Ik ben nu bijna 37 weken in verwachting. De kleine kan zich dus elk moment gaan aandienen, spannend maar we zien er naar uit hem te ontmoeten! Nu hebben we na de bevalling een newbornshoot geregeld. De fotograaf kwam met het idee om ook foto's te maken in bad (melkbad met bloemen enz.) Als ik de foto's op internet zie smelt ik helemaal weg, echt heel mooi! Maar mijn vraag is: wanneer mag je in bad na de bevalling? Ik meende van mijn vorige zwangerschap en wat ik op internet kan vinden dat je minimaal 6 weken niet in bad mag ivm infectiegevaar en het nog vloeien (tampongebruik mag nog niet). Toch zie ik dat deze shoots veel worden gedaan in Amerika en nu opkomend in Nederland. Soms vinden de shoots al plaats binnen een week na de bevalling. Nu zal dat hier niet het geval zijn, maar bij mijn oudste hebben we een newbornshoot gedaan 2 weken na z'n geboorte. Iemand enig idee of wellicht ervaring?
Klopt 1e 6 weken raden ze af om te gaan zwemmen, in bad te gaan en sex te hebben ivm die infecties. Dus ja zo'n bad zou je dan niet kunnen nemen.
Het gaat om de bacteriën die in het water zitten, dat valt in een bad wel mee, een zwembad zou ik echt niet doen. Als je het gaat doen, zou ik ook een scheutje soda toevoegen
Ik mocht na 4 weken weer in bad omdat ik gestopt was met vloeien. Mijn vk zei dat je niet in bad mag zolang je vloeit omdat dat betekent dat je wond (van je baarmoeder waar de placenta zat) nog niet geheeld is. Zodra je niet meer vloeit is de wond dicht en is het infectiegevaar minimaal.
Ik heb in mn kraamweek 3x per dag in bad gezeten, alleen dan wel met soda Als er geen zeep of troep in zit zou het denk wel kunnen. Maar een melkbad? Geen idee!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het gewoon even overleggen tegen die tijd met de verloskundige/Kraamzorg. De vorige keer heb ik heel kort gevloeid hopelijk is dat deze keer weer.