Ziek na Wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door BiZa, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BiZa

BiZa Lid

10 mrt 2013
    14
    0
    0
    Midden Nederland
    #1 BiZa, 1 okt 2015
    Laatst bewerkt: 1 okt 2015
    Tijdens mijn verlof was einde dienstverband.
    Op 15 okt. As loopt verlof af.
    Ww is aangevraagd en toegekend per 16-10. Echter heb ik een post natale depressie em ben ik niet in staat om aan de ww rechten te voldoen.
    Ik moet me dus ziekmelden bij het UWV.
    Dat betekend dat na WAZO de ZW van kracht zal zijn, wat gebeurt er echter met de toegekende WW, wordt deze ingetrokken en moet ik na herstel een volledig nieuwe WW aanvraag doen? Of wordt deze "bevroren" en na ziektewet weer komen te herleven door de betermelding?
    En wordt de WW dan ook opnieuw beoordeeld of wordt de eerdere toekenning gehandhaafd maar dan met n nieuwe ingangsdatum?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste BiZa,

Je vraagt wat er met de toekenning van je WW-uitkering gebeurt als je na de WAZO ziek bent.

Zodra UWV je ziekmelding ontvangt op de eerste dag na je WAZO wordt de toekenning WW-uitkering herzien. Dit houdt dan meestal in dat de toekenning wordt omgezet in een afwijzing op basis van een uitsluitingsgrond. Je bent immers niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en dit is een voorwaarde voor de WW.

Zodra je weer (voldoende) hersteld bent en de Ziektewet-uitkering stopt vraag je opnieuw WW aan via werk.nl. Er volgt dan een nieuwe beoordeling.

Actuele informatie over ziek na je zwangerschapsverlof vind je hier.

Ik wens je een voorspoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina