Weet niet of ik hem hier goed plaats?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door ccwomen, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 5,5 maand en heeft een erg slechte start gehad en heeft verborgen reflux en kma, dit is onder controle nu door de pepti en omeprazol 2x daags.
    Slapen overdag was echt drama en als hij sliep was dat bijna altijd in mijn armen, nu gaat het heel goed met hem en slaapt hij lekker in zijn bedje, hij gaat altijd rond 13.00 naar bed toe maar word altijd om 14.30 huilend wakker, ik geef hem dan een speentje, maar gaat altijd weer harder huilen, als ik neit naar hem toe ga ook, en pak hem dus uit bed en troost hem, maar zodra ik hem terug leg begint het weer opnieuw....
    Mijn andere zoontje is 20 mnd en slaapt de slaapkamer naast hem, dus ik moet ook echt wel naar hem toe anders huilt hij mijn andere zoontje wakker en die heeft zijn slaapje ook hard nodig!
    Wat kan het toch zijn????
    Hij heeft een volle buik, schone luier etc, dus misschien weet iemand van hier wat het toch kan zijn????!!!!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe ziet zijn slaapgedrag er verder uit verdeeld over de dag? Het kan zijn dat hij aan het dromen is, en dan huilend wakker wordt.

Ik hoor van je...

Groetjes Adrienne

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hij slaapt de nacht door, de laatste tijd komt hij wel wat vaker huilend wakker s'nachts... hij slaapt van 19.00 / 20.00 tot 7.00/8.00 uur en dan van 10.00 tot 10.45 e-mail dan om 13.00 naar bed tot 14.30 huilend wakker, soms krijg ik hem weer in slaap.... en dan slaapt hij van 17.00 tot 18.00 vaak nog even, de ene keer slaapt hij wat korter of wat langer, en ook de tijden zijn soms wel is wat vroeger of later... en geen idee of het dromen kan zijn? Hij fladdert een soort met zijn handen en doet ook zijn armpjes veel stijf naar achter, weet niet of je dit herkent bij andere baby's? Of dat het hier iets mee te maken kan hebben?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik vind dat jullie wel een pluim verdienen hoor. Om met jullie kindje, die een slechte start heeft gehad, toch zo op de goede weg te zijn. Knap hoor!

Voor het fladderen zou ik je willen adviseren om naar een huisarts te gaan. Er kan van alles, maar ook niets aan de hand zijn. Ik kan helaas daar op afstand weinig over zeggen. Ik ben natuurlijk alleen maar in de eerste week bij een gezin. Dan zie ik wel eens dat kinderen fladderen... dan is de bloedsuikerspiegel te laag. Dat betekent dat ze te weinig eten binnen krijgen. Dat zou je kunnen proberen, om meer eten te geven, kijken of het dan minder wordt. Hoe gaat het met eten trouwens?

Groetjes Adrienne

Succes en groetjes Adrienne

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Daar had ik al over gelezen op internet, toen het zo slecht met hem ging dronk hij ook altijd kleine beetjes en dat vaak. op een dag, was bijna de hele dag flessen aan het geven. Sinds 2 mnd drinkt hij een heel stuk beter, nu drinkt gij zelfs heel goed, hij krijgt 4 flessen 8.00 210+7 12.00 210+7 16.00 180+6 en 19.30 210+7 en 3 eetlepels rijstebloem, de ene dag drinkt hij ze leeg en de andere dag laat hij weer wat staan, dus hij krijgt nu wel echt genoeg binnen! Ben wel heel blij dat zijn "slechte" start achter de rug is pff wat was dat heftig zeg, zh opname voor abneus, rs virus, gebroken sleutelbeen tijdens de bevalling arm ventje! Mt alleen niet meer telkens huilend wakker worden en pas wakker worden als ie echt uitgerust is dan ben ik helemaal blij haha. Bedankt voor hwt advies, wil binnenkort weer de osteopaat bellen, misschien dat hij een verklaring heeft.. ?

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi,

Dat vind ik een heel goed plan!

Succes en vergeet niet te genieten.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina