in bedje

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by toetie, Apr 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hoi hoi ik heb 2 vraagjes..
    we hebben een dochtertje van 14-03-2011 nou sliep ze over het algemeen goed maar ze wil overdags niet maar dan ook echt niet in haar bedje slapen of beter gezegt helemaal nergens anders dan in je armen.
    zodra je ze neerlegt dan krijst ze gewoon gigantisch terwijl dat het een heel tevreden kindje is ook huilt ze dan echt met traantjes.
    nou had ik een intake met het cb en die zeggen in bed laten liggen als ze huilt maar ik neem aan als ze zich helemaal overstuur huilt dat ze dan helemaal niet slaapt.
    wat kan ik hier aan doen want vind het een beetje zielig haar uren te laten huilen in haar bedje want ze blijft huilen..

ook zag ik op de overdracht naar de cb dat de kraamhulp ingevuld had dat ze 6 voedingen per dag krijgt van 100 cc maar ze krijgt elke 3 uur een voeding nou is het al bekend dat we gewoon een hongerlijertje hebben ze drinkt haar fles ook in max 10 min a 15 min op maakt niet uit wat voor speen of fles wel hebben we afgesproken haar de nummer 1 speen van de avent te houden omdat haar zuigkracht afneemt ze dan toch meer moeite moet doen en als ze echt honger bleef houden dan mocht ik het ophogen tot de 120 cc per voeding.
    van die voedingen vroeg de cb na heb niet gezegt dat dat er meer zijn want toen ik informatie vroeg zei ze al tegelijk dat ze dan naar 5 flessen moest want ze zou anders teveel krijgen...

nou is het gewoon zo dat ons kleintje alleen huilt bij honger en een vieze luier of als ze tegen haar slaap vecht ook merk ik als ze langer wakker is komt ze eerder voor haar voeding.

wat moet ik hiermee sorry voor het lange verhaal..
    groetjes toetie

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat de voeding betreft, wil ik even weten hoe zwaar ze is. Als je me dat even doorgeeft? Krijgt ze ook 's nachts om de drie uur, of zit er dan langer tussen. Hoe zwaar was ze bij geboorte. Ik vind een kindje van goed twee weken te jong om al over te gaan naar vijf vedingen.

Ovr het huilen... Het kan best zo zijn dat ze overdag toch wat meer wil eten, en dat ze daarom wat meer huilt. Ik zou dus willen adviseren om eerst daar mee aan de gang te gaan.

Laat je me snel iets horen??

Groetjes Adrienne

3. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hoi
    bij haar geboorte was ze 3700 gram ze is nu bijna 5 kilo even kromweg geschat door zelf eerst op de weegschaal te staan en daarna met haar.
    s'nachts komt ze om de 4 uur ongeveer.
    terwijl ze in het begin gewoon doorsliep...
    ik hoop dat dit zo genoeg is.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Gegroeid van 3700 gram naar 5000 gram, is wel erg veel op goed twee weken tijd. Ze groeien normaal rond de 200 gram per week. Is het optie om haar even te laten wegen op het CB?

Als ze in het begin doorsliep, dan is het waarschijnlijk omdat ze zo weinig kracht had in het begin. Dat zie je als een baby veel afvalt wel vaker.

Mijn advies zou zijn, om haar toch zoveel mogelijk in bed te laten liggen. Ze krijgt waarschijnlijk veel prikkels binnen, die er voor zorgen dat ze slecht in slaap kan vallen. Ze verwerkt de prikkels dan door te huilen. Als je haar in bed hebt liggen, en je gaat bij haar kijken, maak dan geen oogcontact, praat niet met hoge stem, en stel haar geen vragen. Met lage stem gerust stellen, even een aai over de bol en weer weggaan. Als je haar eruit haalt is dat weer een prikkel erbij. Het beste ritme op deze leeftijd is, slapen, voeden, even op schoot tutten, en dan naar bed. Lag haar wakker op bed. Ze gaat op die manier proberen om zichzlef te leren ontspannen zodat ze in slaap kan vallen. Het zal niet meteen goed gaan hoor, maar ze is nog heel klein, en nog niet echt gewend, dus kun je het nog makkelijk omturnen zeg maar. Ze heeft natuurlijk ook liefde en warmte nodig, geef die haar in ruime hoeveelheid tijdens de voeding en vlak erna.

Heb je de dr Brown fles al geprobeerd?

Groetjes Adrienne

5. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    bedankt dit ga ik eens proberen nu even lekker van het weer genieten prettige zomerse dag verder...

6. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb toch nog een vraagje:$
    want nou zijn we ermee begonnen maar snap dat het niet een 2 3 gebeurt is maar als je haar in bedje legt en laat liggen dan krijst ze tot haar volgende voeding (en dat je haar eruit pakt)
    toen ze eindelijk eventjes sliep gewacht dat ze al eventjes sliep loop weg 5 min en ze is weer wakker...
    wat doe we dan fout?
    moeten we haar echt 2 uur laten huilen?

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ze heeft vanacht doorgeslapen van 00.00 tot 06.30...:D
    we blijven proberen maar is het echt nodig haar uren te laten huilen is zo zielig.
    ooh we hebben haar vanacht omdat het 24 graden was in de slaapkamer:S in een dun dekentje gewikkelt tot haar borst wel met de handjes los want ze slaapt graag met haar handen in de lucht kan het zijn dat ze dat ook gewoon fijner vind want nou ligt ze ook zo en ze slaapt in bedje..

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het kan zijn hoor, dan zou je er voor kunnen kiezen om haar in te bakeren. Dat zou je dan even via het cb moeten doen, die doen het dan voor. Tot dat je daar bent geweest, kun je haar zo laten slapen zoals ze nu slaapt. Ik snap jullie frustratie.... hoe huilt ze precies? Blijft ze echt krijsen heel de tijd, of is ze tussendoor stil? Als ze tussendoor stil is, dan is ze bezig om zichzelf in slaap te huilen. Misschien dat het door het inwikkelen beter gaat.

Groetjes Adrienne

9. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ag het is niet echt frustratie maar ze krijst gewoon en ik vind het zielig ze is alleen even stil om adem te halen en een keer te smaken omdat ze een droge mond heeft en gaat dan weer verder.
    ik kijk het even aan en probeer het zo even want zo slaapt ze aardig af en toe word ze nu wakker en dan slaapt ze weer maar nu slaapt ze in iedergeval bij want had het idee dat ze een beetje over vermoeid was.
    ik wil je in iedergeval bedanken voor de antwoorden.
    groetjes toetie

10. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Zonder dank hoor. Een slaapcyclus van een baby duurt maar 45 minuten. Dan wordt ze even wakker en slaapt dan weer verder...

Groetjes Adrienne

Share This Page