Zindelijk maken/worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sukkie, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Omdat ik nog twee weken vakantie heb en het schitterend mooi weer is zag ik mijn kans. Onze dochter van 2,5 ging ik zindelijk maken. Luier uit, lekker buiten, moet goedkomen. We zijn nu op de vierde dag en ze herkend haar plas. Ze kan hem ook ophouden. Alleen het probleem is dat ze absoluut niet op het potje of wc wil. Als ze op de bank zit en moet plassen loopt ze naar buiten en laat het lopen. Komt dan binnen triomfantelijk melden dat ze geplast heeft. Wie heeft er tips hoe ik haar op het potje of de wc kan laten plassen??

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn dochters zijn ook begonnen zindelijk te worden met dit mooie weer.... we hebben een potje buiten staan en ze hebben allebei geen luier om als ze in de tuin spelen, een onderbroekje of zwembroekje... mijn oudste gaat sinds 2 dagen zelf naar de wc en heeft zelfs al gepoept op de wc!! mijn jongste ziet dat en gaat hetzelfde doen...

ik zou een opstapje kopen die je voor de wc zet, een vel papier aan de binnekant van de wc deur plakken en elke keer als je dochter zelf een plas of wat anders doet dan een sticker laten uitzoeken en zelf laten plakken.... hier werkt het heel goed ze heeft nu al 20 stickers!

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Jeetje wat goed al zeg! Ik ben nu 3 dagen bezig, en ze vind de wc met verkleiner helemaal geweldig, maar beseft nog niet echt hoe ze haar plas op kan houden totdat ze op de wc zit. Ze vindt het dus wel heel vies om in haar broekje te plassen (of te poepen) maar weet op de een of andere manier niet hoe ze het op moet houden, want ze weet wel dat op de wc 'bah' gedaan moet worden. Hoe ging dat bij jullie kinderen, het op leren houden?

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou het gaat nog weleens mis hoor... dan is het al gebeurd voor ze er erg in hebben... ik zeg dan alleen oh volgende keer beter en dan gooien ze de onderbroek in de wasmachine.... ik zeg ze wel af en toe dat ze even naar de wc moeten gaan plassen.... als je er een paar weken intensief mee bezig gaat hebben ze het zo door hoor.,..

als je dochter buiten gaat plassen kun je proberen haar daarna mee te nemen naar de wc en erop te zetten en zeggen dat ze de volgende keer op de wc mag plassen en dat haar broekje dan droog blijft...

het gaat vanzelf wel goedkomen.... :p

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Haha, helaas zijn zowel mijn man als ik niet gezegend met heel veel geduld......dus we zitten nu al van:"Gaat dat ooit wel goedkomen?" Gewoon even geduld hebben dus :D

Deel Deze Pagina