mama's met honden en baby's 7mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by duimpje, Dec 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duimpje

duimpje Bekend lid

Sep 25, 2009
    604
    5
    18
    Ik probeer me aan een soort van leidraad/schema te houden voor Lynn (nu 7,5 maand). Niet alleen voor mezelf maar ook voor de gastouder waar ze heen gaat. Alleen ik kom iedere keer met het slapen in de knoei omdat we 2x per dag met de honden er op uit gaan. Vooral met dit koude weer valt ze iedere keer in slaap met het uitlaten. Op zich niet erg maar eenmaal thuis wil ze niet meer slapen...

8 uur fles
    8.30 uur wandelen
    9.30 tussendoortje
    10-11 uur slapen (maar dan heeft ze dus al een half uur geslapen met het wandelen)
    11.30 uur broodje + water/thee
    daarna wandelen
    13.00 uur fles
    daarna slapen maar dan heeft ze dus al bijna een uur geslapen met het wandelen met gevolg dat ze niet wil slapen daarna. Ze is dan best wel moe maar wakker geworden omdat we weer binnen zijn en niet meer rijden natuurlijk.
    15.30 fruitje + water/thee
    Soms extra slaapje van 5/6 omdat ze dus overdag niet goed geslapen heeft.
    1800 warme hap
    1900 fles en naar bed.

Hoe doen andere mama's dit met honden en een baby van deze leeftijd? Ik vindt het zo vervelend dat ze iedere keer wakker wordt terwijl ze eigenlijk heerlijk slaapt met gevolg dat ze daarna niet meer wil slapen

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Als ik heel eerlijk ben loop ik soms zonder de kleine met de hond erop uit naar het einde van de straat en weer terug..... Zij ligt dan wel te slapen boven!

Als mijn vriend thuis is doet een van ons gewoon de hond uitlaten en als ze wakker is gaat ze mee... (maar dat is dan wel naar haar slaapje )

3. duimpje

duimpje Bekend lid

Sep 25, 2009
    604
    5
    18
    Ik ga ook wel eens met ze weg als ze ligt te slapen. Maar bv. 's morgens dan is ze om half 8 wakker, heeft ze een fles om 8 uur en daarna gaan we wandelen ong. een 45 min. Ze valt dan gewoon weer in slaap. Met als gevolg dat ze die ochtend bijna niet wil slapen. Mijn honden 'moeten' er gewoon in ieder geval 2x per dag goed uit en dan laat ik haar niet alleen liggen omdat ik dat dan te lang vindt.

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Ik ga heel vaak tussen de middag even met onze hond een rondje doen terwijl de kleine ligt te slapen. Het is een rondje van 5 minuutjes.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Ik loop als Julian net 30 minuten wakker is. Dan valt hij net niet in slaap. Maar ik ga maar 1 keer per dag 1 uur. ( we gaan zo weer)

In de ochtend ga ik als hij slaapt even voor het huis op het veld ( is uitlaatplek dus erg makkelijk)

Dan dus na zijn middag slaap 1 uur. Maar soms moet hij ook overal en nergens slapen in de wagen, maxi cosi et cetera omdat ik nog een peuter heb die naar school moet of gym.

Het is niet anders. Ik probeer zoveel mogelijk dat hij thuis kan slapen.

Met Isabella ging ik juist wandelen om haar lekker te laten slapen. Ik ging dan gewoon de stad in met een 5 standen buggy. Dan wilde ze helemaal plat, doek ervoor en lekker 2 uren slapen in de buggy, ha ha.

Wij gaan nu zo met de kidcar ( fietskar) en als Julian toch gaat slapen dan zet ik hem daarna binnen en laat hem nog slapen tot hij wakker wordt.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ga juist wandelen nadat ze net in haar bedje geslapen heeft. Dit betekent wel dat de hond zich moet aanpassen aan het schema van dochterlief. De ene keer wandelen we om 12.00 en een andere keer kan dat pas 14.00 zijn.

De hond kan trouwens op commando haar behoefte doen. Dochter heeft vandaag koorts dus ik ga niet naar buiten met haar. Dan is hond aan de lange lijn en even snel plassen/poepen op het gras voor. 's Avonds als Treesman thuis is gaan ze even naar het bos om uit te razen. Soms is het gewoonweg niet anders en heeft de hond pech.

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik liep 'sochtends met hond en kind een uur. Dan sliep luca dus ook een uur. dat was van 9.30-10.30 ongeveer. Daarna sliep hij soms door in de wagen in de gang, en hoe ouder hij werd hoe minder dat lukte. Smiddags idd even gauw naar het veld, terwijl luca in bed ligt.

8. Meara

Meara Niet meer actief

Na de slaapjes zou ik dan gaan wandelen. Ik doe het ervoor en leg haar bij thuiskomst meteen in bed. En is ze eerder moe draai ik het om

Ik ga nooit zonder haar de hond uitlaten. Vind het erg onverstandig om je kindje alleen thuis te laten of het nu slaapt of niet. Een hond kun je andere tijden aanleren.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier moeten onze honden zich aanpassen aan ons schema dus ze worden niet altijd op precies dezelfde tijd uitgelaten.Nu hebben wij kleine honden en hoeven niet perse elke dag een flinke wandeling te maken dus het komt ook voor dat ze wel eens alleen s'avonds een lange wandeling maken.

10. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Hier wisselend, maar ik wandel i.d. vaak als ze net wakker is. Eerst wandelen en dan de fles. Als ze dan in slaap valt is het niet zo erg. Laat ik haar bij terugkomst thuis in de wagen liggen ( doe wel haar muts af en haar voetenzak een stukje open ) en laat haar slapen. Soms slaapt ze zo nog een half uur. Maar dit is dus aansluitend op haar slaapje. als ik na haar fles/ fruithapje etc ga wandelen valt ze eigenlijk niet heel vaak in slaap. Ik houdt haar ook wel wakker. Regelmatig even contact maken helpt om haar wakker te houden. Mocht ze toch in slaap vallen wandel ik een hele lange ronde ( als ik verder geen plannen heb ) en dan is dit dus gewoon haar slaapje. Ook dan probeer ik haar thuis te laten liggen in de wagen. ( ik heb een wandelwagen waar ze nu meestal in zit, maar die ik helemaal plat kan leggen. Als ze in slaap valt tijdens het wandelen leg ik hem plat.
    Overigens loopt hier als ik vrij ben door de week mijn vriend s` ochtends met de hond ik ga dan begin van de middag een lange ronde wandelen of soms tussen de middag en einde van de middag. Maar meestal maar 1x en dan loop ik weer als mijn vriend thuis is. Mijn hond is gelukkig heel flexibel

11. mona23

mona23 Niet meer actief

Hier gaat mijn man 's morgens de eerste ronde met de hond, dan ga ik of 's morgens rond 10 uur samen met onze zoon, of rond 13.00 uur even alleen als boef slaapt, hier voor een rondje. De babyfoon mee en ik hoor alles.
    Dan gaat mijn man of ik weer rond 17.30 uur.
    Tussendoor gaat de hond in de tuin

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,100
    3,879
    113
    Mijn man laat de hond kwart over 7 uit. Tussen 12 en half 2 laat ik de hond samen met de kinderen weer uit. Het is maar net hoe lang de jongste slaapt.
    Rond kwart over 6 als mijn man thuis is, wordt de hond weer uitgelaten, meestal gaat mijn man even, maar anders ga ik. Regelmatig gaan we ook gewoon met de hele familie wandelen.
    's Avonds rond een uur of 11 gaat hij nog een kort blokje om met de hond.
    Eigenlijk gaan de kinderen met mij alleen dus maar 1 x per dag mee de hond uitlaten.

13. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Wel geen 7 maanden, maar wij doen de hondjes (chihuahua's) tussendoor in de tuin. Mijn man loopt 1x per dag een uur met ze. Soms smiddags, soms savonds, soms doe ik het met de kinderwagen ;)
    Maar we zijn dus niet afhankelijk van uitlaattijden gelukkig ;)

14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hier een kindje van bijna 14 mnd en een labrador. Het gebeurt regelmatig dat mijn man 24 uur van huis is voor zn werk dus dan sta ik er de hele dag alleen voor. Wij doen het dan als volgt: Mn man laat de hond dan sowieso 's ochtends uit en ik doe het overdag 2x. Als Sophie wakker is, gaat ze mee...slaapt ze in dr bedje dan loop ik alleen met hem. Over het algemeen gaat ze mee. Mocht ze in slaap vallen tijdens de wandeling dan laat ik haar gewoon in dr wagen slapen thuis. Het laatste avondrondje moet wel alleen en zonder Sophie want dan ligt ze in bed. Het kan dan gewoonweg niet anders want hond moet er uit en ik maak Sophie niet wakker om 10 of 11 uur 's avonds om mee te gaan lopen. Dat zijn dan wel korte rondjes hoor, ca 15-20 min ofzo.

Ik vind wel dat de hond zich moet aanpassen aan het schema van het kindje. Vaak weet je wel wanneer je kindje ongeveer slaapt dus dan zou ik het doen na haar slaapje en kindje dan meenemen. Denk dat ze nu nog 2 lange slaapjes doet op een dag? Dus dan na haar 1e lange slaap wandelen met zn 3tjes en daarna na haar 2e lange slaap bijv? Is dat een idee??

Succes!

Share This Page