Ik kan er even niet meer tegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik moet het even kwijt. Ik heb een dochtertje van 8 weken.
    De eerste 5 of 6 weken ging het super, echt geweldig. Ze dronk en sliep hartstikke goed.

Maar nu....overdag slaapt ze bijna niet meer.
    Vandaag b.v.:
    Om half 6 de fles
    Om half 9 wakker, in slaap gevallen in mijn armen tot half 10
    Half 10 fles
    Hazenslaapjes gedaan van ongeveer 10 min. Ik heb huilend mijn moeder gebeld, want ze moet toch slapen, ze is nog zo klein, ze kan toch niet de hele dag wakker zijn.
    Half 2 flesje en nu slaapt ze dan weer net 20 min. Ik durf amper iets te doen nu, bang dat ze wakker wordt.

's Avonds en 's nachts gaat het wel goed, ze ligt alleen vaak wel 2 uurtjes wakker te kijken voordat ze gaat slapen en het is heel onrustig en ze wordt snel wakker, terwijl ik eerst kon stofzuigen naast haar en ze sliep gewoon door. Maar sinds een week of 2 of 3 is het dus echt anders.

Ik ben ook Forte voeding gaan geven omdat ze huilde na de fles, ik doe nu 150 cc water, 3 schepjes gewoon en 2 schepjes forte. Ook op advies van het CB zodat ze 's nachts net iets langer zou slapen omdat ze soms om 6 uur kwam (eerder 7 uur). Maar dit helpt voor geen meter.
    Toen het advies gekregen om haar in een doek te wikkelen zodat ze beter slaapt en haar handjes er niet uit kunnen, helpt ook niet.

Ik heb het idee dat ik vanalles probeer maar het helpt niet.
    Klinkt dit als een sprongetje waar we in zitten? Het duurt alleen wat lang..... :cry:

Ik weet het ook niet met die Forte voeding of dit wel zo goed is. Toen ik die gewone helemaal gaf ging het beter, maar het lijkt soms wel of ze honger heeft. Van het CB mag ik nog niet naar 180 water en 6 schepjes. Wanneer zou ze dit mogen? Ze woog vorige week bijna 5 kilo.

Ik zie het niet meer zitten mensen. Ik vind mezelf een slechte moeder op het moment. Als ik ga winkelen (heb ik vorige week 1 dagje gedaan) dan slaapt ze gewoon hartstikke vast 's middags. In de wagen heeft ze toen lekker geslapen. Zelfs toen we ergens gingen lunchen (waar veel herrie was trouwens) bleef ze slapen.

Ik merk wel dat ze meer ziet enzo.
    Wat denken jullie?

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi hoi

kan me voorstellen dat je het ff niet meer ziet zitten hoor, dat is helemaal niet erg........ dat hebben we allemaal wel eens......

Je bent zeker geen slechte moeder, alleen al het feit dat je hier je vraag stelt, omdat je je ongerust maakt, geeft dat al aan.

Het kan zeker een sprongetje zijn waar ze in zit. Kijk eens op www.oeiikgroei.nl, daar vind je er meer over....

Verder denk ik dat ze misschien ook jou spanning voelt. Waarschijnlijk leg je haar al te slapen met de angst dat ze elk moment weer wakker kan worden? Ik heb dat ook een tijd gehad en pas toen ik dat los kon laten, ging het beter.
    Ze pakt zich heus de slaap wel die ze nodig heeft.

Kweet ook niet goed wat ik verder nog moet zeggen. Ik hoop dat je snel wat beter in de je vel zit en de kleine meid weer wat meer slaapt.

twinny

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dank je wel.

Hebben jullie kindjes wel een huiluurtje nog? Dat heeft ze al vanaf het begin, maar dat is volgens mij normaal. Het begint rond een uur of 5 tot ze de fles krijgt om half 7/7 uur. Maar goed, als dat alles is.

Hoe lang zou dat huiluurtje nog duren?

Verder die wakkere uurtjes 's middags heeft ze nog nooit gehad, behalve nu een week of 2 en soms heeft ze het een dagje niet. Ik weet niet wat het is. Als ik wist dat het een periode is dan was het wat makkelijker om er overheen te komen. Als ik wist dat het over zou gaan, maar ik ben bang dat ze altijd zal blijven doen, dat het een moeilijke slaapster wordt ofzo.

Als nou wakker is zonder te huilen, ok dan nog.

Hoe lang slapen jullie kindjes van een week of 8 en hoeveel huilen die op een dag? Ik weet dat ieder kindje anders is maar toch ben ik hier benieuwd naar, al is het alleen maar om even te kijken of ze toch redelijk 'normaal' is.

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dat huiluurtje is hier ook bekend, al neemt het de laatste tijd wat af. Nu bijvoorbeeld is het nog 'akelig' stil boven ;)

Ik heb me precies als jij gevoeld en dacht ook dat Siem veel te weinig sliep. Hij deed namelijk ongeveer hetzelfde als jouw meisje. Ik ben idd ook Oei ik groei gaan lezen en dat hielp me al veel.

Daarnaast heb ik geleerd los te laten dat Siem móét slapen. Anders wordt je zo gespannen en dat werkt alleen maar averechts.

Toen ik rustiger op hem ging reageren, is het vanzelf beter geworden. Natuurlijk zal dat ook liggen aan het feit dat hij ook ouder wordt. En daarnaast ben ik met hem bij een osteopaat geweest voor zijn krampjes en zijn onrust. Wij hebben daar baat bij.

Je bent een prima moeder, alleen met een veeleisend kindje en dat is zwaar. Neem tijd voor jezelf, breng je meisje naar je moeder of iemand anders en ga lekker winkelen voor JEZELF! Dit soort momentjes vond ik erg fijn.

Het wordt beter, maar dwing je kindje niet om morgen al weer rustig te zijn. Sommigen hebben meer tijd nodig om zich te vinden. Maar het zal haar lukken. En jou ook!

Succes en sterkte!

5. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dank je wel voor je lieve berichtje Juud.

Ik dacht echt dat ik de enige was, ik hoor andere moeders nooit hierover. Ik had er ook nooit bij stilgestaan eigenlijk, naief he?

Een vraagje, sliep jouw kindje dan ook niet overdag? Huilde hij dan soms 3 uurtjes achterelkaar?

En wat deed je er dan aan? Als ik ga wandelen is ze nl. wel stil, b.v. vorige week wezen winkelen met mijn moeder en toen heeft ze 's middags geslapen, wel 4,5 uur achterelkaar. En heel vast ook, toen wij gingen lunchen sliep ze gewoon, terwijl het daar best lawaaierig was. Maar ik kan niet 4 uur gaan wandelen en elke dag winkelen is ook wat overdreven. Ik heb niet het idee dat ik te vaak weg ga met haar. Ik ga misschien 2 x in de week echt weg met de auto en verder om de dag wandelen. Ik wil het liefst elke dag maar ik hoor ook van mensen dat dit slecht kan zijn voor haar, te veel prikkels. Maar ik heb niet het idee dat dit slecht is voor haar. Maar ik durf het ook niet te doen, misschien moet ik het wel doen.

Je hebt gelijk dat ik het idee moet loslaten van dat ze moet slapen, ik ben echt 'bang' als ik alleen thuis ben, in het weekend gaat het ook vaak beter, mijn man is erg nuchter. Hij heeft zoiets van slaapt ze slaapt ze, slaapt ze niet dan niet. En met huilen precies zo.

Maar hoe moet ik dit loslaten en zou het dan echt al beter gaan?
    Pfff ik voel me echt even een slechte moeder hoor. Mijn moeder is vandaag geweest en voor de 1e keer ben ik alleen op pad geweest, even weg thuis. Toen voelde ik me eigenlijk nog slechter hoor. Ik kan niet eens voor mijn eigen kindje zorgen :cry:

Wel fijn dat ik hier even mijn verhaal kwijt kan hoor.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    De eerste keer had ik dat ook: breng ik mijn eigen kind weg, omdat IK het niet aankan?!

Maar dat went wel hoor. Siem sliep idd ook overdag heel weinig, of echte hazeslaapjes, waar ik dan nog zenuwachtiger van werd, want je bent steeds aan het wachten tot ie weer wakker wordt. Ik herken je bange gevoel.

Maar je man heeft gelijk. Mijn man was ook zo en hij heeft gelijk gekregen. Siem is het zelf gaan leren en gaan aangeven, toen ik hem de vrijheid gaf.

Ik wandel overigens iedere dag, als het weer het toelaat. Siem vindt het heerlijk. En al wandel je 1 uur. Tis toch weer een uurtje slaap. Ik liet Siem altijd in de wagen liggen, tot hij zelf wakker werd. Soms lag ie zo nog een half uur thuis door te slapen.

Je voelt je een slechte moeder, maar je BENT het niet. En nee, je bent zeker niet de enige. Als je veel meeleest, zul je veel van dit soort berichtjes vinden. Ik denk dat de moeders die hierover niet posten schaarser in aantal zijn (haha)

Je meisje is oud genoeg voor speelbogen en speeltjes in de box. Probeer haar daarmee tevreden te stellen, zodat jij even wat kan doen in huis. En zodra ze begint te huilen, in bed proberen. Lukt dit niet, dan zul je een keuze moeten maken: laten huilen of bij je nemen.

Doe waar jij je goed bij voelt, laat de spanning los en ga genieten van je meisje.

Nogmaals succes!

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Is ook zo. Ik moet volgende ook naar het CB om te wegen, kan ik het daar ook nog eens aan geven.

Mag ik nog wat vragen? :oops: Hoe lang heeft je zoontje overdag zo slecht geslapen? En hoeveel sliep hij dan ongeveer op een dag? En liet jij hem weleens huilen? En wanneer ging het beter bij jou?
    Ik weet dat elk kindje anders is, maar is wel eventjes fijn om te horen.

Denk je echt dat ze zelf moet leren een ritme te vinden?

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Je mag het zeker vragen, maar besef idd dat ieder kindje anders is.

Siem sliep zo slecht tot en met vorige week donderdag. Hij werd die dag overigens 11 weken en is nu dus 11,5 week oud.

Hij sliep in totaal misschien 3 uurtjes (alles bij elkaar opgeteld) maar voor mijn gevoel was het minder. Misschien was het ook wel meer, hij sliep nooit lang achter elkaar en huilde veel.

Ik liet hem wel eens huilen ja, dan ging ik gewoon door met was ophangen, strijken, vaatwasser uitruimen en dat soort klusjes. Soms zette ik zelfs de TV even harder, om hem de kans te geven toch zelf in slaap te vallen. Het hielp maar zelden, maar ik had even tijd voor een klusje.

Het werd dus vanaf vorige week echt beter, maar daarvoor aanvaardde ik het al (zo'n 2 weken) waardoor ik hem niet meer gedwongen in bed legde. Hij zat dan in de wipstoel naar me te kijken, lag in de box te spelen of naar me te kijken, of ik legde hem onder zijn speelboog. Daar was hij dan druk mee. Als hij op mijn arm in slaap was gevallen, legde ik hem wel eens in de kinderwagen te slapen. Die staat bij ons in de kamer.

En ineens ging alles beter. Echt waar, het gebeurt. Het is alleen jammer dat je niet weet wanneer. Tot die tijd is loslaten echt het gemakkelijkst.

Ik ga nu uitloggen, want ik moet koken ;)

Ik hou je topic wel in de gaten als je nog meer vragen hebt. Maar hoe meer je tips gaat vragen, hoe meer je gefrustreerd kunt raken dat die tips voor jou niet werken. Kijk naar je meisje en probeer haar te ontdekken.

Succes!

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Je hebt gelijk. Fijn dat het bij jou nu goed gaat!

Slaapt hij nu ook overdag tussen de voedingen gewoon 4 uurtjes? Dat is wel fijn, dat deed mijn dochter eigenlijk altijd heel goed.

Ik ben wel benieuwd of het een sprongetje is.
    Maar als ik onze dochter in de box leg dan speelt ze niet. Ze kijkt wel naar de mobiel maar daar kan ze niet bij. Dan hangt er nog een speelboogje in de box maar daar doet ze eigenlijk niets mee. Ze heeft haar handjes dus ook nog niet ontdekt. Zou ze hiermee wat laat zijn? Ook dat ze nog niet speelt?
    Ze ligt ook nog niet vaak in de box, ze kan hier min. 10 min in liggen. Na de fles breng ik haar eigenlijk naar bed, als ze begint te gapen en te jengelen. Hou jij je zoontje misschien wat langer op of wanneer gaat hij de box in?

Dat vind ik wel moeilijk om te bepalen, want na de fles is ze vaak moe en gaapt en jengelt maar zodra we boven komen is ze weer hartstikke fit, meestal is ze zo'n uurtje op na de fles. Weet eigenlijk niet wanneer ze in de box moet, met de huiluurtjes kan ze niet in de box dan huilt ze ook. Of je Siem dan huilend in de box?
    Mijn dochter is dan niet stil, meestal alleen op de arm.

Nou ik hoor je antwoorden wel weer ;) Maar ik weet wel dat mijn kindje anders is maar ben wel benieuwd hoe andere moeders dit soort dingen doen.

Mijn dochtertje is b.v. een goede drinker, maar sinds die Forte spuugt ze wat meer, zit er over te denken om daar mee te stoppen, maar ik wil ook niet na 4 dagen ermee stoppen. Ik heb nu wel een nieuwe fles besteld, Dr. Brown, deze fles helpt schijnbaar krampjes voorkomen, en zuigt niet vacuum. Mijn dochter drinkt heel snel (binnen 10-15 min is de fles leeg en dan stoppen we ook nog 3 x om te boeren, anders ging het nog sneller). En ze zuigt heel hard, vaak huilt ze na de fles omdat ze nog zuigbehoefte heeft (denk ik dan). En honger heeft ze misschien nog, vandaar die Forte.
    Maar die helpt dus nog niet echt.

Slaapt jouw zoontje wel al door? Eerst deed ze dit dus goed, maar nu komt ze steeds rond half 6 en ik had eerst een schema : 7 - 11 - 3- 7 - 11. Maar dit schema klopt dus voor geen meter meer. Nou ja dat is nog geen ramp. Als ze 's nachts komt dan geef ik haar maar een extra fles. Ik ga dit niet rekken 's nachts.

Ik hoop dat ik snel wat zekerder wordt. Vind het in elk geval fijn om jouw ervaringen (en nog van anderen) te lezen. Dan weet ik in elk geval dat ik niet alleen ben. ;)

Maar klinkt dit nou eigenlijk als een sprongetje wat mijn dochtertje heeft? Want geen idee wat een sprongetje nu precies is.

Ik ga nu ook uitloggen, ben er morgen denk ik wel weer als ik de kans krijg. Ben blij dat ik dit forum ontdekt heb hoor!

Fijne avond iedereen

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, ik wil even kwijt dat je echt geen slechte moeder bent!
    je wil het beste voor je kindje en maakt je daar zorgen over, dat maakt je toch een supermama!

ik denk dat alle moeders wel eens twijfelen, maar volg je gevoel!

over de voeding, als jij denkt dat ze het beter doet op 180met 6, dan zou je het gewoon kunnen proberen, ook al zegt cb dat het niet mag!
    maar misschien gaat het dan een stuk beter, misschien ook niet, maar het is het proberen waard!

volg je gevoel en kijk naar je kindje dan weet ik zeker dat je er wel komt!

liefs joyce

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jeetje meid, je bent absoluut geen slechte moeder!
    Over dat huiluurtje, dat is wel een signaal van je kindje .Vaak willen ze dicht bij je zijn. Een uur laten huilen is in mijn optiek dan ook niet de bedoeling. Waarom koop je geen draagdoek?
    Je zal zien hoe heerlijk je kindje het vind.

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi hoi

O, ik herken mezelf zo goed in jou. Ik ben ook zo onzeker geweest.....

Spelen in de box kun je inderdaad opbouwen. Zoë is vanaf een week of 6 eg gecharmeerd geweest van haar muziekmobiel boven de box, dat kon ze echt heel lang naar kijken en van genieten. Dingen pakken etc. doet ze pas vanaf een week of 13oud.

Ze heeft ook heel lang en veel gehuild overdag en ik was echt ook bang dat het nooit over zou gaan. Hield me hard al vast, want wat moest ik de hele dag met zo'n kind doen om het bezig te houden. Wandelen is inderdaad een uitkomst, maar zodra ik thuis kwam, was ze weer klaarwakker!
    Ze heeft ook minstens tot wk 11 alleen maar gekreund en gesteund van de krampjes en ik dacht dat ze nooit een normaal baby geluidje zou maken.
    Hoorde alleen maar van kindjes die al lachten en die lekker sliepen op de arm. Mijn meisje wil liever helemaal niet op de arm, dan wordt ze heel opstandig!

Maar echt, sinds een week of 4 is ze zo veranderd. Ik heb door hoelang ze wakker is tussen de flessen, meestal 2 1/2 uur en dan bepaal ik dat het bedtijd is!

En soms mag je ze best wel ff laten huilen hoor, zeker als je ze in bed hebt gelegd en je weet zeker dat ze moe is. Vaak zijn ze zo vermoeid dat het niet wil lukken in slaap te vallen. Ze ff te laten kan helpen.....

Succes
    twinny

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hoi meid

ik wil je even een hart onder de riem steken!

Ik heb ook een heel bewerkelijk kindje gehad!
    Wij zagen door de bomen het bos niet meer..
    Wij hadden echt een huilbaby met hazeslaapjes!

Ik gaf ook nog eens bv met veel pijn en moeite!
    Toen ik gestopt ben met de bv ( ook met veel pijn en moeite) ging het ineens stukken beter met hem.. Nu wil ik niet suggereren dat het door de bv kwam want hij was ook de 12 weken grens gepasseerd.

Echt ineens is het voorbij!
    Iedereen vertelde me dat bij 3 maanden je kindje gaat veranderen, en ik wilde ze maar niet geloven...

De dag dat hij 3 maanden werd had ik een adner kindje!

Ik heb er natuurlijk wel wat voor moeten doen.. zoals inbakeren ( en ook volhouden ) rust, ritme en regelmaat inbrengen..
    EN de 10 minuten regel toegepast.

En eerlijk waar als ik nu mijn kleine op bed breng dat huilt hij niet meer.. hij geeft geen kik maar valt gelijk in slaap.
    Mijn vriendin die hier ook op het forum struint die is telkens verrast hoe snel hij in slaap kan vallen..

Ze zegt het is net of er in zijn speen een hamertje zit hahah.. Speen erin en tok weg istie!

ik heb er veel profijt van gehad in ieder geval!

Neem je rust en probeer dingen lostelaten.. ik weet hoe moeilijk het is die 1e 3 maanden maar aan alles komt een eind!

ik weet het klinkt cliché maar het is echt zo!

liefs sally

14. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik heb ook een baby die een tijdje veel heeft gehuild. Ik ben hem op eigen initiatief 5 flessen van 180+6 schepjes gaan geven, half comfort en half friso normaal. Hierdoor raakte hij meer tevreden en is hij van hazeslaapjes ineens wat langer gaan slapen tussendoor ('s nachts sliep hij sowieso goed door, vanaf dat het donker was). Nu huilt hij trouwens nog steeds als zijn fles leeg is, maar even een speentje geven helpt dan. Verder ben ik hem in de box gaan leggen en wat speelgoed gaan aanbieden om hem te leren zichzelf te vermaken. Dus eerst slapen, verschonen, fles, knuffelen/ samen spelen en dan zelf spelen voordat hij weer naar bed gaat. Huiluurtjes zijn heel normaal, vooral zo in het begin van de avond, heeft te maken met het omschakelen van ritme geloof ik.
    Het is inderdaad even lastig de eerste tijd, maar je zal zien dat het na een tijdje beter gaat. Rust en regelmaat kunnen je hierbij ondersteunen, je zal zelf je weg en manier hierin moeten vinden. Volg je gevoel, het komt goed. Succes!

15. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    mijn kindje huilde ook na de fles om honger ik heb haar toen gewoon alleen forte gegeven en er was nix meer aan de hand ook heb ik voormezelf bepaald wanneer mijn kindje toe was aan meer voeding en mider flessen enzo...

zo zit ze nu nog maar op 1 fles savonds en smorgens een bord melkpap en smiddags brood gewoonweg omdat ze geen fles meer wilt.....

ik stoor me niet aan het buro hou me niet aan hun regeltje maar doe hoe ik denk dat ikmeot doen een moeder kent haark ind het beste vin dik

dus ik zou zeggen volg je gevoel.....

en bewaar je geduld want je kindje voelt dondersgoed aan hoe jij je voelt

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0

17. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Goeiemorgen, bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Ik had echt een goed gevoel vanmorgen, ze heeft tot half 8 geslapen, vanaf 23.00 uur!
    Gisteravond hebben mijn ouders opgepast tot 9 uur want wij moesten weg. Toen we gingen lag ze in de box en volgens mijn ouders vond ze dat erg leuk. Ze heeft zelfs hard op gelachen, dat heeft ze nog nooit gedaan.

Om kwart over 8 vanmorgen heb ik haar weer naar bed gebracht en toen heeft ze een half uurtje ofzo geslapen en nu huilt ze. Ik weet dan niet wat ik moet doen, laten liggen of pakken? Want ze moet eigenlijk nog tot half 12 ongeveer voor de volgende fles. Ik vind dit erg moeilijk, ik weet niet wat het beste is. Misschien valt ze wel in slaap, misschien ook niet.

Ik voel me nu al weer onzeker, terwijl ik zo goed begon. Ik denk dat ik nog eventjes wacht en dan pak ik haar maar. Pfff als dit nu weer de hele dag zo gaat! Slaapt ze gewoon de hele dag niet en 's avonds na 19.00 uur duurt het ook 2 uur voordat ze slaapt, dat kan toch niet voor een baby van 8 weken? Ze heeft die slaap toch nodig of niet?

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je kindje wil gewoon bij je zijn. Ik zou haar in ieder geval niet laten huilen. Heb je radio en tv uit, zodat ze niet overprikkelt is?

19. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ze is nu stil, af en toe klinkt er nog een uhtje.....
    Ik vind het zo zielig, maar ze moet toch ook slapen! Een baby van 8 weken kan toch niet de hele dag wakker zijn?

Als ze dadelijk weer begint te huilen dan pak ik haar bij me.

Ik voel me ontzettend schuldig hierover, ze heeft 15 min. gehuild nu.

Maar ik voel me ook schuldig omdat ze gisteren dus voor de 1e keer hardop lachte en wij waren niet thuis. Ze lacht gewoon met geluid naar 'vreemde' mensen. Zou ze dan echt niet van mij houden? Misschien draaf ik nu door, maar zo voelt het even op het moment.
    Na de volgende fles leg ik haar ook maar even in de box, kijken of ze dan met mij wilt 'spelen'.

20. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Maar als ik haar niet moet laten huilen dan leert ze toch ook niet alleen te slapen? Nu begint ze weer zachtjes te huilen.

Als het doorzet ga ik even kijken bij haar en dan gaan we maar wandelen, weet het anders ook niet.

Deel Deze Pagina