Mijn dochter is nu 2 weken oud, helaas ging het niet met de borstvoeding en nu krijgt ze de fles. Ze is ontzettend gulzig en we kwamen er al snel achter dat ze daarna, eenmaal in bed erg naar wordt. Ze wordt dan erg onrustig en maakt aparte geluidjes waardoor ik ging denken dat er wat dwars zat. Dit bleek ook zo te zijn. Soms geeft ze ineens een flinke straal over, soms een mondje. We hebben gisteren de intake met het consultatiebureau gehad en zij adviseerde meerdere pauzes te nemen om te boeren maar dit deden we al. Zelfs een uur na de fles maakt ze geluidjes(piepen, hikken) die er op wijzen dat er nog iets zit. En vaak komt er idd nog een enorme boer. Ondanks de pauzes. Ook kan ze dan echt overstuur raken en dat huilen gaat door merg en been. Vooral 's nachts duurt het dan soms 2 uur na het begin van de fles voordat ze slaapt. Ook heeft ze dan een zuigbehoefte maar kan de speen niet "pakken" In de eerste week werd ze ook onrustig als ze naar bed ging en maaide met haar armen. Last van krampjes heeft ze ook vaak na de fles en dat begint dan meestal na een half uur. Op advies van vk gestart met Sab Simplex voor elke voeding en dat lijkt wel wat verlichting te geven. Ik heb toen in overleg met de vk en kraamzorg toe de puckababy geprobeerd en daar reageert ze goed op. Ook nu nog wel maar inslapen duurt ons veel te lang. Ik vraag me ook af of ze wel genoeg slaap krijgt. We leggen haar expres wakker in haar bed of wieg om te voorkomen dat ze bij ons in slaap valt en dat we daar straks problemen mee krijgen. In mijn achterhoofd rijst steeds de vraag of alles wel goed zit van binnen..
Hoi hoi, We zullen even alles nalopen om te kijken of we iets kunnen vinden. Welke fles gebruik je De dr Brown fles vind ik een goede fles als kindjes gulzig zijn. Ze zijn te koop bij prenatal. Infacol is ook een goed middel tegen krampen, dat zorgt er voor dat de kleine gasbellen omgevormd worden tot een grote, waardoor ze het makkelijker kwijt kunnen. Als ze in slaap valt in je armen maak je haar dan wakker voor je haar in bed legt? Dat lijkt me niet handig hoor. Als ze slaapt dan slaapt ze. Als ze wakker is, is het goed om haar zo in bed te leggen. Prima zelfs. Als je het niet vertrouwt, ga er dan gerust mee naar een arts. Als je je gevoel volgt, is het altijd goed. Ook als er niets aan de hand blijkt ze zijn. Succes!! groetjes Adrienne
We hebben nu de difrax in gebruik maar ik heb ook de breastflow We maken haar niet wakker maar zodra we haar neerleggen begint het ongemak alsof dat niet prettig is en pak je haar dan op dan volgt de zoveelste boer ook na bijv een half uur. Dan heeft ze al ruim 20 min over onze schouder "gehangen"
Mijn moeder was bij mij en gaf de fles en vond dat ze veel te snel drinkt en herkende dat van mij van vroeger en denkt dat het gat van de speen te groot is. Ze schrok van de enorme boeren die er kwamen. We hebben net weer de breast flow gebruikt en het lijkt wel minder. Is er nog een bepaalde speen met een zo kleim mogelijk gat?
Hoi hoi, De dr Brown fles vind ik een goede fles, die ten eerste zorgt voor minder darmkrampen, en ze drinken er minder snel mee, dus het proberen waard. Groetjes Adrienne