heb ik gekocht en krijg ik donderdag, daar had ik zelf ook al dingen over gelezen inderdaad over dat het misschien daardoor komt. Als dat niet helpt dan kan ik van een vriendin zo'n steuntje lenen, dus dan ook dat maar proberen. vannacht wou ze ook niet slapen en heb ik haar op mijn buik gelegd. dan doe ik mijn handen onder haar voeten en soms gaat ze huilen en schopt ze er tegen aan en omdat mijn handen eronder zitten kan ze niet strekken en dat vind ze fijn. Zouden dat krampen kunnen zijn? Ze heeft niet teveel voeding gekregen, want ze had maar 70 cc gedronken ipv de 100/110 cc die ze normaal drinkt. Ook na het drinken gaf ze een hele golf terug qua melk en vannochtend weer na de fles. Ook spuugt ze best vaak nog laat na de voeding. Ook komt er heel vaak melk omhoog maar dat slikt ze dan weer door. Kan ik proberen om haar jbpm te geven in de fles zodat het wat dikker is? Ik weet alleen dat er buikkrampen van kunnen krijgen en harde ontlasting, dat is dan weer minder natuurlijk...
Hoi hoi, Jbpm kun je altijd proberen. Begin dan met een kleine hoeveelheid. Het kan net genoeg zijn om het spugen tegen te gaan. Als ze kramp hebben is op de buik liggen ook fijner. Kramp zie je aan de manier van huilen, ze trapt dan met haar beentjes en zo maar ineens stopt het huilen ook weer, om later weer opnieuw te beginnen. Groetjes Adrienne