Hallo mama's en papa's Ik heb een dochtertje van 19 maand. Sinds maart gaat ze 1 ochtend in de week naar een kinderdagverblijf. Sinds ze daar naar toe gaat is er elke week wel wat. Zo is ze eigenlijk sinds die tijd aan één stuk door verkouden en hoesterig. Ook heeft ze om de week zowat wel koorts wat dan een paar dagen duurt. De koorts zit dan tussen de 38 en 39 (en een klein beetje). Nu heeft mijn dochter vanmorgen 38.4 gehad, ze is verder wel vrolijk en eet en drinkt minder graag. Ze hoest nog steeds. Ik word er zo langzamerhand helemaal nerveus van. Ik ben zo bang dat haar wat mankeert. Zijn er ouders die dit ook met hun kind door maken? Ik ga trouwens morgen met haar naar de dokter. Ik hoop dat er wat reacties komen die mij hopelijk gerust kunnen stellen. Tamara
Mijn zoontje had dit ook en bij hem kwam dit omdat hij constant oorontstekingen had. Misschien haar oortjes eens laten checken? Beterschap!
Hoi! Wat vervelend zeg. Goed dat je haar even na laat kijken. Ik denk wel dat er een verband bestaat tussen het starten met kdv en het ziek zijn. Tussen de kindjes loopt je dochtertje gemakkelijk wat op. Er zijn altijd wel kindjes aan het kwakkelen en tijdens een dag samen spelen steken ze elkaar makkelijk aan. Dit is dus ook de tijd dat ze weerstand gaat opbouwen doordat ze allerlei verkoudheidsvirusjes, luchtweginfecties, buikgriepjes en kinderziektes gaat krijgen. Heel rot voor haar (en voor jou!), maar volgens mij hoort het er wel een beetje bij en het wordt vanzelf ook wel weer wat minder. Mijn zoontje ging vanaf 6 maanden naar het kdv en vooral de eerste paar maanden was er steeds wel iets. Gek werden we ervan! Dan ging ie op maandag en dinsdag naar het kdv en het was op een gegeven moment gewoonte dat ie dan op donderdag ziek werd. Net als jij beschrijft; vaak niet eens echt heel ziek, maar er was altijd wel wat (koorts, diarree, verkouden). In ieder geval succes ermee!!!
Hoi dames, Bedankt voor jullie reacties,wat de oorontsteking betreft die heeft ze pas geleden ook gehad, na een paar weken (vorige week) kreeg ze een loopoor. Het was vorige week bij de dokter nog steeds een beetje rood binnen haar oortje. Dus misschien inderdaad wel wat met haar oortjes. En tja..het kdv, dat zeggen ze inderdaad steeds dat ze daar zo makkelijk wat oploopt. Maar het is zo frustrerend en zo zielig. Mamasim, het stelt me een beetje gerust dat jij het ook precies zo beschrijft. Wel vervelend voor jouw kindje natuurlijk, ik hoop dat hij er inmiddels wat minder last van heeft. En dat de mijn kleine meid ook gauw wat meer weerstand heeft opgebouwd. Bedankt zo ver. Groetjes Tamara
Bij mijn zoontje begon het ook allemaal toen hij naar het kinderdagverblijf ging. Nu gaat het inmiddels veel beter, maar zodra hij verkouden is heeft hij ook meteen een oorontsteking. Op het kdv liep hij dus steeds die verkoudheden op en daardoor kreeg hij weer oorontsteking en koorts, erg vervelend. Nu hij buisjes heeft gelukkig niet meer.
Hoi yummi. Wat sneu zeg steeds die oorontsteking, ik weet uit ervaring met mijn dochtertje hoe ziek ze zich daar van kunnen voelen. Overgeven enzo. Wel logisch eigenlijk, dat een verkoudheid dat veroorzaakt, dat gaat natuurlijk verstopt zitten waardoor er meer druk op je oren komen te staan. Heb toevallig zelf afgelopen maandag ook buisjes gekregen. Ik wacht dat even af, misschien blijft het bij mijn dochter wel bij die ene keer oorontsteking. Ik hoop dat het nou goed blijft gaan bij je zoontje. Groetjes Tamara
Ook hier bijna de hele winter kwakkelen nadat Iris in augustus op het KDV gestart was. Steeds verkouden en ook een lange periode met verhoging/koorts. Gewoon bij twijfel naar de huisarts gaan hoor! En als het na een paar dagen niet verbeterd is gewoon nog een keer laten kijken..... Wat bij ons ook wel meespeelde was het krijgen van kiezen. Als er een kies onderweg was, had Iris ook steeds een paar dagen verhoging en dan weer een weekje niet en daarna weer een paar dagen verhoging....enz.... Succes ermee! Gebruik je ook neusspray bij verkoudheid? Dat hielp hier om oorontsteking te voorkomen
hier sinds oktober al problemen en hij gaat niet eens naar een kdv gewoon mee met de grote zus naar school brengen is al genoeg. heb ze nu weer onder het snot zitten en blaffen als kleine zeehondjes. gaat af en aan. zijn vriendinnetje net zo we zijn dus nu ook aan de homeopatiese korreltjes want ze hebben al zoveel abkuurjtes gehad dat lijkt me ook niet gezond.
hier gaat de oudste sinds maart naar de psz en sindsdien ook elke x verkouden,grieperig ik ga morgenochtend mooi terug naar de dokter, want antibiotica slaat niet aan
Alsof je het over mijn dochter hebt zij gaat ook sinds 1 mrt naar het kdv en élke week ziek met koorts Ook ik maakte me serieus zorgen, omdat ze geen weerstand heeft en elk virusje oppikt. Het is in mijn ogen niet normaal dat je kind 7 weken lang elke week ziek is. Dus vorige week hebben we bij de huisarts actie geëist en is ze doorverwezen naar de kno, morgen gaan de neusamandelen eruit en krijgt ze buisjes in de oren Bij haar was het steeds zo dat de oortjes wat rood waren, maar niet echt ontstoken. Bleek bij de kno dat het middenoor ontstoken is en dat kan je aan de buitenkant niet zien. Doordat ze zo lang met die middenoorontsteking heeft gelopen is ze extra vatbaar geweest voor andere ziekteverwekkers. Dus mss bij de huisarts vragen naar een doorverwijzing voor de kno? Succes ermee, hoop dat je dochter er snel vanaf is!
Ik ken dit van onze oudste dochter en ze was 3.5 toen ik er goed flauw van was en een verwijzing kreeg na de kinderarts en die vertelde ons dat ze veel te grote amandelen had..daar kan ook heel veel weg komen zonder dat ze echt keelpijn hebben!! succes want het is wel heel erg vervelend!!
Hoi meiden, Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik reageer pas zo laat omdat mijn kleine meid dinsdag is opgenomen in het ziekenhuis. Ze kon sinds maandagavond niks binnenhouden, dinsdagmiddag naar het ziekenhuis doorverwezen, toen moest ze ORS opdrinken en binnenhouden. Ze hadden bloed onderzocht en vonden toch iets van een virus, of dat nou een buikvirus was of dat het aan haar oortjes lag, die waren namelijk ook weer aan het ontsteken. Uiteindelijk mochten we naar huis, we kregen wel mee dat als mijn dochter weer ging spugen en haar antibiotica niet binnen kon houden we s'avonds terug moesten komen dan werd ze opgenomen. Dat gebeurde dus ook, om half 11 waren we weer in het ziekenhuis. Ze kreeg een sonde, en gelukkig ging het de dag erna weer veel beter, en gisteren mochten we weer naar huis. We zijn gisterochtend nog wel naar de KNO geweest.................en..Princess81 het zelfde als jouw dochter. Mijn kleine meid moet dus ook buisjes en neusamandeltjes er uit Dat gebeurd volgende maand. Maak me daar zo druk om, ze is nog maar zo klein. Ik ben dan ook zo benieuwd hoe het nu met jouw kleine meid gaat. Hoe is het gegaan? Inderdaad zoals jij het beschrijft, is het net alsof je het over mijn dochter hebt. Ik hoop dat het met die van jou inmiddels beter gaat. Zou je het me willen laten weten? Voor de andere meiden, ik hoop dat het met jullie kids inmiddels goed gaat.
Hey, wat erg dat ze in het ziekenhuis heeft gelegen gelukkig gaat het nu weer wat beter. Met mijn dochter is alles goed gegaan! Ze is dinsdagochtend om 9u geholpen, het was binnen 5 min. gepiept en een uur later liep ze alweer rond. Ze heeft zelfs niet echt gehuild! Alleen toen ze het kapje (zonder waarschuwing) erop deden, raakte ze wat in paniek. Ze werd toen ook huilend wakker, maar ik mocht haar gelijk op schoot nemen en toen was het ook meteen over. Ze is nog een klein beetje misselijk geweest (van het inslikken van het bloed) en heeft 's avonds nog wat koorts gehad maar verder dan dat was ze dus een uur na de operatie alweer de oude. Ze heeft ook een loopoor gekregen na de operatie, maar dat hadden ze al voorspeld, omdat dat ontstekingsvocht er eerst niet uit kon en nu wel. Daar heeft ze oordruppels voor gekregen en een dag later was het alweer over. Ze lag op de kamer met 3 andere kindjes, waarvan 1 maar 15 mnd was en ook die was een uur na de operatie alweer aan het rondrennen (haha, hij rende steeds de kamer uit, hij wilde graag naar huis denk ik ). Dus ik verwacht dat jouw dochter het ook prima zal doen hoor! Ik wens jullie veel succes, hopelijk wordt ze snel geholpen en heeft is ze daarna minder ziek!
Getsie, wat een verhaal! Toch ook wel ergens goed voor geweest. Hopelijk ben je (en je meisje) van het vele ziekzijn af als ze aan haar amandelen en oortjes geholpen is... Alvast heel veel sterkte de komende tijd. Het valt niet mee om je kleine zo ziek te zien en de operatie zal ook wel een heel avontuur worden...