wandelwagen inzet voetenzak of wrapper nu nog?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jo85, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik wil binnenkort voor de kleine stukjes de wandelwagen inzet gaan gebruiken Jesse ligt nu al helemaal opgepropt in zijn kinderwagenbak met de beentjes omhoog en hij wil graag wat meer zien.
    Maar nu vraag ik me af in de kinderwagenbak ligt hij lekker beschut en onder een lakentje. Maar in de wandelwagen is dat natuurlijk niet het geval. Ik heb er toendertijd een voetenzak bijgekocht zal ik die nog gebruiken of toch een wrapper kopen voor 'm zodat hij toch iets over zijn beentjes heeft?!

Nu weet ik dat aangeraden wordt pas met 6 maand de wandelwagen inzet te gebruiken maar het gaat hier echt voor de kleine stukjes even met de honden een rondje of eventjes naar de winkel.
    Verder gebruik ik de draagzak vaak als we langer gaan wandelen want dan gaan we vaal het bos in en dan is de kinderwagen niet handig...

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Voetenzak zit toch ook om de beentjes?
    Ons zoontje zat ook rond de 4 maanden in de kinderwagen, maar ik zou dit alleen doen als het zitje ook echt plat kan. Dus in de ligstand.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja hij kan zo goed als helemaal plat. Zitten houd hij ook niet zo lang vol maar gisteren wezen wandelen met de kindrrwagen en toen viel het me pas op hoe opgepropt hij in de kinderwagenbak lag...

Maar wel een voetzak gebruiken dus als hij "nog zo klein is"?!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Als het fris is zou ik dat zeker doen ja.
    Wij gebruiken nu ook de voetenzak en ons zoontje is 'al' 1 jaar.

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Wij gebruiken ook nog gewoon de voetenzak.
    Ti's best frisjes buiten.

6. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    k Zou de voetenzak wel gebruiken en dan regelmatig de temp van je kindje controleren... Mijn zoontje heeft t bv snel warm en wordt dan zweterig, wat uiteindelijk sneller afkoelt dan wanneer k om maar ff wat te noemen zn vest niet dichtrits...

Heeft je voetenzak wellicht n rits of knoopjes oid die je open kan doen als je kindje t toch warm heeft?

Wat k dus wil zeggen... Luister naar je hart en kijk naar je kindje... ;)

7. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik vind het eigenlij te warm voor een voetenzak momenteel. Zo koud is het buiten niet.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Een voetenzak die helemaal open kan. Als het dan warm genoeg is doe je hem helemaal open, of alleen een klein stukje over de beentjes bijvoorbeeld. Wordt het wat frisser dan doe je hem gewoon dicht.

Wij gaan ons zoontje ook vanaf nu in de wandelwagen doen, hij is 4 maanden en ik heb net een voetenzak gekocht. Onze wandelwagen kan helemaal plat en verder in elke positie die je zelf instelt :)

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier ook een voetenzak, maar die kan ik helemaal open ritsen als het te warm word

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Voetenzak vind ik voor nu veel te warm.
    Als je nu al een voetenzak nodig hebt wat ga je dan in de winter wel niet aangeven?
    Ik heb nu ook geen dikke gewatteerde winterjas meer aan.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben de voetenzak er in maart er al helemaal uit gedaan hoor... Een kindje kan echt wel wat hebben... Gewoon een jasje aan is voldoende.

12. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb voor mijn meisje nu een kussen in haar rugjes gedaan.
    Zo kang te toch in de bak liggen, en ook wat zien.
    Misschien voor jouw een optie?

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Het is nogal een trappelkont dus dan trappelt hij zichzelf telkens onderuit...
    Dat is niet echt een optie...

Hij ligt plat en in een harnasje in de wandelwageninzet (net even geprobeerd want ja dat ding is direct op zolder verdwenen toen we m gekregen hadden....)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind het nu echt te warm voor een voetenzak hoor. Je kan ook een lekker zacht wiegendekentje over zn beentjes doen en instoppen.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje ligt al 3 weken zonder voetenzak in de buggy,het is warm zat. En ze mogen wel wat weerstand krijgen. Kijk zijn ze pas geboren dan zeg ik ja lekker inpakken.

16. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Incerdaad veel te warm voor een voetenzak.
    Trek een lekker dik broekje aan, sokjes en evt slofjes.
    Jij hebt vast ook geen muts, sjaal en. Een winterjas aan :)
    Kijk wat je zelf aan hebt, je kindje heeft net als jou een kacheltje binnenin.
    Je zou alvast een week of langer met hem wandelen met de wandelwagen en dan ook het dekje achterwege laten en dan lekker gewoon de bovengenoemde kleertjes aan. Evt alleen een lakentje.

Het is wel juni he ;) als het onder de 10 graden gaat overdag zou ik een voetenzak pas in overweging nemen.

17. Linana

Linana Niet meer actief

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de voetenzak gebruik omdat wij vaak in de avond terugkomen als we weggaan, dan is het vaak wel onder de 10 graden. Overdag is de voetenzak helemaal open en heeft hij dikke sokjes of schoentjes (meer slofjes) en een jasje of joggingsvestje aan.
    Wij hebben geen auto dus doen alles voornamelijk lopend/OV als we weggaan met de kleine. Dan vind ik een voetenzak nu echt nog wel een uitkomst in de avonden

18. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik ben zelf geen goede graadmeter voor of het warm genoeg is. Ik loop bij -5 nog zonder jas buiten in mijn t shirt.
    Dat is ook de reden waarom ik het moeilijk vind om te kijken wat hij precies aan moet...

19. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Ik zou persoonlijk ook geen voetenzak meer gebruiken, het is warm zat en zeker voor de wat oudere baby's. En net wat Jewe zegt; wat moet je hem dan met -5 nog aandoen..?!?! Wij hebben volgens mij in mrt de bovenkant van de voetenzak eraf gehaald en in april helemaal eruit. Onze kleine zweette zich gewoon helemaal rot.
    Nu zit ik zelfs soms te twijfelen wat ik hem aan doe, aangezien hij zo snel warm is... Maar een voetenzak in juni... nee...

Deel Deze Pagina