Onze zoon is nu 3 maanden en slaapt overal goed. Onze meid is 1,5 jaar en ook zei slaap zeer goed (wel alleen in eigen bed). Alleen nu komt het kleine probleem. Onze meid is een hele lichte slaper overdag, goed, ze slaapt wel 3,5 uur in de middag maar wordt van het geringste wakker. Onze zoon krijgt bv op verzoek en het komt zo goed als nooit uit om ze samen in bed te krijgen. Meestal gaat onze meid rond 13.00/13.30 naar bed en komt onze zoon net uit bed (lekker dubbel). Het gevolg is dus dat onze zoon overdag niet echt zelf in slaap kan komen omdat ik hem niet laat huilen omdat dan onze meid wakker wordt, dus slaapt onze zoon veel beneden in de wagen (hij is nu dus gewend om aan de borst is slaap te vallen). Omdat hij dit dus gewend is is het ook s'avonds een probleem om hem alleen in slaap te laten vallen (wel slaapt hij van 20.30 tot 8.30/9.00). Weet iemand de oplossing voor mij, om onze zoon zelf in slaap te laten vallen zonder onze meid wakker te houden (volgens mij is dat moeilijk). Of zal ik het zo laten en hem aan de borst in slaap te laten komen in de hoop dat het niet een al te grote gewenning gaat worden. Vind het zo lastig, want ik wil onze meid haar middagdut niet verstoren, omdat ze dan heel erg lastig wordt en als gevolg s'nachts vaak wakker wordt. Sorry voor het lange verhaal, maar wie heeft er de truc voor mij (als die er 1 is).
Misschien kan je met je zoon het ritme iets omgooien? Op die leeftijd veranderd het voedingsschema nog zo vaak? Misschien kan je de Bv iets rekken? Of een keer wat eerder geven zodat het schema wat aan wordt gepast? Ik lees dat je op verzoek geeft, maar ik neem aan dat daar ook wel ietwat structuur in zit inmiddels? En misschien kan je je dochter dan iets eerder naar bed doen, schuiven met een half uur/ uur kan misschien nog net? Lijkt me lastig!
Onze zoon heeft ook periodes dat hij alleen aan de borst in slaap valt... Als je er zelf geen probleem mee hebt, zou ik het zo laten. Er komt wel een tijd dat dit vanzelf overgaat of als je er écht een probleem mee hebt, kan je er nog aan werken. Heb dus geen truc...