autostoeltje qute q-five?

Discussion in 'Verzorging' started by frummelk, May 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Hallo,

Omdat onze baby inmiddels echt flink klem in de maxi-taxi zit zijn we op zoek naar een autostoel voor 'grotere kinderen'.
    Nu vond ik op babydump.nl de qute, q-five. Heeft iemand hier ervaring mee? Was al aan het google-en op veiligheid, etc. maar kan niets vinden.

We hebben het financieel niet erg breed en ik kan dus niet een hele dure autostoel kopen. En tweedehands vind ik niet 'veilig' genoeg. Je weet immers nooit (zeker) wat er mee gebeurd is.

Andere tips zijn welkom.

Liefs Frum

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Dus je zoekt een nieuwe autostoel omdat je kindje uit de buggy aan het groeien is? :D
    Nee, flauw haha.

Verder geen ervaring met die stoel, al is hij niet erg veilig omdat het een voorwaarts gerichte autostoel betreft...
    Wellicht kun je kiezen voor een achterwaarts gericht model (bewezen veiliger!) en dan voor een goede marktprijs?

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Het liefst zou ik ook een achterwaarste autostoel kopen, maar deze zijn verschrikkelijk duur. Tenminste de site's waar ik op google uit kom, hebben ze voor flinke prijzen te koop staan. Helaas kan ik dat niet betalen. (Als ik het kon had ik het gedaan ;) )

Ik wil dus een zo veilig mogelijk autostoeltje voor 100 Euro of minder...

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Met alle respect, maar een autostoel onder de 100 euro is natuurlijk nooit zo veilig als een duurdere stoel.
    Als je achterwaarts zou willen vervoeren, zou je MP in de gaten kunnen houden voor een 2ehands achterwaartse stoel.
    2ehands wordt afgeraden als je de historie niet weet, maar ik denk dat mensen die achterwaarts gerichte vervolgstoel aanbieden hun huiswerk goed gedaan hebben en een stoel waar iets mee gebeurd is nooit meer zouden verkopen.
    Achterwaarts vervoeren was tot voor kort nog zo onbekend hier in NL, dat mensen die zo'n stoel hebben heel zorgvuldig onderzoek hebben gedaan naar veiligheid, vandaar dat ik een 2ehands achterwaartse stoel wel aan zou durven.

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Daar ben ik me bewust van maar ik kan het domweg niet betalen :(

Ik vroeg me af wat mensen van dít autostoeltje vinden....

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat snap ik, daarom gaf ik de tip om een tweedehands achterwaartse stoel te overwegen. Die staan soms voor ca. 50 euro op MP en dan weet je zeker dat je een super veilige stoel hebt.

Share This Page