Net zwanger en al 2x koorts gehad

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MvM, Mar 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvM

MvM Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik heb even een vraag.
    Ik ben nu 5 weken zwanger en ik heb gisteren voor de tweede keer tijdens deze zwangerschap koorts gehad (38.5)
    Gelukkig beide keren maar 1 dag koorts gehad.

De eerste keer was toen ik 3 weken zwanger was en ik het nog niet wist.

Nu begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken, ik bedoel, mijn buik is nu zo hard aan het werk om een gezond kindje te creƫren en dan werkt mijn lichaam niet mee.....`

In hoeverre zou dit kwaad kunnen voor mijn zwangerschap en kun je mij enigszins gerust stellen?

Ik heb enorm last van een verstopte neus en bijholtes, heb daar voordat ik wist dat ik zwanger was langdurig neusspray voor gebruikt, maar ben daarmee direct gestopt toen ik wist dat ik zwanger was, kan het langdurig gebruik van neusspray evt nog kwaad voor de zwangerschap?

Daarbij blijf ik ook het zeurende buikpijn gevoel houden alsof je net ongesteld moet worden.

Ik heb voor mijn zoontje een MK gehad en al met al zijn wij niet makkelijk zwanger geworden, dat maakt dat ik me erg onzeker voel.

Ik zou het heel fijn vinden als je mijn vragen kunt beantwoorden, alvast bedankt.

Groetjes Mama van Mik

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi MvM,

ik snap dat je je ongerust maakt, maar je kleintje zit lekker ingepakt in zijn eigen omgeving. De antistofjes van de griep krijgt ie wel mee, maar dat is alleen maar goed. De pijntjes die je voelt zijn waarschijnlijk een combinatie van het groeien van de baarmoeder en een beetje bezorgdheid. Ook dit geeft allemaal niets. Je bent gestopt met de neusspray op het moment dat de baby net bezig was met contact te zoeken met de baarmoeder en zich daar ging innestelen. Dat wil zeggen dat de uitwisseling tussen jullie nog minimaal was en dus de kans dat je kleintje er last van heeft gehad, is echt heel erg klein. Dus geen zorgen meer maken, meneertje of mevrouwtje zorgt wel voor zichzelf, zorg jij ook maar goed voor jouzelf!

Groetjes Brigitte

Share This Page